Warme sokken

Warme sokken 

Onderwerp van Malero

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Ik ben op zoek naar warme sokken voor extreem koude voeten.

    Wie o wie heeft ervaring, heeft naar haar/hem idee de beste sok van de wereld en belangrijker, waar kan ik ze kopen.
  2. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    Sokken van konijnen- haar / konijnen- wol, Angora Maar deze zijn slecht verkrijgbaar,

    >>LINK<<
    ANGORA
    Deze vezel, afkomstig van konijnenhaar, is kwetsbaar, heeft een lage elasticiteit en weerstand, wat het kleuren moeilijk maakt. De angora-vezel is hol, wat het zwevende uiterlijk verklaart.
    Voordelen: Zacht op de huid en warm, deze vezel staat bekend om zijn zijdezachte textuur.

    >>LINK<<
    LAMSWOL
    Lamswol komt van jonge dieren (lammeren van 6 tot 7 maanden) en kenmerkt zich door een korte vacht.
    Voordelen: Zachter dan schapenwol, het houdt warm en is aangenaam op de huid. Zeer duurzaam, deze wol kreukt niet en neemt zeer goed vocht op.

    >>LINK<<
    Thermosokken
  3. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Ik heb geen verstand van warme sokken, want ik heb altijd warme voeten. Maar ik wil wel een paar voor je breien?
    Zoek je sokken om in te zitten, of ook voor buiten in je schoenen enzo?
  4. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Ik neem aan dat ze in de maat van Adnan moeten?
  5. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    Het is eigenlijk voor de verkoop voor in de salon. Ik krijg vaak cliënten die al wat ouder zijn en met de herfst/winter op komst vragen ze aan mij advies. Nu ben ik niet thuis in koude voeten want net als Salome heb ik het ook altijd bloody hot. ( sterker nog, ik heb de ventilator aan staan in de slaapkamer)

    Nu ben ik natuurlijk al gaan googlen maar de verkoop fabrikanten vinden hun sokken de beste van de wereld.

    Ik vraag dus echt persoonlijke ervaringen.

    ( Hoewel Salome, Handmade by Salome is wel verkoopwaardig...Smile)
  6. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Douglas, 25 euro
    Plaatje
  7. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
  8. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    Ik gebruik thermosokken voor het duiken in de winter - haal ik bij decathlon - met water van onder de -10 graden is dat namelijk behoorlijk fris

    Je zou even op de website van decathlon kunnen googelen (het zijn geen speciale duiksokken maar ook vaak geschikt voor wandelen etc


    aanvullend: ik heb wandelsokken met een hoge waarde van merinowol SH500
    Hoe hoger de SH waarde des te meer wol is er in de sok verwerkt
    30 sep '21 - 11:38:57 / 30 sep '21 - 12:16:51
  9. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef TanteLydia
    >>LINK<<


    Falke sokken zijn inderdaad heerlijke sokken om te dragen!
    En ik zie dat ze ook sokken van angorawol hebben....angora (lees ik net ergens) zijn zelfs nog warmer dan merinhowol.
    Ik zou dan wel voor de echte sok gaan, niet voor die kleine sokjes zonder enkelbescherming Smile

    Lijkt mij heeeeeeerlijk! (zowel voor thuis op de bank maar zeker ook voor het duiken!)
    Smile
  10. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
    Ik heb zelf grote sokken
    Maar de meeste vrouwen dragen toch die kleintjes dacht ik
  11. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef TanteLydia
    Ik heb zelf grote sokken
    Maar de meeste vrouwen dragen toch die kleintjes dacht ik

    Die kleintjes heb ik ook, meestal in de zomer als ik in sportschoenen loop. ze zitten echt verrukkelijk!

    maar voor de winterperiode (en het duiken) vind ik de kleintjes (die onder de enkel zitten) wel wat fris.
Terug naar de lijst