Trapbekleding verwijderen

Trapbekleding verwijderen 

Onderwerp van Pi

Terug naar de lijst
  1. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi
    Ik ben de trapbekleding van de trap aan het halen, omdat er een pvc bekleding op komt. Maar ipv een dikke lijmlaag aan te treffen, zit er een of andere groene laag onder. Heeft iemand een tip hoe je die het beste verwijderd?
    Plaatje
  2. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    Ik stond voor dezelfde klus. Ik gebruikte een afsteekmes (geen plamuurmes). Ik maakte het eerst een klein beetje nat met de plantenspuit. Afsteekmes eronder en je schraapt er hele stukken mee af. Bij mij ging het als een trein.
  3. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    quote:
    Dit schreef Pi
    Ik ben de trapbekleding van de trap aan het halen, omdat er een pvc bekleding op komt. Maar ipv een dikke lijmlaag aan te treffen, zit er een of andere groene laag onder. Heeft iemand een tip hoe je die het beste verwijderd?



    Dat is waarschijnlijk de rug van het tapijt
    Ik zou een scherpe driehoekschraper gebruiken om het eraf te schrapen.
    Daarna erg goed vlak schuren. Er mag niets achter blijven
  4. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef ansvanmil



    Dat is waarschijnlijk de rug van het tapijt
    Ik zou een scherpe driehoekschraper gebruiken om het eraf te schrapen.
    Daarna erg goed vlak schuren. Er mag niets achter blijven


    Mee eens..idd foam of rug van vorige tapijt
  5. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    Het is inderdaad een of ander foam.
    Ben nog niet toegekomen aan de treden, ben al heel lang bezig met de zijkanten en nog niet klaar. Heb er al een stuk of 100 spijkertjes en nietjes uitgehaald. Mijn knokkels liggen er ondertussen van open. Maar wil dit weekend een helemaal kale trap hebben, dus moet nog even door. Ga als ik klaar ben met de zijkanten het groen nat maken en kijken of ik het er dan helemaal af kan schrapen.
    Dan kan ik hopelijk morgen de lijm van de de traptreden halen en eventueel schuren.
  6. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef Pi
    Het is inderdaad een of ander foam.
    Ben nog niet toegekomen aan de treden, ben al heel lang bezig met de zijkanten en nog niet klaar. Heb er al een stuk of 100 spijkertjes en nietjes uitgehaald. Mijn knokkels liggen er ondertussen van open. Maar wil dit weekend een helemaal kale trap hebben, dus moet nog even door. Ga als ik klaar ben met de zijkanten het groen nat maken en kijken of ik het er dan helemaal af kan schrapen.
    Dan kan ik hopelijk morgen de lijm van de de traptreden halen en eventueel schuren.

    Gaat m.i. droog makkelijker, als het indrrdaad onderkant van vergaan tapijt is. De lijm is dan weer een ander verhaal.
    Sterkte met deze ...klus.
  7. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Lijm wil nog wel eens oplossen door het een nacht te laten weken in Coca Cola.
  8. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Gebruik ook een stof masker, is mijn advies. Sterkte, klinkt als een enorme klus!
  9. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Hier ervaringsdeskundige. Ik heb de grote stuken met plamuurmes en driehoekige verfkrabber gedaan. De rest met oplosmiddel, werkt als een speer maar wel goed ventileren. Cola kan ook maar een stuk minder effect .
    Voor pvc moet de trap helemaal kaal en glad zijn. Ik hoop dat je een goede legger krijgt. De eerste legger bij mij heeft t verprutst. Trap is na klacht weer helemaal kaal gehaald en opnieuw gedaan ,dit maal door goede legger die deed er een kleine dag over, terwijl de eerste legger er ruim twee dagen mee.bez9g was.
  10. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Voor de.nietjes, klein plat schroevendraaiertje er ondersteken en er uit tikken met hamer. Sterkte ermee maar straks heb je een super mooie trap
  11. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef wendy72
    Voor de.nietjes, klein plat schroevendraaiertje er ondersteken en er uit tikken met hamer. Sterkte ermee maar straks heb je een super mooie trap



    Op die manier is het inderdaad gelukt. Met Alabastine Super vloerlijmbijt is het grootste deel van de lijm er nu ook af. Nu nog een paar dikke plakken eraf proberen te krijgen met een beiteltje, dan schuren, gaatjes dichten en opnieuw schuren en hopen dat het volgende week goed wordt gekeurd door de vloerenlegger.

    Ik heb dit ongeveer een half jaar geleden besteld en heb net een nieuw huis gekocht. Helaas ga ik er dus niet echt van kunnen genieten.
  12. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Wat een rot werk he? Als je huidige huis in de verkoop gaat dan wel met een mooie trapSmile
    Veel geluk in je nieuwe huis
Terug naar de lijst