Dubbele meter 

Onderwerp van Ditty

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Colinda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Colinda
    quote:
    Dit schreef Margo

    Klopt normaal tarief (enkele meter) is goedkoper dan normaal tarief als je een dubbele meter hebt. Het verschil wordt in het daltarief gecompenseerd.
    Je zou dus voor jezelf na moeten gaan of je idd goedkoper uit bent.

    Normaal Enkel 0,35 ct/kWh
    Normaal dubbel 0,38 ct/kWh
    Dal dubbel 0,33 ct/kWh

    (Greenchoice)


    Oke bedankt...ach t zit er zo ingesleten dat ik veel op de automatische piloot doe...en mocht ik t nu eens vergeten dus geen probleem.
    Toch weer wat opgestoken! Thanx!
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Colinda

    Ik doe hetzelfde....
    Zie altijd op de jaarafrekening dat ik meer nacht dan dagstroom verbruik.
    Ik let er op...ooit is me verteld dat hebben van de dubbele meter een duurder vastrecht heeft en dat ik dus door idd de goedkopere stroom te gebruiken zoveel mogelijk in ieder geval niet duurder uitkom.
    Geen idee of dit echt zo is dus lees geïnteresseerd mee!



    Ik heb hetzelfde vast recht, maar kan per maatschappij verschillend zijn.
    Ik blijf denk ik, gewoon s'avonds en in het weekend wassen, om de gewoonte erin te houden, of het nu uitmaakt of niet.
  3. Colinda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Colinda
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Ik heb hetzelfde vast recht, maar kan per maatschappij verschillend zijn.
    Ik blijf denk ik, gewoon s'avonds en in het weekend wassen, om de gewoonte erin te houden, of het nu uitmaakt of niet.

    Heb nog eens gekeken...word er niet heel veel wijzer van.
    Wel zie ik dat ik idd iets meer daltarief afneem tegenover normaal tarief.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Colinda

    Heb nog eens gekeken...word er niet heel veel wijzer van.
    Wel zie ik dat ik idd iets meer daltarief afneem tegenover normaal tarief.



    Dat is mijn streven ook elke keer.
  5. quote:
    Dit schreef Margo

    Klopt normaal tarief (enkele meter) is goedkoper dan normaal tarief als je een dubbele meter hebt. Het verschil wordt in het daltarief gecompenseerd.
    Je zou dus voor jezelf na moeten gaan of je idd goedkoper uit bent.

    Normaal Enkel 0,35 ct/kWh
    Normaal dubbel 0,38 ct/kWh
    Dal dubbel 0,33 ct/kWh

    (Greenchoice)


    Stel we nemen deze prijzen per kWh even en een jaarverbruik van 3000 kWh.
    Als je enkel tarief hebt, betaal je dan dus per jaar 3000 x 0,35 = € 1050
    Je break even punt ligt dan bij 1800 kWh in het daltarief en 1700 kWh in het dag(normaal)tarief (want 1800x0,33 + 1700x0,38 = 1050). Dan speel je dus quite. Pas als je (ruim) meer in het daltarief gebruikt, levert het je geld op. Bij 3000 kWh en 100% daltarief is dat maximaal 60 euro per jaar. Maar dat gaat je natuurlijk sowieso niet lukken, omdat je ook overdag stroom gebruikt. Ik had vroeger ook dal/normaal tarief en toen uitgerekend dat het me 10 euro per jaar opleverde. Daarvoor moest ik dan wel altijd heel consequent de wasmachine en afwasmachine 's nachts (na 11 uur) of in het weekend draaien. Dit vond ik teveel gedoe voor wat het opleverde en ik heb toen het contract overgezet op enkeltarief. Je houdt dan wel gewoon je dubbele meter, maar ongeacht welk tijdstip je stroom gebruikt wordt dit tegen enkeltarief afgerekend.


  6. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef frida_m


    Stel we nemen deze prijzen per kWh even en een jaarverbruik van 3000 kWh.
    Als je enkel tarief hebt, betaal je dan dus per jaar 3000 x 0,35 = € 1050
    Je break even punt ligt dan bij 1800 kWh in het daltarief en 1700 kWh in het dag(normaal)tarief (want 1800x0,33 + 1700x0,38 = 1050). Dan speel je dus quite. Pas als je (ruim) meer in het daltarief gebruikt, levert het je geld op. Bij 3000 kWh en 100% daltarief is dat maximaal 60 euro per jaar. Maar dat gaat je natuurlijk sowieso niet lukken, omdat je ook overdag stroom gebruikt. Ik had vroeger ook dal/normaal tarief en toen uitgerekend dat het me 10 euro per jaar opleverde. Daarvoor moest ik dan wel altijd heel consequent de wasmachine en afwasmachine 's nachts (na 11 uur) of in het weekend draaien. Dit vond ik teveel gedoe voor wat het opleverde en ik heb toen het contract overgezet op enkeltarief. Je houdt dan wel gewoon je dubbele meter, maar ongeacht welk tijdstip je stroom gebruikt wordt dit tegen enkeltarief afgerekend.



    Dank voor de som!
    Dat valt dan nog reuze mee, zo op de helft. Ik heb wel 2/3 dal en 1/3 hoog.
    Maar ja, niet heel veel verschil dus. Ach het doet het gewoon vanzelf dus het kan gewoon blijven zolang het nog te gebruiken is ☺️☺️
  7. quote:
    Dit schreef Margo


    Dank voor de som!
    Dat valt dan nog reuze mee, zo op de helft. Ik heb wel 2/3 dal en 1/3 hoog.
    Maar ja, niet heel veel verschil dus. Ach het doet het gewoon vanzelf dus het kan gewoon blijven zolang het nog te gebruiken is ☺️☺️


    Moet ik het wel goed uitrekenenSmile
    De juiste getallen bij een enkeltarief van 35 cent en dubbel laag 33 cent en dubbel hoog 38 cent en een gebruik van 3000 kWh zijn:
    kosten enkel tarief per jaar: 1050 euro
    break even dubbeltarief: minimaal 1800 kWh daltarief (en dus max 1200 kWh hoog). Dan zijn je kosten gelijk als bij enkeltarief. Dus een verdeling van 60/40.
    Maximale theoretische winst bij 100% daltarief en 3000 kWH per jaar: 60 euro.
Terug naar de lijst