Wet dwang en zorg

Wet dwang en zorg  

Onderwerp van Waterjuffer

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Er zit een tijdelijk karakter op, elke keer weer zal er opnieuw worden gekeken of het opnieuw moet worden aangevraagd. Zou wat zijn als het een vast gegeven is.
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Of wanneer iemand niet meer aanspreekbaar is

    Zoals wanneer iemand in coma is (bedoel je, denk ik?).
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Zoals wanneer iemand in coma is (bedoel je, denk ik?).


    Ja, of niet meer/nauwelijks aanspreekbaar door alcoholintoxicatie, drugsgebruik, tentamen suicide, ernstig ontregelde diabetes enz enz

  4. quote:
    Dit schreef Tinus

    Dit is niet nieuw (integendeel), maar klinkt eerder alsof er iemand op cursus is gegaan en/of er klachten zijn geweest.



    Zou zomaar kunnen.
    Degene die vandaag met zus sprak en die gisteren over dingen begon die wat mijn vader betreft eigenlijk niet mogen, die is bezig met vervolgopleiding om hoger op de ladder te komen.
  5. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Mensen zijn nu eenmaal niet zomaar wilsonbekwaam.


    Gelukkig niet !
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Ja, of niet meer/nauwelijks aanspreekbaar door alcoholintoxicatie, drugsgebruik, tentamen suicide, ernstig ontregelde diabetes enz enz

    Maar dat is meer tijdelijk, bij Waterjuffer’s vader gaat het eerder om permanent wilsonbekwaam door dementie (of zo iets).
  7. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Maar dat is meer tijdelijk, bij Waterjuffer’s vader gaat het eerder om permanent wilsonbekwaam door dementie (of zo iets).


    Parkinson heeft haar vader. niet de trilversie, maar stijf zijn.
    Of ik heb er over heen gelezen, dat hij dementerend is.
  8. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Ik vraag me dan af, welke CIZ indicatie er is...
  9. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Sheeba


    Parkinson heeft haar vader. niet de trilversie, maar stijf zijn.
    Of ik heb er over heen gelezen, dat hij dementerend is.

    Dat zou kunnen, ik onthoud niet alles Smile. Het ging me even om het verschil tijdelijk/permanent wilsonbekwaam.
  10. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Sheeba
    Ik vraag me dan af, welke CIZ indicatie er is...



    >>LINK<<

  11. quote:
    Dit schreef Sheeba
    Ik vraag me dan af, welke CIZ indicatie er is...


    WLZ 5
    En hij woont op een psychogeriatische afdeling van een verpleeghuis. Vader heeft niet de diagnose Alzheimer/dementie, maar is wel vaak de weg kwijt en in een andere wereld, hij ziet dan dingen die er niet zijn en denkt dat hij nog boerderijwerk moet doen. Vasculaire dementie noemt de arts het, oorzaak zou liggen in de Parkinson en de medicatie die hij krijgt.
  12. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Waterjuffer


    WLZ 5
    En hij woont op een psychogeriatische afdeling van een verpleeghuis. Vader heeft niet de diagnose Alzheimer/dementie, maar is wel vaak de weg kwijt en in een andere wereld, hij ziet dan dingen die er niet zijn en denkt dat hij nog boerderijwerk moet doen. Vasculaire dementie noemt de arts het, oorzaak zou liggen in de Parkinson en de medicatie die hij krijgt.


    mmm toch wel triest maar tis wat het is...

    Pakket 5 Beschermd wonen met intensieve dementiezorg

    Het pakket Beschermd wonen met intensieve dementiezorg is wonen in een verpleeghuis of verzorgingshuis. Het is voor mensen die intensieve zorg en veel bescherming nodig hebben. Het is een pakket voor mensen die ernstig dement zijn.


    Vandaar de link met de wet zorg en dwang

    De Wet zorg en dwang (Wzd) beschrijft de rechten van mensen met een verstandelijke beperking en mensen met psychogeriatrische aandoeningen zoals dementie, die onvrijwillige zorg krijgen. Daarnaast regelt deze wet de onvrijwillige opname van deze mensen.

    Ik zet het ff hierneer om hetzelf ook te begrijpen..

Terug naar de lijst