Flat-geen eigen ketel - cv centraal regelen

Flat-geen eigen ketel - cv centraal regelen 

Onderwerp van Marco_d

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    H? wat goed zeg! Ook top dat je dit met ons deelt! Die knoppen vervangen, gaat dat nou een beetje makkelijk? Ik ga dit zeker onthouden voor als ik in een flat met blokverwarming ga wonen. Smile
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik vraag me wel af hoelang je met de batterijen zult doen.... en of je er ook oplaadbare in kunt stoppen. Hoeveel radiatoren heb je nu vervangen?
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Volgens mij werkt dat niet. Je CV slaat pas aan als het in het vertrek waar de thermostaat hangt onder een bep. temperatuur komt. Bij blok verwarming, zoals bij Marco, stookt de centrale kachel constant en dus werk je dan met thermostaat knoppen die per radiator individueel de temperatuur regelen.

    Onlangs kreeg ik de tip van de gaswacht om de radiator in de kamer van de thermostaat een stukje dicht te draaien (kwart of helft). Het duurt dan langer eer de temperatuur is bereikt en dus wordt het op de slaapkamers warmer.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Idd de grootte van de radiator speelt ook een rol. Elke radiator heeft een bepaalde capaciteit. Hoe hoger de capaciteit, hoe meer warmte dat ie afgeeft. Bij plaatsing wordt er rekening gehouden met de m? van de ruimte en daar aan aangepast komt een radiator die de ruimte tot (ik dacht) 18 graden verwarmd als in de woonkamer 21 graden wordt bereikt. Het zal in slaapkamers dus nooit zo lekker warm zijn als in de woonkamer. Op tijd de gordijnen dicht doen, deuren en ramen dicht, ventilatieroosters dicht dan kan het er lekker behaaglijk worden, merkte ik in dochters kamer.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Bevalt t nog steeds Marco?
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Marco_d


    Zekers! SmileSmile
    Ik had het jaren eerder moeten vinden op het internet, wat een genot zo.
    Geen gezeur meer met al die knoppen.
    Gewoon thuiskomen, op 20 graden zetten, en het wordt geregeld.
    (deze week zonder programmering gedaan, te onregelmatig thuis)

    Echter, gisteravond programmering even aangedrukt, en vanochtend in een voorverwarmde huiskamer komen.
    SmileSmile

    Top! Smile Het zal ook behoorlijk besparen, denk ik zo.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Nav dit draadje heb ik mijn hulp er over getipt. Zij is ook erg tevreden!

    Mooi verbruik hoor!
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Inmiddels zijn we bijna een jaar verder. Heb je al een eindafrekening gehad en kwam daar idd uit wat je verwacht had?
Terug naar de lijst