Tapijt reinigen.

Tapijt reinigen. 

Onderwerp van Malero

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Oke, ik zit op mijn knieën, met een borstel, een teiltje water en speciale spray de vlekken uit mijn tapijt te halen. Ik ben het nu al zat. Smile
    Daar moet een andere oplossing voor komen.

    Hoe doen jullie dat? Huren jullie een tapijtreiniger bij een bouwmarkt ofzo, laten jullie het doen door een tapijtreinigingsservicebedrijf?
  2. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    Ooit eens een tapijtreiniger gehuurd.

    Mijn tapijt was daarna schoon en in een mum van tijd nog viezer dan het was. Je haalt hiermee een soort beschermlaag vanaf, waardoor het sneller vuil aantrekt.

    Ik heb ook ooit eens een stoffenbank door een schoonmaakbedrijf schoon laten maken. Ze deden daarna met een spray een beschermlaagje erop en dat zou er voor moeten zorgen dat deze minder snel vies zou zijn. Die spray werkte niet Smile Ook mijn bank ging er uiteindelijk niet op vooruit.
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Is het vaste vloerbedekking of een kleed?
  4. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Is het vaste vloerbedekking of een kleed?



    Een kleed voor onder de salontafel en de eettafel. Ik heb een offerte laten maken , rond de 250 euries ben ik kwijt. Nu maakt dat me niet zo uit maar als het er viezer uitkomt als dat het was wat Astrid zegt, dan koop ik net zo lief nieuwe.

    Ik heb geen dure Perzische tapijten ofzo, gewoon een ikeaatje.
  5. Nieuw kleed en bij het volgende de vlekken meteen verwijderen.

    Toen ik op school nog vloerbedekking had, maakte ik een vlek meteen schoon. Vaak met een nat doekje en dan een handdoek erop. Hele erge vlekken met ammoniak. Vloer zag er nog als nieuw uit toen hij eruit moest.
  6. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    ‘Verse’ vlekken dep je weg door er ruimschoots sparood overheen te gieten en dan te deppen

    De vlek bruist er dan uit
  7. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    quote:
    Dit schreef Anke
    ‘Verse’ vlekken dep je weg door er ruimschoots sparood overheen te gieten en dan te deppen

    De vlek bruist er dan uit




    Die tip ga ik onthouden.

    Voor nu heb ik bij de bouwmarkt een tapijtreiniger gehuurd, spul gekocht van HG en aan het werk. Het water wat eruit kwam was pikzwart, het is in ieder geval een stuk opgefrist en er zijn wat vlekken uit, de meest hardnekkige is blijven zitten.
  8. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Ik heb weleens gelezen dat je wasverzachter eroverheen kunt sprayen of in het laatste water doen. Dat is vettig en legt een nieuw beschermlaagje op het kleed.
Terug naar de lijst