airco cooler e.d. 

Onderwerp van malva

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. malva
    Abonnee

Toon alleen de berichten van malva
    Opeens zag ik een advertenties voor epicooler en polarbreeze voorbijkomen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Klinkt goed en goedkoop.....alleen die 'maar'.... wil ik graag wetenSmile

Mijn huis is meestal prima koel, zoons zestigerjarenappartement helaas niet.Smile Dus voor hem zou het een uitkomst zijn, een verplaatsbare airco van woon- naar slaapkamer zonder installatie.

Wat ik tegenkwam bij reviews is dat de service nog al wat mankeert.
    Ik vind het ook lastig om zo maar iets van een mij onbekende site te kopen, ik weet even niet waar ik op moet letten qua veiligheid (meestal koop ik het dus maar niet)

Ervaringen en tips voor goede apparaten, graagSmile
  2. Bea
    Woke🟥 🌍🌱🐝

Toon alleen de berichten van Bea
  3. Carla-S
    Reiziger 🌎

Toon alleen de berichten van Carla-S
    Voor de jongste heb ik destijds een mobiele airco van Tomado gekocht (type is niet meer te koop)
    Je moet wel een slang uit het raam hangen bij die mobiele apparaten.
    Kostte rond de 600 euro en bracht de temperatuur in haar studio van 37 naar 27 graden.
    Ze gebruikt hem in haar nieuwe woning nog steeds.
  4. malva
    Abonnee

Bevestigd mijn minionderzoekjeSmile

Zo jammer, klinkt zo goed.....maar ja, verkooptechniekenSmile

Wie een goed apparaat kent, wat nog te koop is, graag.Smile
  5. malva
    Abonnee

quote:
    Dit schreef Carla-S
    Voor de jongste heb ik destijds een mobiele airco van Tomado gekocht (type is niet meer te koop)
    Je moet wel een slang uit het raam hangen bij die mobiele apparaten.
    Kostte rond de 600 euro en bracht de temperatuur in haar studio van 37 naar 27 graden.
    Ze gebruikt hem in haar nieuwe woning nog steeds.

Zoon heeft zoiets ook. We hebben tot zelfs een katteluikje in zijn nieuwe balkondeur laten maken, zodat de slang naar buiten kan. Apparaat is nu 8 jaar oud, en kan niet in zijn slaapkamer zonder een open raam. Vandaar dat het voor mij wel goed klinkt, zonder slang naar buiten toch plaatselijke koelte. En minder electraverbruik.

6. Sip
    Abonnee

Toon alleen de berichten van Sip
    Is er geen ruimte voor een "echte" airco? Kun je in de zomer koelen en als het wat kouder wordt kun je hem ook gebruiken als verwarming. Nadeel is de prijs.
  7. malva
    Abonnee

quote:
    Dit schreef Sip
    Is er geen ruimte voor een "echte" airco? Kun je in de zomer koelen en als het wat kouder wordt kun je hem ook gebruiken als verwarming. Nadeel is de prijs.

Appartement betekent vve met regeltjes. En zoon is niet zo goed met verbouwinkjes. Dus voor die 3 maanden per jaar, liever iets makkelijks. Toch maar weer eens over nadenken, hij stookt nu nog op gas.
  8. Geanna
    Binnen

Toon alleen de berichten van Geanna
    Plafondventilatoren..

Het koelt je huis niet.. Maar wel de plek waar je zit/werkt en slaapt.

Ik had in Groningen ook een jaren 60 (hoek, dus 3 kanten zon op een dag) flat (appartement wordt t tegenwoordig genoemd) en net als in mn huidige woning hadden we plafondventilatoren.

Beneden /boven. Evt een ventilator op de grond erbij voor de luchtcirculatie (al hadden wij die eigenlijk voor de hond er staan😄)

Nogmaals, het koelt je huis niet maar het is heerlijk om te zitten /werken én zeker om te slapen.

Het 'voordeel' van zo'n oude flat is dat t in de zomer er ook snel weer afkoelt als je bv Snachts de boel tegen elkaar open zet.
  9. josien1
    A happy girl

Toon alleen de berichten van josien1
    Plafondventilator hier in slaapkamer. In grotere ruimtes,zoals woonkamer, als je er twee in tegengestelde richting kunt laten draaien werkt dat nog beter. Op kastje naast bed een boxventilator met timer werkt ook goed.
  10. Carla-S
    Reiziger 🌎

Toon alleen de berichten van Carla-S
    Net gekeken hoe die coolers werken
    Ze koelen maar brengen heel veel vochtigheid in de lucht.

Ik heb ook zoiets staan, moeten ijsblokjes in, die verdampen en je raadt wel waar naar toe, niet om te hardn zo vochtig als het wordt.
    Dat ding wordt dus zonder ijsblokjes gebruikt, gewoon als ventilator.

11. Nova
    Positief blijven !

Toon alleen de berichten van Nova
    quote:
    Dit schreef malva
    Opeens zag ik een advertenties voor epicooler en polarbreeze voorbijkomen.

Ervaring heb ik niet met genoemde apparaten, maar zelf ben ik erg blij met de luchtontvochtiger
    Gister 32 liter vocht uit de lucht gefilterd
    Luchtvochtigheid blijft onder de 60%, wat de gevoeltemperatuur ook lager maakt.
    Heb zelf allergische astma, maar bij mij binnen iig geen benauwd gevoel met ademen.

Gisteravond vlak voor naar bed gaan was de opvangbak weer vol, geen zin om nog leeg te gooien, alles dicht en op slot en binnen no time was het weer 80% luchtvochtigheid

Ik heb het nu warm, maar niet het gevoel of ik in een tropisch regenwoud zit
Terug naar de lijst