Wet dwang en zorg

Wet dwang en zorg  

Onderwerp van Waterjuffer

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Waterjuffer


    Die persoon is niet net in dienst gekomen, die werkt er al een aantal jaren. Wat nieuw is is dat deze nu bezig is met een vervolgcursus en naar aanleiding daarvan gaat de bezem er doorheen en worden de puntjes op de i gezet.



    Ik denk dat het verpleeghuis op hun vingers zijn getikt.

    Je vader is op papier wilsbekwaam. Alle beslissingen mag en moet hij zelf doen. Als hij het daadwerkelijk kan overzien, is de vraag...

    Ook dat jullie mee kunnen lezen, zou hij schriftelijk akkoord voor moeten geven.

    Een contactpersoon heeft geen bevoegdheden.

    Wil je dit hebben en/of is dit wenselijk omdat vader zelf niet meer beslissingen kan maken, vraag dan mentorschap aan bij de rechtbank.

  2. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Als hij het echt niet meer kan zul je mentorschap moeten aanvragen bij de rechtbank.
  3. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Als een wilsonbekwame cliënt zich duidelijk en herhaaldelijk verzet tegen een bepaalde vorm van zorg dan heeft dat juridische consequenties. De zorg mag dan alleen voorgezet worden op basis van de besluitvormingsprocedure voor onvrijwillige zorg. Ook als de vertegenwoordiger met de zorg heeft ingestemd. Dit geldt voor alle vormen van zorg.
  4. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    De WZD is er omzorgvragers te beschermen en hun regie over hun eigen leven te geven. Ik werk ook als verzorgende IG en heb er veel mee te maken. Bewoners bij ons zijn ook nog wilsbekwaam en soms kun je alleen maar adviezen en alternatieven geven. Zo heb ik zeer slechtziende dame die ook bijna niet kan staan en haar eigen thee zette met haar waterkoker . Dit werd echt gevaarlijk, eerst overleg met contact persoon. Toen de dame het gevaar uitgelegd en pas na haar toestemming mocht de waterkoker weg. Als zij geen toestemming had gegeven hadden we t moeten accepteren dat er aanzienlijk gevaar voor haar was
Terug naar de lijst