Wanneer is het een wespennest? 

Onderwerp van Visje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Een paar jaar terug had ik een wespennest in de spouwmuur van de bijkeuken. Ze gingen toen door zo'n spleetje in de muur naar binnen. Daar heb ik toen de bestrijder bij gehad.

    Nu zag mijn katje;) pas in de hoek van het scheve dak met het platte dak van de bijkeuken wespen vliegen. Die verdwenen in de daktrim. Ik heb toen direct daar alles volgespoten met anti-wesp en een paar dagen was het rustig. Maar gister waren er weer een paar wespen. Toen heb ik het direct weer volgespoten.

    In een ander spleetje, tegen de buren aan, vlogen ook wat wespen naar binnen en weer naar buiten. Daar heb ik ook dat spul maar in gespoten.

    Het ging (nog) niet om veel wespen, maar ben bang dat er toch een nest zit of komt.

    Zou het voldoende zijn om het zelf in te spuiten? Of moet er toch een verdelger komen?
  2. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Wij hadden dat ook... Een in-uit-route van wespen uit zo'n spleet.

    Keukenrol ingepropt en geen last meer (🤞🏼) papier zit er al jaren... Verdient de schoonheidsprijs niet maar liever dat dan wespen.

    (papier wordt hier niet nat want 't zit onder de overkapping tegen 't huis)
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Geanna
    Wij hadden dat ook... Een in-uit-route van wespen uit zo'n spleet.

    Keukenrol ingepropt en geen last meer (🤞🏼) papier zit er al jaren... Verdient de schoonheidsprijs niet maar liever dat dan wespen.

    (papier wordt hier niet nat want 't zit onder de overkapping tegen 't huis)



    Overal staat dat je het vooral niet moet dichtstoppen, want dan kunnen ze naar binnen knagen.
    Dat durf ik dus niet. Waar ze in de spleet gaan, is eigenlijk de bijkeuken van de buren. Die muur zit aan mijn kant.

    Waar ze in de daktrim gaan, kan ik sowieso niks instoppen.
  4. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Ik lees net dit...

    >>LINK<<


    Voorzichtig dus met die spray 🙈
  5. ingrid001
    de zon schijnt, heerlijk!

    Toon alleen de berichten van ingrid001
    quote:
    Dit schreef EllesB



    Overal staat dat je het vooral niet moet dichtstoppen, want dan kunnen ze naar binnen knagen.
    Dat durf ik dus niet. Waar ze in de spleet gaan, is eigenlijk de bijkeuken van de buren. Die muur zit aan mijn kant.

    Waar ze in de daktrim gaan, kan ik sowieso niks instoppen.


    Daar waar het de muur van de buren betreft, is het ook hun verantwoordelijkheid, ik zou ze informeren. Misschien kan je er dan samen wat mee.
Terug naar de lijst