Flat-geen eigen ketel - cv centraal regelen

Flat-geen eigen ketel - cv centraal regelen 

Onderwerp van Marco_d

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Harryhl
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Harryhl
    quote:
    Dit schreef hanss51


    als ik iemand vind die die radiatorkranen kan vervangen, ga ik het ook doen. Ik zet ze al de hel dag iets hoger, maar nog is het niet warm...
    behalve dan waar het niet hoeft.


    Das echt appeltje eitje hoor!!

    Meestal zit de knop met een klein inbusje vast, of met een soort bajonetsluiting, zoals marc al aangaf.
  2. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    ik heb gewoon een ketel, beneden draaiknoppen zonder stand, boven met 1-5........

    Kinderen klagen boven over kou, omdat die cv pas warm worden als de thermostaat beneden hoger is gezet....ook al staat hun knop open.

    DE thermostaat reageert dus alleen op de huiskamer temp en instelling...

    Is het ook voor mijn woning dan geschikt?
    Ik vind t lastig te snappen ook al is het heel mooi neer gezet, maar dat zegt vast iets over mij Smile
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Volgens mij werkt dat niet. Je CV slaat pas aan als het in het vertrek waar de thermostaat hangt onder een bep. temperatuur komt. Bij blok verwarming, zoals bij Marco, stookt de centrale kachel constant en dus werk je dan met thermostaat knoppen die per radiator individueel de temperatuur regelen.

    Onlangs kreeg ik de tip van de gaswacht om de radiator in de kamer van de thermostaat een stukje dicht te draaien (kwart of helft). Het duurt dan langer eer de temperatuur is bereikt en dus wordt het op de slaapkamers warmer.
  4. Arno
    Help mij aan glazen. ;-)

    Toon alleen de berichten van Arno
    Ik wist niet dat zoiets bestond. Ik ga me erin verdiepen en heel snel zo'n systeem aanschaffen voor mijn woonkamer.
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Volgens mij werkt dat niet. Je CV slaat pas aan als het in het vertrek waar de thermostaat hangt onder een bep. temperatuur komt. Bij blok verwarming, zoals bij Marco, stookt de centrale kachel constant en dus werk je dan met thermostaat knoppen die per radiator individueel de temperatuur regelen.

    Onlangs kreeg ik de tip van de gaswacht om de radiator in de kamer van de thermostaat een stukje dicht te draaien (kwart of helft). Het duurt dan langer eer de temperatuur is bereikt en dus wordt het op de slaapkamers warmer.



    Dat heb je goed uitgelegd. En er speelt nog iets anders mee: de hoeveelheid en formaat van de radiatoren worden berekend bij plaatsing. Voor de woonkamer wordt een hogere temperatuur genomen dan slaapkamers. Volgens mij iets van 21 in de woonkamer (hoelang duurt het voordat de 21graden wordt bereikt vanaf temperatuur X) en in de slaapkamer wordt iets van 16 graden of zo aangehouden.

    Dus als je de kans hebt om een grotere radiator in de slaapkamer van kids te hangen, zou ook dat iets beter moeten gaan. Maar de tip om de knop in de woonkamer dichter te draaien is opzich een goede, alhoewel je wel veel meer gaat stoken dan...
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Idd de grootte van de radiator speelt ook een rol. Elke radiator heeft een bepaalde capaciteit. Hoe hoger de capaciteit, hoe meer warmte dat ie afgeeft. Bij plaatsing wordt er rekening gehouden met de m? van de ruimte en daar aan aangepast komt een radiator die de ruimte tot (ik dacht) 18 graden verwarmd als in de woonkamer 21 graden wordt bereikt. Het zal in slaapkamers dus nooit zo lekker warm zijn als in de woonkamer. Op tijd de gordijnen dicht doen, deuren en ramen dicht, ventilatieroosters dicht dan kan het er lekker behaaglijk worden, merkte ik in dochters kamer.
  7. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef ArnoM



    Dat heb je goed uitgelegd. En er speelt nog iets anders mee: de hoeveelheid en formaat van de radiatoren worden berekend bij plaatsing. Voor de woonkamer wordt een hogere temperatuur genomen dan slaapkamers. Volgens mij iets van 21 in de woonkamer (hoelang duurt het voordat de 21graden wordt bereikt vanaf temperatuur X) en in de slaapkamer wordt iets van 16 graden of zo aangehouden.

    Dus als je de kans hebt om een grotere radiator in de slaapkamer van kids te hangen, zou ook dat iets beter moeten gaan. Maar de tip om de knop in de woonkamer dichter te draaien is opzich een goede, alhoewel je wel veel meer gaat stoken dan...


    Ik heb toch maar op marktplaats een grotere radiator gekocht. Er hangt nu een enkelplaats radiator van 450 x 1950. Die levert circa 1300 watt.

    De kamer is 3x3x2.5. Omdat de isolatie ontbreekt en het een hoekwoning betreft zou er best een radiator van 2000 watt mogen hangen. Bij de buren hangt er vanuit de woningbouw dezelfde radiator. Maar die zitten in een tussenwoning. Woningbouw doet er niks aan. Het wordt nu 11 graden daar. Dus staat er even een electrische olieradiator bij.

    Ik heb nu een 3 plaats radiator van 450 x 1500 gekocht. Daar hoef ik dan alleen ??n ophangpunt voor te verplaatsen en het aansluitmateriaal om te ruilen. Zogauw het weer beter wordt dus.
  8. quote:
    Dit schreef Dayenne
    Volgens mij werkt dat niet. Je CV slaat pas aan als het in het vertrek waar de thermostaat hangt onder een bep. temperatuur komt. Bij blok verwarming, zoals bij Marco, stookt de centrale kachel constant en dus werk je dan met thermostaat knoppen die per radiator individueel de temperatuur regelen.




    Je hebt het helemaal juist omschreven. Smile
  9. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef Marco_d



    Je hebt het helemaal juist omschreven. Smile


    das mooi jammer dan voor ons Smile
  10. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef erwin1


    Ik heb toch maar op marktplaats een grotere radiator gekocht. Er hangt nu een enkelplaats radiator van 450 x 1950. Die levert circa 1300 watt.

    De kamer is 3x3x2.5. Omdat de isolatie ontbreekt en het een hoekwoning betreft zou er best een radiator van 2000 watt mogen hangen. Bij de buren hangt er vanuit de woningbouw dezelfde radiator. Maar die zitten in een tussenwoning. Woningbouw doet er niks aan. Het wordt nu 11 graden daar. Dus staat er even een electrische olieradiator bij.

    Ik heb nu een 3 plaats radiator van 450 x 1500 gekocht. Daar hoef ik dan alleen ??n ophangpunt voor te verplaatsen en het aansluitmateriaal om te ruilen. Zogauw het weer beter wordt dus.


    Even voor je gekeken in de tabel,2 buitenmuren,ongeisoleerd huis en dan heb je voor een ruimte temperatuur van 20 graad een radiator nodig van 2800 watt.De radiator die je hebt gekocht met een hoogte van 450 (komt in mijn boeken niet voor) heb even een hoogte van 400 aangehouden en een lengte van 1400 (ook 1500 ??? ) 2395 watt
    Een radiator (3 plaats ) van 500 x 1600 geeft 3290 watt
    De waardes zijn gebaseerd op hbet merk Stelrad 1 van de meest gebruikte en de rest van de andere merken zit aardig in de buurt qau vermogen.


    Dit is voor een niet geisoleerd huis,spowmuur niet geisoleerd,enkel glas,houten vloer niet geisoleerd,beschot dak ongeisoleerd. en met 2 buitenmuren.

    Een nieuw huis volgens het bouwbesluit geisoleerd heeft een vermogen voor die kamer nodig van 1400 watt


    Er wordt vaak slecht gerekend door bedrijven wbt vermogens en heeft vaak te maken met het feit dat offertes scherp moeten worden aangeboden dus kiezen veel installateurs voor lage vermogens.Dom ....en ik heb daar nooit aan mee gedaan en de juiste waardes gehanteerd.
  11. Jolanda7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jolanda7
    Is dit systeem ook geschikt voor stadsverwarming??
  12. Harryhl
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Harryhl
    Marco, weet jij of dit ook kan als je gewone kranen op de radiator hebt? Of moet je echt thermostaatkranen hebben (met zo'n pinnetje dus)

    Groet harry
Terug naar de lijst