Infrarood paneel

Infrarood paneel 

Onderwerp van jeannetted

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik heb een aantal zonnepanelen op mijn dak. Deze leveren meer kwh op dan ik verbruik en ik lever deze terug aan het net.
    Gezien de hoge gasprijzen per m3 overweeg ik een infrarood paneel voor in de woonkamer aan te schaffen. Deze geeft lokaal warmte. Bijvoorbeeld als ik op de bank zit. Ik woon alleen.
    De verwarming kan dan 's avonds al eerder lager en dan bespaar ik m3 gas. Ik lever dan wel minder kwh terug aan het net omdat infraroodpanelen elektriciteit gebruiken.
    Wie heeft zelf ervaring met infraroodpanelen of kent iemand die dat heeft.
    Ik hoor het graag.
  2. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef jeannetted
    ..
    Wie heeft zelf ervaring met infraroodpanelen of kent iemand die dat heeft.
    ..


    Malero heeft er 1 in haar salon.. als je dicht in de buurt zit geeft het een prettige warmte.
  3. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    quote:
    Dit schreef jellehl


    Malero heeft er 1 in haar salon.. als je dicht in de buurt zit geeft het een prettige warmte.


    Dan hoor ik graag van haar waar ze hem gekocht heeft en hoe duur hij was. Eventueel per pb en een fotootje. Grootte? En wat hij verbruikt.
    Staat hij los of hangt hij aan muur of plafond?
    @malero
  4. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Hey,

    Ja ik heb hem inderdaad in de salon als bijverwarming. Let op, je moet dus wel in de buurt zitten en hij verwarmd zeker niet de hele ruimte.
    We hebben hem gekocht bij Hornbach, hij is 60 breed en 70 lang.
    De prijs weet ik echt niet meer, maar ik denk dat je dat wel kan googlen.
    Plaatje
  5. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    quote:
    Dit schreef Malero
    Hey,

    Ja ik heb hem inderdaad in de salon als bijverwarming. Let op, je moet dus wel in de buurt zitten en hij verwarmd zeker niet de hele ruimte.
    We hebben hem gekocht bij Hornbach, hij is 60 breed en 70 lang.
    De prijs weet ik echt niet meer, maar ik denk dat je dat wel kan googlen.


    Dankjewel. Smile Het is ook bedoeld als bijverwarming. Als ik 's avonds op de bank zit en alleen om die plek heen wil verwarmen. De verwarming kan dan al lager.

    Waarom heb jij voor een infrarood paneel gekozen? Ben je er tevreden over?
    Ziet er ook wel fraai uit in je salon.
  6. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Is een warmtekussen, elektrische deken niet goedkoper?
  7. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    quote:
    Dit schreef Geanna
    Is een warmtekussen, elektrische deken niet goedkoper?


    Ik heb kwh over van mijn zonnepanelen. Extra stroom kost het me dus niet. Ik lever wel minder terug aan mijn energieleverancier.
    Ik ga eens kijken wat die panelen kosten.
  8. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef jeannetted


    Ik heb kwh over van mijn zonnepanelen. Extra stroom kost het me dus niet. Ik lever wel minder terug aan mijn energieleverancier.
    Ik ga eens kijken wat die panelen kosten.

    Die extra kwh kun je alleen gebruiken op het moment dat je zonnepanelen werken, dus overdag. Bv voor stofzuigen, wasmachine etc. Als je 's avonds je infrarood paneel aanzet dan neem je echter gewoon energie af van je leverancier.
  9. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef jeannetted


    Ik heb kwh over van mijn zonnepanelen. Extra stroom kost het me dus niet. Ik lever wel minder terug aan mijn energieleverancier.
    Ik ga eens kijken wat die panelen kosten.



    Is een electrisch kacheltje dan niet iets?
    Die kan je er ook even bijzetten als het nodig is. En kun je makkelijk wegzetten.
    Zo'n kacheltje werkt ook direct.

    Een cliënt van mij, heeft zo'n paneel in de douche hangen, maar vind het niks. Duurt te lang voordat het warm is, zegt ze.
  10. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    Wanneer je liever de elektriciteit die je nu terug levert zelf wil gebruiken kan je beter eerst investeren in een batterij voor eigen gebruik. Zonnepanelen werken als de zon schijnt. En het teveel aan elektriciteit gaat meteen terug naar de leverancier. Of je moet de infra-panelen aan zetten als de zon schijnt.
  11. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    quote:
    Dit schreef cootje
    Wanneer je liever de elektriciteit die je nu terug levert zelf wil gebruiken kan je beter eerst investeren in een batterij voor eigen gebruik. Zonnepanelen werken als de zon schijnt. En het teveel aan elektriciteit gaat meteen terug naar de leverancier. Of je moet de infra-panelen aan zetten als de zon schijnt.


    Ik zou best een eigen accu willen. Door geringe vraag zijn die nog heel duur.
    Aangezien ik bezig ben een duurzame levensloopbestendige woongemeenschap op te richten wil ik niet meer al teveel investeren in mijn huidige huis.
    Als dat onverhoopt niet door zou gaan *geen idee welke gevolgen deze oorlog nog zal hebben, dan ga ik weer investeren in mijn huidige huis. Ik wil doorstromen.
  12. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    quote:
    Dit schreef cootje
    Wanneer je liever de elektriciteit die je nu terug levert zelf wil gebruiken kan je beter eerst investeren in een batterij voor eigen gebruik. Zonnepanelen werken als de zon schijnt. En het teveel aan elektriciteit gaat meteen terug naar de leverancier. Of je moet de infra-panelen aan zetten als de zon schijnt.


    Men/de consumentenbond is ook nog niet enthousiast over accu's.

    >>LINK<<
Terug naar de lijst