Kookplaat 2 zones vraag elektra 

Onderwerp van tinkerbella

Terug naar de lijst
  1. Goeiemorgen
    Mijn zoon heeft een kleine jongeren studio via de woningbouwvereniging gekregen en daar bleek geen kookaansluitung te zijn; daarna hebben ze een fornuisgroep met perilex stopcontact gemaakt, 2 fasen.
    Alleen nu zoeken we een 2 pits kookplaat inductie inbouw of vrijstaand met perilex omdat hij een piepklein keukentje en aanrechtblad heeft en er alleen een 2 kookzones past en geen 4 kookzones kookplaat.
    Ze zijn er volop maar alleen met een normale stekker en dan ook heel betaalbaar.
    Hoe kunnen we dit oplossen zodat hij toch op een voordelige manier iets kan realiseren voor op dat perilex stopcontact met een 2 pits inductie kookplaat?
    Eéntje met een normale stekker op een ander stopcontact is geen optie daarvoor heeft hij te weinig groepen.
  2. Piwi
    Alive and kicking

Toon alleen de berichten van Piwi
    quote:
    Dit schreef tinkerbella
    Goeiemorgen
    Mijn zoon heeft een kleine jongeren studio via de woningbouwvereniging gekregen en daar bleek geen kookaansluitung te zijn; daarna hebben ze een fornuisgroep met perilex stopcontact gemaakt, 2 fasen.
    Alleen nu zoeken we een 2 pits kookplaat inductie inbouw of vrijstaand met perilex omdat hij een piepklein keukentje en aanrechtblad heeft en er alleen een 2 kookzones past en geen 4 kookzones kookplaat.
    Ze zijn er volop maar alleen met een normale stekker en dan ook heel betaalbaar.
    Hoe kunnen we dit oplossen zodat hij toch op een voordelige manier iets kan realiseren voor op dat perilex stopcontact met een 2 pits inductie kookplaat?
    Eéntje met een normale stekker op een ander stopcontact is geen optie daarvoor heeft hij te weinig groepen.

“Ombouwen” een optie?

>>LINK<<

Enkele groepen zijn meestal 16A afgezekerd (controle) perilex met 2x fasen en 2x N ook (weer controle) dus kun je hier gemakelijk 1fasen groep vanaf halen.
    Ivm fase belasting natuurlijk “ mooier” om te verdelen maar wat niet kan, kan niet…

3. We mogen niet zelf iets veranderen in de meterkast zegt de wooncorporatie, ze zeggen koop maar 1 met een normale stekker.
    "Ja maar waarom hebben jullie dan perilex aangesloten?"
    Ja dat was niet hun probleem.
    Mijn zoon studeert nog en dit soort dingen leveren veel stress op, momenteel kan hij niet koken.
    Hij heeft het huisje geaccepteerd bij de sleuteloverdracht terwijl er van alles mis mee was, we zijn er zeker 3 weken bezig geweest alles in orde te maken want hij had het geaccepteerd.

4. Sheeba
    Older not Wiser

Toon alleen de berichten van Sheeba
    Ik kan zo snel niet vinden of hier de juiste stekker aan zit

maar is deze iets ?

>>LINK<<
  5. Yaris
    Abonnee

Toon alleen de berichten van Yaris
    Mijn moeder wil andere keuken in huurappartement en ook een twee-pits, omdat ze zelf nauwelijks kookt en het bespaart wat ruimte.

Als je wil, kan ik in offerte opzoeken welke.

6. quote:
    Dit schreef Sheeba

maar is deze iets ?

>>LINK<<

We waren gisteren bij Ikea en daar zag we deze al maar is 1 fase en volgens de verkoper kun je ze niet ombouwen.

7. quote:
    Dit schreef Yaris
    Mijn moeder wil andere keuken in huurappartement en ook een twee-pits, omdat ze zelf nauwelijks kookt en het bespaart wat ruimte.

Als je wil, kan ik in offerte opzoeken welke.

Ja als dat op krachtstroom (perilex) is dan graag.

8. quote:
    Dit schreef Sheeba

maar is deze iets ?

>>LINK<<

Maar zoiets is dus wel war ik bedoel maar dan met perilex..ik weet ook niet of dat überhaupt kan, misschien kom ik ze daarom niet tegen.
  9. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

Toon alleen de berichten van ArnoM
    Je kan van de kookplaat ook de stekker vervangen voor een perilex. Nadeel is wel dat je de oude stekker er vanaf moet knippen van de kookplaat en dus garantie kwijt bent

10. quote:
    Dit schreef ArnoM
    Je kan van de kookplaat ook de stekker vervangen voor een perilex. Nadeel is wel dat je de oude stekker er vanaf moet knippen van de kookplaat en dus garantie kwijt bent

Ja volgens jou kan dat?
    Die verkoper gisteren van Ikea zei dat dat niet kon omdat een perilex 2 fasen is en de kookplaten met 2 zones meestal1 fase vandaar dat er ook daarom een gewone stekker aanzit voor 1 fase.

Ik kom er gewoon niet echt achter, de ene zegt het kan wrl, de ander zegt niet.
    Ik ga morgen maar even bellen met de woningbouwvereniging.
    25 mei '25 - 12:57:36 / 25 mei '25 - 13:13:34
  11. Yaris
    Abonnee

Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef tinkerbella

Zie nu dat de verkoper is uitgegaan van een 1-fase kookplaat. Vraag me af of hij gecheckt heeft of dat wel kan in appartement. Mijn moeder gaat navragen of er een perilex in appartement zit.
  12. Carla-S
    🌎 Landenverzamelaar

Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef tinkerbella

Perilex is niet per definitie krachtstroom
    Ik heb al 31 jaar een fornuis met keramische kookplaten én een perilexstekker, 2 fasen en dat is geen krachtstroom
Terug naar de lijst