Welke gordijnen?

Welke gordijnen? 

Onderwerp van Bleep

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
  2. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    quote:
    Dit schreef salome
    Ik vind deze >>LINK<<
    wel mooi.


    ja, leuk.

    die Eames stoel is ook mooi
  3. Vitrage wilde ik absoluut niet. Heb toen dat plakplastic geprobeerd (40cm hoog), het zat nog niet goed en wel of ik heb het er weer afgetrokken....is niets voor mij.
    Voor het geluid (galmen) helpen "nepgordijnen" prima, die heb ik dus ook hangen. Om 's-avonds inkijk te voorkomen had ik al rolluiken.....
    Met nepgordijnen, die je dus niet dicht kunt trekken, blijft de altijd radiator onbedekt.
  4. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef Geanna
    Vitrage tot boven de verwarming vind ik spuuglelijk.

    Jouw raam nodigt uit voor een rolgordijn Smile

    quote:
    Dit schreef Margo
    Tot vlak boven de plantjes?
    En hoeveel stuks rolgordijn, 3?
    En welke kleur?


    Ik zou voor een beige/zand kleur gaan.. overeenkomend met je vloer.
    3 stuks
    Tot evt op de vensterbank als je ze helemaal dicht wil hebben...





    vind het trouwens wel grappig je draadje.. houd het dus ook in de gaten :-)
    zelf wil ik graag iets nieuws voor mn keukenramen hebben
    hangen nu luxaflex... ben ik een beetje heel veel zat van.
  5. quote:
    Dit schreef Geanna



    Ik zou voor een beige/zand kleur gaan.. overeenkomend met je vloer.
    3 stuks
    Tot evt op de vensterbank als je ze helemaal dicht wil hebben...

    ........

    Ik zou juist voor antraciet gaan omdat dat beter past bij de bank, de lamppekap en het kastje links bij het kleine raampje, maar wel een tintje lichter. Krijg je wat eenheid in het interieur.
    De vloer optisch "omhoog trekken" zou ik niet doen.
  6. Lian
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lian
    quote:
    Dit schreef Margo



    Daar heb ik ook zitten denken...die je ook van boven kan laten zakken.... die optie is iig nog in de race Smile

    Pliss? , niet goedkoop, maar wel erg handig!
    Bredere vensterbank eronder en je planten kunnen blijven staan.
    Voordeel is dat je 's avonds niet in de kijkert hoeft te zitten ( of je wilt graag bekeken worden, maar das een ander verhaal). En voor het galmen van die dunne in betweens aan de zijkant?

    Onze pliss? is donkergrijs, maar kleurt anders door het licht van voor het raam hangen en achteraf past die kleur heel goed, is het niet te grijs.
  7. Hallo Margo,

    Als ik jou woonkamer in kijk kriebelt het meteen.
    Als dit mijn woning was dan zou ik op de ramen plakplastic plakken (bloemen motief? of effen (met 1 cm. van de kanten, lijkt het gezandstraald). Alleen aan de onderkant van het raam natuurlijk.
    En ik zou vouwgordijnen in een frisse vrolijke kleur nemen of pliss? gordijnen, die zijn ook mooi.
    Aan de bloemen op je vensterbank te zien hou je van geel/oranje/rose.
    Dit maakt het warmer en gezelliger in je woonkamer.

    Voor het kleine raampje kun je ook een vouwgordijntje plaatsen of met dezelfde folie.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het is maar een idee.

    Succes,
    groetjes Patricia
  8. quote:
    Dit schreef patricia16
    Als ik jou woonkamer in kijk kriebelt het meteen.


    Waarom? Omdat het zo open is?


    Plakplastic ga ik niet doen, dat hoort mi op een keuken- of wc-raampje, niet op het grote raam van je woonkamer, waar toch al weinig inkijk is (de ramen aan de overkant zijn galerijen met keukens en slaapkamerramen).

    Het raam is op het zuidoosten, dus in de zomer veel zon. Rolgordijnen vind ik hier niet passen, evenals lange gordijnen tot de grond.
    Ik denk aan vouw- of pliss?gordijnen....in een pastelkleur, eventueel met licht motief. Zo nodig kan ik later nog siergordijnen nemen, als het nog te veel galmt.

    Ik houd jullie op de hoogte.....maar ben niet zo snel hoor
    Smile
  9. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Ik heb niet het hele draadje gelezen en weet dus niet of mijn suggestie al genoemd is.

    Ik zou voor witte gordijnen gaan over de hele breedte en het gordijn 'verzamelen in de hoek bij het kleine raampje. De lengte net over de vensterbank, boven de cv.
    Niet te dun en niet te dikke gordijnen, maar de stof moet wel zo zijn dat ze mooi naar beneden vallen.
    Wanneer er veel kou van de ramen komt, kun je gevoerde velours overwegen (worden bij Kwantum gratis gemaakt).
    Gordijnrail strak tegen het plafond

    Veel succes met je keuze
  10. Shutters?
    Laten lekker veel licht door, houden het felle zonlicht tegen en hangen tot aan je vensterbank, goed voor de warmte van de radiatorSmile
  11. quote:
    Dit schreef gladys
    Shutters?
    Laten lekker veel licht door, houden het felle zonlicht tegen en hangen tot aan je vensterbank, goed voor de warmte van de radiatorSmile



    maar helaas zo achterlijk duur Smile
  12. quote:
    Dit schreef Liek



    maar helaas zo achterlijk duur Smile



    Normaal wel, maar ik ken een shuttersbedrijf die 2x per jaar een hele goede uitverkoop houden.
    Alle shutters gaan dan weg voor 25 euro per stuk, ongeacht de maat.
    Het is wel effe uitzoeken, maar dan heb je ook wat.
Terug naar de lijst