Adresbalk heel klein

Adresbalk heel klein 

Onderwerp van Marlies

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Sinds kort heb ik in mijn klas een nieuw touchscreen(CTOUCH) wat met een chromebox verbonden is met het scherm op mijn bureau.
    Om het beeldscherm op mijn bureau weer te geven op de ctouch, moet ik hem op hdmi1 zetten.
    Op het moment dat dat gebeurd is, wordt de adresbalk op het beeldscherm op het bureau heel klein. Heel klein als in niet meer te lezen.
    Alle pagina's die ik aanklik zijn ook klein, die kan ik wel groter zetten, maar de adresbalk blijft klein.
    Start ik het scherm opnieuw op, wordt de balk op mijn beeldscherm weer normaal, tot ik het bord weer op hdmi1 zet Smile
    Als ik dan het bord afsluit, de stekker eruit haal en weer aanzet, is de balk normaal.

    Wie o wie heeft enig idee hoe ik dit op moet lossen?
    31 aug '21 - 07:34:54 / 31 aug '21 - 07:47:00
  2. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia
    Ik denk dat dit misschien komt omdat de beeldscherm instellingen niet goed staan. Het lijkt alsof jouw digibord het hoofdscherm wordt. Kun je bij beeldscherm instellingen op je digibord misschien kiezen voor andere instellingen?
    Ik heb zelf overigens geen ervaring met digibord.
    Of is er een ict er op jouw school die je kunt raadplegen?
  3. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia
    Kun je kiezen bij instellingen voor uitbreiden ipv dupliceren?

  4. quote:
    Dit schreef fresia
    Ik denk dat dit misschien komt omdat de beeldscherm instellingen niet goed staan. Het lijkt alsof jouw digibord het hoofdscherm wordt. Kun je bij beeldscherm instellingen op je digibord misschien kiezen voor andere instellingen?
    Ik heb zelf overigens geen ervaring met digibord.
    Of is er een ict er op jouw school die je kunt raadplegen?

    O, daar ga ik straks eens naar kijken.

    icter is er wel, maar die staat vandaag voor de klas.
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Met een digibord zou ik er persoonlijk voor kiezen om de leraren scherm als hoofdscherm in te stellen en inderdaad het beeld uit te breiden ipv dupliceren.
    Daarmee zorg je ervoor dat je op je eigen scherm gewoon andere dingen kunt doen terwijl op het digibord het beeld vast blijft staan.
    Ook de resolutie blijft dan gelijk.

    Hopelijk heb jij de rechten om dit in te stellen. Mijn ervaring is dat op scholen de externe ict dit helemaal afsluit.

    Hoe kom je het makkelijkst bij de instellingen: Op een willekeurige plaats op je buroblad met rechtermuisknop klikken en kiezen voor beeldscherminstellingen.
  6. rwin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rwin
    Wij hebben (hadden?) op werk ook CTouch-schermen. Nooit bedacht dat dat natuurlijk ook volstaat als digibord. Heeft Prowise toch concurrentie.

    Bedoel je dat de adresbalk van je browser heel klein wordt? Wat gebeurt als je je browser afsluit en opnieuw opent? Misschien past hij zich dan wel aan.

    Los daarvan zou ik ook kiezen voor uitbreiden (= extend desktop to this display in Engels), maar dat is ook maar net wat jij zelf fijn vindt.

  7. Naar uitbreiden ga ik ook kijken, als ik de rechten niet heb wil ik die krijgen.

  8. quote:
    Dit schreef rwin
    Wij hebben (hadden?) op werk ook CTouch-schermen. Nooit bedacht dat dat natuurlijk ook volstaat als digibord. Heeft Prowise toch concurrentie.

    Bedoel je dat de adresbalk van je browser heel klein wordt? Wat gebeurt als je je browser afsluit en opnieuw opent? Misschien past hij zich dan wel aan.

    Browser afsluiten en weer openen maakt niet uit, blijft klein.
    Nu moest ik net opnieuw inloggen en dat was ook heel klein.

    Inmiddels heb ik een handleiding gevonden en ga ik me daar eens in verdiepen.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Naar uitbreiden ga ik ook kijken, als ik de rechten niet heb wil ik die krijgen.



    Staat bij beeldscherminstellingen. Vaak kun je daar wel bij komen.

  10. Bedankt voor jullie input.
    Grotendeels is het opgelost. Uitbreiden kan niet, als ik zelf wat moet doen terwijl de kinderen op het bord bezig zijn, pak ik daar wel een chromebook voor.
Terug naar de lijst