Hoelang bewaren jullie je belangrijke papieren?

Hoelang bewaren jullie je belangrijke papieren? 

Onderwerp van jeannetted

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    Ik ben bijna klaar met mijn belastingmappen. Vrijwel alles kan weg. Wat me opvalt is dat je toen bijna al je overzichten, hypotheek, banksaldo, BSR, rekeningen van tandarts nog op papier kreeg.
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef jeannetted
    Ik ben bijna klaar met mijn belastingmappen. Vrijwel alles kan weg. Wat me opvalt is dat je toen bijna al je overzichten, hypotheek, banksaldo, BSR, rekeningen van tandarts nog op papier kreeg.


    Goed bezig!Smile

    Door de shredder ermee!Smile
  3. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Goed gedaan @Jeannetted t is idd wel een klus...
    Ik ben ook van het papiersysteem hoor.

    Een mooi begin gemaakt.!
    What's next?
  4. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    quote:
    Dit schreef Eric1
    Belastingpapieren ouder dan 5 jaar hoef je niet te bewaren. Naast de al genoemde tips maak ik bij het opruimen van belangrijke papieren de afweging of dingen een emotionele waarde hebben. Soms helpt het om eerst een grove schifting te maken en na een poos een tweede schifting.


    Als je door al die papieren gaat herinner je je allerlei zaken.
    Bij mijn autopapieren zat een schadeformulier van mijn auto die ik een paar jaar geleden door eigen schuld total loss reed . Dat riep ook herinneringen op.
    Correspondentie met bestuur van mijn school over inhouden van salaris i.v.m. een staking waar ik aan deelgenomen heb.
    Dat mijn ex financieel toch wel goed voor mij en onze kinderen gezorgd heeft besefte ik weer toen ik mijn belastingpapieren bekeek van jaren terug. Niet nodig geweest om ze met een studieschuld aan hun arbeidzame leven te laten beginnen.
  5. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    quote:
    Dit schreef Carlita
    Goed gedaan

    Een mooi begin gemaakt.!
    What's next?


    Mijn zoon heeft van jongs af aan problemen gehad. Kinderfysiotherapie, logopedie, faalangstreductietraining, verschillende malen getest. Uiteindelijk diagnose NLD
    Dat zijn ook mappen vol. Een hoop zorgen om hem gehad. En soms nog. Ik weet niet wat ik met al deze informatie moet.

  6. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    Maak een map voor hem of overleg met hem of hij die info wil hebben
  7. LeonB
    Pluk de dag!

    Toon alleen de berichten van LeonB
    Papieren m.b.t. werk/ontslag zoals contracten, correspondentie met de vakbond, UWV etc. zou ik bewaren.
    Er is mij in het verleden een aantal maal naar gevraagd.
  8. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef jeannetted
    [B]

    Als je ----

    Mooi dat je die herinneringen terug hebt.
  9. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    quote:
    Dit schreef LeonB
    Papieren m.b.t. werk/ontslag zoals contracten, correspondentie met de vakbond, UWV etc. zou ik bewaren.
    Er is mij in het verleden een aantal maal naar gevraagd.


    Ik ben inmiddels met pensioen. Ik denk niet dat ik het meer nodig heb. Ik bewaar wel de definitieve vaststellingsovereenkomst en de UWV- verklaring waar ik door de arbeidsdeskundige in het gelijk werd gesteld dat de arbeid die ze me boden na mijn ziekte niet passend was.
    Dat zijn ook herinneringen...pfff
  10. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Maak een map voor hem of overleg met hem of hij die info wil hebben


    Dat zal ik doen. Hij heeft een poosje geleden een paar verslagen gelezen van een psycholoog. Een observatieverslag. Hij was daar toch wel ontdaan van.
  11. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef jeannetted


    Mijn zoon heeft van jongs af aan problemen gehad. Kinderfysiotherapie, logopedie, faalangstreductietraining, verschillende malen getest. Uiteindelijk diagnose NLD
    Dat zijn ook mappen vol. Een hoop zorgen om hem gehad. En soms nog. Ik weet niet wat ik met al deze informatie moet.


    Dat is een best lastig dilemma. Ik heb ook van die mappen over een van mijn kinderen. Aan de ene wil je transparant zijn en vind ik dat ze, nu ze volwassen is, dat allemaal best mag weten. Aan de andere kant weet ik dat de kans bestaat dat ik haar daar mee belast. En dan bedoel ik informatie die destijds alleen aan de ouders verstrekt werd. Diagnoses die in haar pubertijd gesteld werden over o.a. haar gedrag.
    Komt tijd komt raad, hoop ik.
  12. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef jeannetted


    Dat zal ik doen. Hij heeft een poosje geleden een paar verslagen gelezen van een psycholoog. Een observatieverslag. Hij was daar toch wel ontdaan van.

    Ja, dat laatste dus...
Terug naar de lijst