Nieuwe vloer 

Onderwerp van meeuw

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Ik wil een nieuwe vloer leggen over mijn oude gietvlowr heen. Zowel in woonkamer als in keuken.

    Ik ben aan t kijken naar pvc en naar laminaat en naar hout. Ik ben benieuwd naar ervaringsverhalen om de verkooppraatjes te herkennen. Wat wel en waarom of wat juist niet? Waar op letten?
  2. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Ik heb ooit een houten vloer gehad, grenen planken, die niet goed gedroogd waren. Ze trokken in de lengte ontzettend krom en de vloer kraakte ook erg. Ik vind grenen vloeren nog steeds mooi maar zal er niet snel meer voor kiezen.
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Ik heb altijd laminaat gehad. Afgelopen zomer flink verbouwd, ik kreeg een betonnen vloer met vloerverwarming en daar is pvc op gelijmd. Ik ben er heel erg blij mee. Het kraakt niet, alle zwarte strepen die er per ongeluk opkomen veeg je er zo af en de vloer wordt aangenaam warm.
  4. Jacques
    Carpe diem

    Toon alleen de berichten van Jacques
    Een vriend van mij heeft 6 jaar geleden in zijn appartement pvc laten leggen en het ligt nog perfect.
  5. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Ik ben na 18 jaar laminaat overgegaan op hout. Geolied met een groef, alles wat ik superponpraktisch vond.
    Het ligt nu een jaar en nog iedere ochtend kom ik blij de trap af - het is zo anders dan laminaat, warm, natuurlijk. Gewoon fijn dus
    Vlekken verwijderen gaat makkelijk - alles waar ik bang voor was (krassen, viezigheid) is er gewoon niet

    Nou woon ik wel alleen en ik heb geen huisdieren
  6. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Wij hebben beneden en op de trappen ..PVC
    Ziet eruit als hout, ideaal.

    Kleinkinders en katten
    Geen beschadegingen
    Makkelijk schoon te houden

    1 mrt '23 - 09:50:30 / 1 mrt '23 - 11:17:14
  7. LeonB
    Pluk de dag!

    Toon alleen de berichten van LeonB
    Ze hebben tegenwoordig echt heel mooi en kwalitatief steeds beter pvc. Van gelijkend op hout tot plavuizen etc. Een voor mij belangrijk voordeel was dat het veel waterbestendiger is dan laminaat. Daarom hiervoor gekozen in de keuken na tweemaal een lekkage. Qua schoonmaak, vind ik het ook nog eens gemakkelijker. Ik gebruik mijn stoomreiniger hiervoor. Dat durf ik met laminaat toch niet aan. Slijtvastheid valt me ook niet tegen. Wel vind ik, zeker als je goede kwaliteit neemt, het prijsverschil met laminaat best groot.
  8. Tresie56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Tresie56
    Hier ook sinds 4 jaar pvc, met houtstructuur. Is gelijmd.
    Heb er wel een ondervloer onderliggen, meende iets van 0.6 cm. Dit is geluiddempend.
    Bevalt goed.Smile
  9. Marianne-b
    en dan is er koffie ☕️

    Toon alleen de berichten van Marianne-b
    Ik heb een lichte pvc vloer sinds 2 jaar met houtnerf. Is wel duurder maar ik ben erg tevreden.
    Ik heb geen vloerverwarming en dat is in de winter wel koud maar ik draag dubbele sokken Smile
  10. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    quote:
    Dit schreef meeuw
    Ik wil een nieuwe vloer leggen over mijn oude gietvlowr heen. Zowel in woonkamer als in keuken.

    Ik ben aan t kijken naar pvc en naar laminaat en naar hout. Ik ben benieuwd naar ervaringsverhalen om de verkooppraatjes te herkennen. Wat wel en waarom of wat juist niet? Waar op letten?


    Wat wil en verwacht jij van een vloer?
    Heb je nu vloerverwarming? Heb je huisdieren? Wat wil je per m2 uitgeven? Hoe wil je het laten leggen, etc.

    Ik kan je wel vragen stellen als een verkoper en je vragen beantwörden als je wilt! Heb zelf veel m2 van beiden verkocht en weet er best wel veel van en over...
Terug naar de lijst