Opgelicht

Opgelicht  

Onderwerp van jennie61

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. jennie61
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jennie61
    Mijn buurvrouw van 75 jaar is vorige week opgelicht door een dakdekkers bedrijf die langs de deuren ging.

    Zij heeft haar dakgoten schoon laten maken voor 15 euro maar tijdens dat werk constateerde de jongeman scheuren in de schoorsteen en gaten onder de nok dakpannen. Zij konden dat repareren en wel direct en nu weet ik niet precies of de jongeman al voor dat hij aan de klus begon de prijs genoemd heeft of pas na afloop maar buurvrouw heeft mij het bedrag verteld dat ze heeft betaald. Ik was die dag thuis en heb gezien dat ze Max 3 uur bij haar aan het werk zijn geweest.
    Buurvrouw heeft zelf niet echt het idee dat ze is opgelicht maar is wel ontevreden over het werk en met name over de smeerboel die ze hebben achter gelaten op haar dak. Daarom heeft ze het bedrijf gebeld en gevraagd of ze hun cement spetters op de dakpannen willen komen verwijderen.
    In eerste instantie waren ze dat niet van plan maar uiteindelijk heeft het bedrijf toegezegd volgende week langs te komen om hun smeerboel op te ruimen.

    Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze komen maar mochten ze toch komen kan ik dan nog iets doen voor de buurvrouw ? Zal ik contact opnemen met de politie? Iemand een goed idee?
  2. jennie61
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jennie61

    Niemand dus.

    Zoiets als gedane zaken nemen geen keer maar buurvrouw heeft ongeveer 900 euro betaald voor deze klus.

    Iemand moet toch iets gaan doen?

  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Als je weet dat ze misbruik hebben gemaakt..

    Tja ik zal denk ik radar of kassa inschakelen.

    2 jun '21 - 16:23:14 / 2 jun '21 - 16:40:16
  4. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Kapotte nokforsten fixen is niet goedkoop
    2 man bezig 3 uur en materiaal
    Tsja in deze tijd is een klus laten doen niet goedkoop
    En incl. BtW
    Is het een erkend bedrijf?
    Staan ze ingeschreven bij de KVK?



  5. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974
    Maar als ze wel komen, waar wil je de politie voor inschakelen dan? Er is slecht werk geleverd voor een hoge prijs. Maar daar bel je de pokitie niet voor. Denk ik.
  6. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Uit je verhaal wordt niet helemaal duidelijk of je buurvrouw echt is opgelicht hoewel die € 900 wel een fiks bedrag is. Je kunt het verhaal natuurlijk voorleggen aan de politie of anders de programma's kassa, radar of opgelicht.
  7. jennie61
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jennie61

    Het gaat om het bedrijf mt-dakonderhoud uit s Hertogenbosch. Ik heb er op gegoogeld en idd niets positiefs gelezen. Mensen met soort gelijke verhalen.
  8. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef jennie61
    Het gaat om het bedrijf mt-dakonderhoud uit s Hertogenbosch. Ik heb er op gegoogeld en idd niets positiefs gelezen. Mensen met soort gelijke verhalen.


    Dat kan en zal..
    Maar je buurvrouw heeft ze zelf gevraagd
    Smile
  9. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef Sheeba


    Dat kan en zal..
    Maar je buurvrouw heeft ze zelf gevraagd
    Smile

    Dat lees ik eigenlijk niet in het verhaal. Meestal bieden ze zich aan door huis aan huis langs de deur te gaan of een briefje door de bus dat ze een dezer dagen in de buurt aan het werk zijn. Als ze op het dak zitten dan is er zogenaamd altijd wel iets mis. En dan kun je dus overrompeld worden met een babbeltruc maar... ze kunnen het wel direct voor je doen. En dan ga je het schip in, helaas.
  10. jennie61
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jennie61

    quote:
    Dit schreef Sheeba


    Dat kan en zal..
    Maar je buurvrouw heeft ze zelf gevraagd
    Smile

    Mensen van dit bedrijf gingen langs de deuren met een aanbieding voor het schoonmaken van de dakgoten voor 10 euro per gevel.
    Wanneer ze eenmaal op de ladder staan zien ze overal gaten en scheuren die gerepareerd moeten worden. Vertellen dat je lekkages krijgt op termijn. Buurvrouw heeft dit geloofd en is hierin meegegaan. Ze hebben een paar uurtjes gewerkt en vervolgens daarna of vooraf (weet ik dus niet) deze kosten in rekening gebracht. Ze hebben het dicht gemaakt met specie of cement ofzo en ik weet (bijna) zeker dat ze haar gigantisch hebben opgelicht.
  11. jennie61
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jennie61

    quote:
    Dit schreef Eric1

    Dat lees ik eigenlijk niet in het verhaal. Meestal bieden ze zich aan door huis aan huis langs de deur te gaan of een briefje door de bus dat ze een dezer dagen in de buurt aan het werk zijn. Als ze op het dak zitten dan is er zogenaamd altijd wel iets mis. En dan kun je dus overrompeld worden met een babbeltruc [B]maar
    ... ze kunnen het wel direct voor je doen. En dan ga je het schip in, helaas. [/B]

    Ja precies dat is er gebeurt.
  12. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Ik zou het dus ergens onder de aandacht brengen of er nog iets aan te doen is.
Terug naar de lijst