Zonnepanelen

Zonnepanelen 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef robinet
    Pfoeh, loop ik de bijkeuken in zie ik in het plafond twee kleine waterkringen. Ik ben er echt ontdaan van. Wat een gezeik toch weer. Het is een EPDM dak. Daar waar ik eigenlijk het minst bang voor was. Weer extra gedoe. Wat nu??


    Wat balen zeg Smile

    Moet je hier weer achteraan Smile
  2. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Partner heeft gisterenavond even snel gekeken. Het zal een combinatie zijn van. Poreus epdm met eroverheen lopen. Op de rand zit de lekkage. Waterschade valt gelukkig mee.
    Wel weer een klus. Hadden hadden hadden is het hebben te laat.
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    @leeuwin70, dit doen de zonnepanelen en dan een paar maanden lang!

    De eerste is van februari, de duurste maand. De laatste is van mei. Alles in Euro's.

    Plaatje
    Plaatje
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef EllesB
    @leeuwin70, dit doen de zonnepanelen en dan een paar maanden lang!

    De eerste is van februari, de duurste maand. De laatste is van mei. Alles in Euro's.




    Fijn dank je wel voor het overzicht @EllesB
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70


    Vieze zonnepanelen gaan ten koste van de opbrengst. Maar moet u ze echt schoonmaken?



    Om optimaal te profiteren van de opbrengst van uw zonnepanelen, is het zaak ze van tijd tot tijd schoon te maken. Regenwater alleen is namelijk niet voldoende om vuil en vogelpoep er vanaf te spoelen. En dat kan ten koste gaan van het rendement. Aan het schoonmaken zijn echter ook weer kosten verbonden. Is het dan wel de moeite waard?

    Rendementsverlies tot wel 10 procent
    Volgens vergelijkingsplatform Pricewise maakt bijna de helft van de zonnepanelenbezitters de panelen nooit schoon. Terwijl aanslag van onder andere vogelpoep, blaadjes en stof er uiteindelijk voor kan zorgen dat ze tot wel 10 procent minder opleveren. Daarnaast is met name vogelpoep net als bij autolak slecht nieuws voor de panelen. Aangezien de uitwerpselen agressieve zuren bevatten, die de zonnepanelen kunnen aantasten. Is dat het geval, dan is het maar de vraag of u de schade vergoed krijgt. Verzekeraars vergoeden namelijk niet als er schade door nalatigheid ontstaat. En het niet schoonmaken van panelen met vogelpoep kan zo’n geval zijn.


    Weegt het schoonmaken van de zonnepanelen op tegen de kosten ervan?
    Het schoonmaken van de zonnepanelen is geen klusje dat voor iedereen is weggelegd om het zelf te doen. Soms zijn ze gemakkelijk vanaf de grond of vanuit een raam bereikbaar. Maar soms erg lastig. En niet iedereen gaat even graag het dak ervoor op, met alle gevaren van dien. Bovendien kan er geen gewoon kraanwater voor gebruikt worden. Er is water zonder kalk nodig, osmosewater genoemd. En dat moet aangeschaft worden. Kunt of wilt u de klus niet zelf uitvoeren, dan moet u er een professional voor inhuren. Het is dan de vraag of het hogere rendement die de schoongemaakte panelen opleveren, opwegen tegen de kosten die u voor het schoonmaken maakt.

    Hoe vaak zonnepanelen schoonmaken?
    Over hoe vaak zonnepanelen moeten worden schoongemaakt, zijn de meningen verdeeld. Over het algemeen wordt geadviseerd ze 1 keer per jaar schoon te (laten) maken. Anderen stellen dat eens in de 5 jaar vaak genoeg is, omdat een deel van het vuil er wel vanaf spoelt bij een flinke regenbui. Om te bepalen hoe vaak het in uw geval nodig is, moet u bekijken of het voldoende (hard) geregend heeft en of er wel of niet veel blaadjes, vogelpoep en dergelijke op liggen.

    Conclusie
    Het is van verschillende elementen afhankelijk of het hogere rendement van uw zonnepanelen door het schoonmaken ervan opweegt tegen de schoonmaakkosten. Kunt u het zelf of moet u het laten doen? Zit er wel of niet vogelpoep op en doet u het jaarlijks of elke 5 jaar? Daarin moet u voor uw persoonlijke situatie een overweging maken.

    >>LINK<<
  6. Sip
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Sip
    Moet de huiseigenaar de zonnepanelen niet schoonmaken. Dus de verhuurder. Je betaalt toch ook huur voor de panelen. En ze laten de cv toch ook onderhouden door een apart bedrijf?
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Sip
    Moet de huiseigenaar de zonnepanelen niet schoonmaken. Dus de verhuurder. Je betaalt toch ook huur voor de panelen. En ze laten de cv toch ook onderhouden door een apart bedrijf?


    Denk het niet. Want dan zou de verhuurder ook bijv de ramen moeten laten lappen enz.
  8. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Denk het niet. Want dan zou de verhuurder ook bijv de ramen moeten laten lappen enz.


    Bij de Zonnepanelen kan je niet bij. Niet op een veilige manier.

    Ik denk dat elke verhuurder er weer anders mee omgaat, de ene is de andere niet Smile
  9. Sip
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Sip
    Op Youtube staat een filmpje van Ketelklets. Die laat zien dat je de zonnepanelen niet moet schoonmaken. Hij verteld ook waarom.

    Mag ik hier een link plaatsen?
  10. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Sip
    Op Youtube staat een filmpje van Ketelklets. Die laat zien dat je de zonnepanelen niet moet schoonmaken. Hij verteld ook waarom.

    Mag ik hier een link plaatsen?


    Ik volg 'Ketelklets' ook op YouTube.
    Er zijn ook mensen die op hem reageren die het niet met hem eens zijn.
    Handig vond ik de clips die hij onderaan elk zonnepaneel bevestigd had waardoor het water (met vuil) niet onderaan de rand van het zonnepaneel bleef zitten.

    >>LINK<<
  11. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef Sip
    Op Youtube staat een filmpje van Ketelklets. Die laat zien dat je de zonnepanelen niet moet schoonmaken. Hij verteld ook waarom.

    Mag ik hier een link plaatsen?



    Ja hoor dat mag zeker.
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Werd net gebeld op mobiel.

    Kon het hele nummer niet en ook de nummermelding niet.

    Kon hem heel slecht verstaan Smile

    Hij zegt zal ik een mailtje sturen. Ja heel graag!

    Is voor de zonnepanelen. Ze komen een kijkje nemen
    hoe de meterkast is en waar ze de omvormer gaan plaatsen.

    Het begin is er. Smile
Terug naar de lijst