Een nieuwe mobiele?

Een nieuwe mobiele? 

Onderwerp van Tresie56

Terug naar de lijst
  1. Tresie56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Tresie56
    Of toch niet.

    Mijn Mobiele Samsung is tweeeneenhalf jaar oud, van het type Galax 5.
    Daar heb ik via een telefoonwinkel
    Een nieuwe batterij in gekregen. Ze moesten er 1 bestellen. Geplaatst, kosten 40 euro.
    Nu krijg ik met een zekere regelmaat een zwart scherm, wanneer de telefoon,nog geen 24 uur geleden is.
    Ging ik afgelopen week naar de KPN, deze zegt je hebt geen goede batterij erin gekocht, is ws een neppen, imitatie, of 1 tje van de Ali. Ik wist dit uiteraard niet.
    Heb ook niet een prul gekozen.
    Ook heb ik er recent een nieuwe Simkaart in gedaan, omdat uploaden problematisch is.

    De KPN zegt nu, dat ik er beter een originele batterij van 175 euro in kan doen.

    Nu kom ik voor de keuze te staan een nieuwe Apple Iphoon te nemen.

    Heb een goede gezien, die veel aankan.
    Mijn zoon gaat binnen niet al te lange tijd naar China. Dus is een goede telefoon, met een goed vermogen, de mogelijkheid van videobellen, zonder moeilijkheden, etc. .. noodzakelijk.

    Graag jullie advies.
    Hou niet van oplappen zozeer.
    Voor mij moet de oplossing duurzaam zijn, betrouwbaar, en hanteerbaar zijn.
    Het type IPhone hoeft niet het neusje van de zalm te zijn.
    Met de Apple winkel kwam ik in contact, en zeiden misschien is een I poon 12 iets voor je. Niet de super de luxe variant, met 128 gig.

    Zelf denk ik dat ik nog even tijd heb om te beslissen, maar wat als mijn scherm zwart blijft.
    5 jul '21 - 09:29:03 / 5 jul '21 - 09:39:28
  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Zorg er in ieder geval voor dat je altijd een recente backup in je Googleaccount hebt staan en de foto’s in Google foto’s zodat je alles kun overzetten naar een nieuwe telefoon.

    128 Gb is echt niet nodig voor een iPhone.

    Ik heb een 4 jaar oude iPhone 7plus met 16Gb.
    Alles staat in iCloud weggeschreven zodat er nauwelijks ruimte ingenomen wordt op mn telefoon.
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Ik zou voor de reis van zoon een goedkoper mobieltje gebruiken en daar een nieuw account aan koppelen.
    Ook facebook/insta/ en al die andere msm sites een nieuw (tijdelijk) account maken. En deze nu al in gebruik nemen.
    Dit doordat er signalen zijn dat buitenlandse bezoekers door China extra in de gaten worden gehouden. Al dan niet met speciale apps enz.

    Wat betreft je accu: persoonlijk zou ik naar de winkel waar je die accu hebt laten plaatsen teruggaan. Blijkbaar hebben zij je lopen neppen met een goedkope batterij, maar wel de volle pond laten betalen.
    Volgens mij valt dit gewoon onder garantie van de vervanging (alhoewel accu's daarin weer uitzonderingen hebben).

    Let dus op met wat je gaat kopen en wat je je zoon meegeeft.
  4. Tresie56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Tresie56

    Ik heb geen idee hoe ik een back up maakt. Ben echt een Truus op dit gebied.

    Heb ik hier mijn I pad bij nodig?
  5. Tresie56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Tresie56

    Ik ben er nog niet uit.
  6. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
    Ik heb ook iPhone7 die zijn denk ik niet meer te krijgen
    Ik
    Koop iCloud
  7. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Ik heb de iPhone SE 2020, dat is een ‘goedkopere’ iPhone, die bevalt mij prima.
  8. Tresie56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Tresie56

    Ik heb nu een Android, is I cloud zoveel beter?
  9. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
    Mijn dochter heeft een iPhone 12 mini in Amerika gehad toen ze daar was. Met5 G>>LINK<< Want haar iPhone 8 was in het water gevallen daar.
    Dat was een mazzeltje voor mij Kan ik even met haar abo op Sim only tenminste als er niks geks gebeurt
    Dat weet je hier nooit
  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Een originele accu voor jouw telefoon (samsung galaxy s5) kost rond de 20 euro.
    Achterklepje eraf, accu eruit, nieuwe accu erin, klepje erop, klaar.
    Dat kan iedereen echt zelf doen.
    Werkt hetzelfde als toen je simkaart erin is gegaan. Dan moet ook klepje eraf, accu eruit, simkaart in of uit halen.

    >>LINK<<

    Maar als je niet zo thuis bent in de techniek van mobiele telefoons, dan zou ik inderdaad voor een iPhone gaan en niet voor een Android toestel.
  11. Jans
    _________

    Toon alleen de berichten van Jans
    Android is het besturingsysteem voor nagenoeg alle toestel merken, uitgezonderd Apple (die de iPhone maken met iOS als besturingsysteem, iCloud is daar een onderdeel van).

    Het ene besturingsysteem is niet beter dan het andere, met Android kan je vaak wat meer instellen, maar je kunt er daarom ook eerder de weg in kwijtraken. Android wordt gemaakt door Google, en je data/gegevens zijn bij Google minder veilig dan bij Apple/iPhone met hun iOS. Google en de div. Android apps zullen je daarom vaker bestoken met advertenties. Zowel een modern Samsung toestel als een nieuwe iPhone beschikken over een goede camera, daar ontlopen ze elkaar weinig.

    Je hebt al een iPad lees ik, een iPhone werkt daar optimaal samen mee. Je mailtjes, adressenboek, agenda, favorieten enz. zijn op beide apparaten gelijk door het gebruik van iCloud. Ook kun je bijv. een op de iPhone binnenkomend telefoongesprek opnemen op je iPad. Een iPhone wordt daarnaast langer voorzien van software updates, ca. 6 jaar, bij een Android toestel stopt het vaak al na 3 jaar. Er staat ook tegenover dat een iPhone vaak wat duurder is.

    Succes met met je keuze!
  12. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Erna
    Een originele accu voor jouw telefoon (samsung galaxy s5) kost rond de 20 euro.
    Achterklepje eraf, accu eruit, nieuwe accu erin, klepje erop, klaar.
    Dat kan iedereen echt zelf doen.
    Werkt hetzelfde als toen je simkaart erin is gegaan. Dan moet ook klepje eraf, accu eruit, simkaart in of uit halen.

    >>LINK<<

    Maar als je niet zo thuis bent in de techniek van mobiele telefoons, dan zou ik inderdaad voor een iPhone gaan en niet voor een Android toestel.


    Nee. Accu's kunnen niet zomaar even vervangen worden tegenwoordig. Telefoon 2,5 jaar oud vermoed ik dat het niet om een galaxy 5 gaat (of hij moet 2e hands zijn overgenomen), maar om een galaxy A50. Daar kun je niet de accu van vervangen zonder gereedschap.
    Indien het wel een Galaxy S5 is, dan wel. Maar die was 2,5 jaar geleden niet nieuw verkocht meer. Of je moet een winkel hebben die iets heel lang op voorraad houdt.
Terug naar de lijst