Vaatwasser lekt soms

Vaatwasser lekt soms 

Onderwerp van Rose_s

Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    Weer lekkage, nu weten we definitief dat het de vaatwasser is. Of de afvoer van de vaatwasser.
    Het water komt terug uit de afvoer, wat ik kan bedenken is dat de slang te diep in de afvoerpijp zat.
    Deze situatie hebben we wel 6 jaar en sinds de kasten er om staan, twee keer lekkage gehad. Kasten zijn ook aardig beschadigd, zo zonde, ze zijn net nieuw.
    Ik hoop zo dat de slang minder diep in de afvoer steken het probleem oplost.
    Dit is de situatie nu met de kasten.

    Mijn vraag is, kan een afvoerslang te diep in de afvoer zitten.
    Ik kan de foto van de situatie achter de kast even niet vinden, maar er zit een ijstuk op de afvoer en beide pijpen zijn zeker 50cm lang. Dat heeft al 6 jaar gefunctioneerd zonder problemen.
    Plaatje
  2. als het water terugkomt uit de afvoer zou je eerder denken dat er ergens in de afvoer een blokkade zit. Al eens met een trekveer geprobeerd?
  3. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Het zou goed kunnen dat de afvoerslang idd te diep zit en daardoor bv een andere afvoer blokkeert. Volgens de info in deze link zou 15 cm voldoende moeten zijn. Succes in ieder geval. >>LINK<<

    Vaatwasser aansluiten op afvoerbuis
    Schuif de afvoerslang ongeveer 15 centimeter diep in de afvoerbuis.
    Wanneer de slang te diep in de waterafvoerbuis zit , zal de vaatwasser minder goed afpompen.
    Is er een slanggeleider meegeleverd bij jouw afwasmachine? Klik deze vast in de buis zodat de afvoerslang niet te diep naar beneden kan zakken.
    Schroef de geleider vast aan de muur achter de waterafvoer.
    Na een eerste afwasprogramma kun je controleren of er geen lekkage is ontstaan en al het water goed is weggepompt.
    7 sep '22 - 21:44:53 / 7 sep '22 - 21:56:22
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Marlies
    als het water terugkomt uit de afvoer zou je eerder denken dat er ergens in de afvoer een blokkade zit. Al eens met een trekveer geprobeerd?



    Ik denk dat dat het probleem niet is, omdat het maar af en toe is.
    Maar ik hou het in gedachten
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Eric1
    Het zou goed kunnen dat de afvoerslang idd te diep zit en daardoor bv een andere afvoer blokkeert. Volgens de info in deze link zou 15 cm voldoende moeten zijn. Succes in ieder geval. >>LINK<<

    Vaatwasser aansluiten op afvoerbuis
    Schuif de afvoerslang ongeveer 15 centimeter diep in de afvoerbuis.
    Wanneer de slang te diep in de waterafvoerbuis zit , zal de vaatwasser minder goed afpompen.
    Is er een slanggeleider meegeleverd bij jouw afwasmachine? Klik deze vast in de buis zodat de afvoerslang niet te diep naar beneden kan zakken.
    Schroef de geleider vast aan de muur achter de waterafvoer.
    Na een eerste afwasprogramma kun je controleren of er geen lekkage is ontstaan en al het water goed is weggepompt.



    Ik denk dat hierin het probleem zit, ookal was er hiervoor niets aan de hand.
    Ik zal eens kijken of ik iets kan maken waardoor de slang niet te diep zakt.
    Ook bij de wasmachine zal ik eens kijken of die niet te diep zit.
  6. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Een poosje terug lekte mijn wasmachine ook. Die slang zat ook vrij diep in de afvoerbuis. Dat heb ik verholpen, maar probleem bleef.
    Bleek het toch de afvoer zelf te zijn. Maar als je ook ziet wat een prut het met elkaar wordt in die afvoerbuizen, yak.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Marlies
    als het water terugkomt uit de afvoer zou je eerder denken dat er ergens in de afvoer een blokkade zit. Al eens met een trekveer geprobeerd?



    Toen ik trekveer las, dacht ik gelijk zo heet dat niet... Trekveer is voor het trekken van bedrading
    Dankzij de bouwmarkt weet ik dat het ontstoppingsveer heet :)
    Ik gooi nu alles in de strijd tegen de lekkage
  8. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Toen ik trekveer las, dacht ik gelijk zo heet dat niet... Trekveer is voor het trekken van bedrading
    Dankzij de bouwmarkt weet ik dat het ontstoppingsveer heet :)
    Ik gooi nu alles in de strijd tegen de lekkage


    En, heb je al wat geprobeerd?
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef EllesB


    En, heb je al wat geprobeerd?



    Ja hoor, ontstoppingsveer kan niet door de zwanenhals en de zwanenhals kan niet open.
    Er zit nu een soort ring in de afvoer waardoor de slang hopelijk niet te diep schiet
    Verder lekt hij nu niet meer..
    Maar de vorige keren lekte hij ook een paar weken niet. Dus verder is het afwachten
  10. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Probleem zat bij mij na de zwanenhals. De woningbouw heeft toen ontstopt.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef EllesB
    Probleem zat bij mij na de zwanenhals. De woningbouw heeft toen ontstopt.



    Daar zit bij mij het probleem niet, anders zou de wasmachine ook problemen geven
  12. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Daar zit bij mij het probleem niet, anders zou de wasmachine ook problemen geven


    Bij mij zat er een keer vuil in de terugslagklep. Dit is een soort kogel, die voor een opening zit in de afvoer van de vaatwasser. Natuurlijk zijn er vele typen vaatwassers..maar bij de Miele van mij stond in de handleiding hoe je de terugslag klep kon openen en controleren. Bij mij zit die aan de binnenkant van de wasmachine in de bodem onder het afdek filter. Dat was mijn oorzaak van mijn lekkage. Nog eens niet bij de centrale afvoer , maar dus in de afvoer van de vaatwasser zelf. Is dit misschien een idee? Hiermee was het bij mij opgelost.
    Plaatje
Terug naar de lijst