voor U gelezen ! waarschuwingen en weetjes

voor U gelezen ! waarschuwingen en weetjes 

Onderwerp van ninalina

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    quote:
    Dit schreef netty1963
    Ik lees anders net in dit draadje dat het niet uitmaakt of je SP2 of SP3 hebt geinstalleerd.
    En ik heb, dacht ik, toch ook SP3.


    de FOUTE virus definitie file van AVG heeft maar een korte tijd op hun server gestaan!

    dus is de computer zaterdag morgen niet aangeweest is er niets aan de hand.
    ondertussen staat de goede virus definitie op de AVG server en gaan de update's weer prima.

    questie van foutje bedankt !
  2. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    quote:
    Dit schreef Martine76
    Hmmm.... AVG komt zelf ook met de oplossing de Windows installatie-CD te gebruiken. Daarna kan in je een blauw scherm R kiezen om de repair console te starten.

    Wanneer ik mijn Windows productherstel cd gebruik dan krijg ik na taalkeuze direct al de waarschuwing dat als ik verder ga mijn vast schijf zal worden gewist..... en dat is nu juist wat ik niet wil.....Smile

    Of moet ik gewoon wel op ok drukken en krijg ik daarna ergens de "R-keuze" ?????

    ???????


    een product herstel is het terug zetten van de orginele setting van de computer incl. windows.
    of te wel je bent al je eigen documenten, foto's, plaatjes, enz KWIJT. ook je eigen geinstalleerde programma's
    heb je hier een backup van is dat niet erg.

    je krijgt dus geen R-keuze

    deze krijg je met de windows INSTALLATIE cd
  3. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    quote:
    Dit schreef frida1970
    Ik lees dit nu pas. Ik laat mijn pc altijd aan staan, dus geen opstartproblemen gehad. Maar in mijn virus vault staat wel:
    c:windows$NtServicePackUninstall$user32.dll

    Moet ik die met restore weer terug zetten?

    PS ik heb wel service pack 3 erop staan


    nee lekker laten staan.

    het is een oude file voor als je terug zou willen naar (waarschijnlijk) service pack 2
  4. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    Worm verspreidt zich via netwerksites
    Uitgegeven: 12 november 2008 16:14

    AMSTERDAM - Een worm verspreidt zich momenteel via sociale-netwerksites als Facebook en MySpace. De kwaadaardige software plaatst links naar een vervalste YouTubevideo op de profielpagina van getroffen gebruikers.

    Daarvoor waarschuwt beveiligingsbedrijf PandaLabs woensdag. Volgens het bedrijf verstuurt de worm BoFace.G de link mogelijk ook in priv?berichten aan de vrienden van slachtoffers.

    Filmpje

    Wie het 'filmpje' probeert te bekijken, wordt opgeroepen eerst zijn Flashplayer te updaten. Als gebruikers op dat verzoek ingaan, wordt ook hun computer door de worm besmet. Op Facebook wordt over de worm al enige tijd geklaagd.

    Op dit moment lijkt de worm, die door andere virusbestrijders Koobface.B is gedoopt, niet veel meer te doen dan zichzelf te verspreiden. Het is echter niet uitgesloten dat de worm later wordt aangepast, bijvoorbeeld voor de diefstal van persoonlijke informatie.
    (c) NU.nl/Wieland van Dijk
    >>LINK<<
  5. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    quote:
    Dit schreef netty1963
    Denk dat de pc van dochter echt gecrasht is.
    Intallatie cd van ex gekregen maar die pakt ie niet eens.
    We konden dus ook niet de stappen volgen die rdolfijn zo duidelijk beschreven heeft.


    staat de cd/dvd-rom ook wel als opstart geselecteerd?

    dit moet gebeuren in de setup van de computer, dus nog voor dat windows begint.
    meestal zodra er iets in beeld is op de del of de F2 toets drukken.
    daar in de tekst iets met boot zoeken (d.m.v. de pijltjes toetsen. muis werkt nog niet)
    daar moet een opstart volgorde staan, zorg ervoor dat de cd-com eerder aan de beurt is dan de harddisk.
    zie tekst onder in het beeld hoe dat te veranderen.
    door middel van esc of F10 toets voor save kiezen.

    de computer zal opnieuw opstarten.
    stop zo vlug mogelijk de cd erin en let op de tekst druk op een toets om vanaf cd te starten of zoiets.
    doe dat en je kunt beginnen met de reparatie.
  6. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    17-12-2008 10:40 | Door Jasper Bakker | Tags: Windows, Patch, Internet | Gerelateerde bedrijven: Microsoft | Er is 1 reactie op dit artikel | Permalink
    Microsoft dicht IE-gat in allerijl


    Microsoft komt met een spoed-pleister.

    Microsoft komt nu toch met een patch voor het vorige week ontdekte security-gat in Internet Explorer. Het gat in die webbrowser is dermate ernstig dat de softwareproducent met een patch komt v??r zijn volgende patchronde.

    Microsoft wijkt nu met een patch voor Internet Explorer (IE) af van zijn maandelijkse ritme voor patches. Een beveiligingsgat in die webbrowser dat vorige week is ontdekt, noopt de softwareproducent tot voortijdig dichten. Het security-gat is namelijk vrij ernstig en raakt alle versies van Microsofts marktdominante webbrowser.
    Windows besmet

    Malware die misbruik maakt van dit gat, waart al rond op internet. Sinds afgelopen weekend is dit flink toegenomen. Windows-gebruikers hoeven maar een malafide of besmette website te bezoeken om besmet te raken. Kwaadwillenden kunnen dan pc's overnemen, wachtwoorden en creditcardgegevens buitmaken en de gekaapte pc's inzetten voor de verspreiding van meer malware of ook spam.

    Volgens security-leverancier Trend Micro zijn er zeker tienduizend websites ge?nfecteerd met malware die de pc's van bezoekers dan weer pakt via dit gat in IE. Microsoft meldt zelf dat er naar schatting nu zeker twee miljoen pc's wereldwijd zijn besmet. De softwareleverancier komt nu met een patch v??r de volgende patchronde en heeft beheerders dit vooraf al gemeld.

    bron >>LINK<<
  7. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
  8. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    berichtje van paul42

    Online advertenties uitzetten ivm privacy

    Op deze website kom je informatie tegen over online advertenties die rekening houden met je interesses. Deze vorm van adverteren wordt ook wel interest based advertising genoemd.

    Hoe werken deze advertenties precies? En wat houdt dit in voor je privacy? Wij leggen het allemaal voor je uit.

    En via ?je advertentievoorkeuren? kun je deze uitzetten.

    >>LINK<<




    maar even naar deze rubriek gecopyeerd zodat het niet verdwijnt Smile
  9. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    18 sep '12 - 15:19:18 / 13 dec '12 - 14:19:58
  10. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    gaat nu echt met pensioen, dit betekent dat het onveilig wordt met xp te gaan werken.
    elk lek wat wordt ontdekt wordt meteen misbruik van gemaakt en niet meer gerepareerd.
    >>LINK<<

    heb je de mogelijkheid dan over naar minimaal windows 7
  11. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    je bent je mobiel / computer kwijt ??

    >>LINK<<
  12. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn


    3 essenti?le tips voor Windows 10

    lees verder op computertotaal.nl >>LINK<<
Terug naar de lijst