Iemand ervaring met verkopen op etsy?

Iemand ervaring met verkopen op etsy? 

Onderwerp van Saskieja

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Saskieja
    Abonnee

Toon alleen de berichten van Saskieja
    Hoi allemaal,,

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft op Etsy?
    Ik maak regelmatig hele leuke (al zeg ik het zelf) printbare items voor peuters/kleuters die ik gebruik op mijn eigen groep. Maar ook dagverblijven/gastgezinnen, ouders thuis of voor verjaardagspartijtjes zou het leuk zijn. Nu dacht ik om het op Etsy voor een klein prijsje te gaan verkopen. Maar waar moet ik allemaal aan denken? Belastingtechnisch? Administratief gedoe? Ergens inschrijven? Het is puur voor de lol dus verwacht er ook niet zoveel van. Je mag het me ook via pb laten weten. Maar goed, ik ben dus al wel begonnen met een account te maken. Maar toen ik creditcard gegevens moest doorgeven en 13 euro moest betalen ben ik even gestopt. Die 13 euro is prima hoor, maar zou dus graag eerst wat ervaringen lezen, want het lijkt nu alsof er wellicht iets meer bij komt kijkenSmile
    Ik hoor het graag en alvast bedankt!
  2. on-my-own
    Abonnee

Toon alleen de berichten van on-my-own
    Mijn dochters hebben een etsy-account gehad. Zij zijn ermee gestopt omdat het vol dropshippers zit en je daardoor praktisch niets verkoopt. Alles wordt te duur bevonden door mensen die interesse lijken te hebben. Een zelfgehaakte prachtige trui willen ze dan voor 20 euro kopen terwijl alleen de kosten voor het garen al 40 euro bedragen bijvoorbeeld. Zal ik het hen nog eens preciezer vragen? Of heb je een specifieke vraag?
  3. on-my-own
    Abonnee

Je moet ergens anders een following hebben want door alle dropshippers komt een echt profiel bijna nooit naar voren bij zoekopdrachten. Zoals instagram waar je dan naar de etsy winkel linkt.

Dit is antwoord....instagramaccount dus met de dingen die je maakt.
    Dochters zijn ermee gestopt.
  4. Saskieja
    Abonnee

Toon alleen de berichten van Saskieja

Dankje alvast, ik snap mSmile
    Ja daar heb ik dan eigenlijk weer geen zin in om daar op insta mee bezig te zijn. Het is echt voor de lol, wil er niet veel extra tijd mee bezig zijn. Of is t een kwestie van puur op.je insta/facebook een link naar je etsy?

Miss iemand een tip hie het anders aan te pakken?Smile
  5. on-my-own
    Abonnee

Ja, dat helpt al...
  6. Geanna
    Binnen

Toon alleen de berichten van Geanna
    Ik heb er nog nooit gekocht/gekeken. Maar ik lees wel geregeld in bv fb groepen dat men patronen (kleding, haken, breien) ed via etsy koopt

Persoonlijk denk ik dat als je via een platform verkoper wordt, je misschien een kvk moet hebben? Je de inkomsten moet opgeven etc.

Maar, ik kan er helemaal naast zitten dus prik me nergens op vast.
    Kan je niet iets vinden op bv YouTube hoe je kan gaan verkopen via etsy?

6 nov '25 - 10:37:56 / 6 nov '25 - 11:04:41
  7. Carla-S
    🌎 reiziger

Toon alleen de berichten van Carla-S
    De belastingdienst

>>LINK<<

Van Vinted weet ik dat ze een rapportage plicht hebben bij meer dan 30 verkopen of een bedrag > 2000 euro per jaar
  8. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

Toon alleen de berichten van Bosbes
    Ik heb patronen gekocht via Etsy. En ooit een zilveren lepeltje met inscriptie.
Terug naar de lijst