wachtwoord ineens veranderd

wachtwoord ineens veranderd 

Onderwerp van tineke69

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69
    Mijn vriend en ik komen van 2 weken vakantie terug en blijkt dat zijn wifi wachtwoord veranderd is in het vorige/oude wachtwoord. Dit kan toch niet zomaar gebeuren? Of is hij misschien gehackt? En wat moet er dan gebeuren?
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Als de wifi komt uit het kastje die je internetprovider heeft geleverd (bijv KPN of Ziggo), dan kan het zijn dat deze van afstand een update heeft gekregen en geherstart is.
    Het is heel slecht, maar in sommige gevallen kan het zijn dat dan de wifi wachtwoorden (en alle andere instellingen) weer teruggezet zijn naar standaard.
    Beste is om gewoon zelf het wifi wachtwoord weer te veranderen in je eigen bedachte wachtwoord.
    Is hij gehacked? Als het is zoals ik hierboven aangeef vermoed ik van niet. Sterker: iemand die je netwerk zou hacken zou dit juist niet bekend willen maken door het terugzetten van de oude wifi wachtwoord.

  3. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Als de wifi komt uit het kastje die je internetprovider heeft geleverd (bijv KPN of Ziggo), dan kan het zijn dat deze van afstand een update heeft gekregen en geherstart is.
    Het is heel slecht, maar in sommige gevallen kan het zijn dat dan de wifi wachtwoorden (en alle andere instellingen) weer teruggezet zijn naar standaard.
    Beste is om gewoon zelf het wifi wachtwoord weer te veranderen in je eigen bedachte wachtwoord.
    Is hij gehacked? Als het is zoals ik hierboven aangeef vermoed ik van niet. Sterker: iemand die je netwerk zou hacken zou dit juist niet bekend willen maken door het terugzetten van de oude wifi wachtwoord.



    Bedankt voor je uitleg Arno. Wifi komt inderdaad vanuit een kastje van KPN. Het zal het eerste inderdaad kunnen zijn geweest, maar heel slecht dat er dan zomaar instellingen weer teruggezet zijn.
  4. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    kijk naar de datum wanneer de laaste firmware uodate heeft plaatsgevonden, of hoelang geleden deze is opgestart.
Terug naar de lijst