Wonen in een appartement

Wonen in een appartement 

Onderwerp van paul42

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Paul42 zelf op 10 oktober 2011 om 22:57:51

Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Underdog
    Ik heb ook een appartement gehad, maar je betaald je vaak scheel aan de servicekosten. Met een eengezinswoning heb je die kosten en wanneer onderhoud te plegen zelf in de hand.

    Wat betreft het wonen is overal de sfeer anders. Waar de sociale controle hoog is, ziet het er over het algemeen veel netter uit.

    Het voordeel van een appartement is dat alles gelijkvloers is en je vaak een fantastisch uitzicht hebt.



    Waar ik woon is het ca. 15 euro. Incl. lift. En vorig jaar was de lift een keer verschrikkelijk kapot dankzij iemand die de deur had kapot getrapt. Klinkt alsof we in een horrorflat wonen, maar dit was gelukkig een incident met iemand die hier niet eens woont. Wel een heel vervelend incident, want we hebben een maand zonder lift gezeten en de reparatie was nogal intens. Maar we hoefden er niet extra voor te betalen.

    Maar in de woonplaats van mijn ouders zijn de servicekosten het tienvoudige of zelfs meer (ja, ook in de sociale huur... Kan heel lelijk uit de hand lopen dan!). Dan bieden ze een vierkamerflat aan van 500 euro, en komt er nog eens 200-nog-iets euro aan servicekosten bij... Ka-tsjeng!
  2. Hier 360 euro per maand voor de VVE, ik vind het veel geld.

    O ja, en het politbureau aan de Amstel stuurt mij ieder jaar een woz aanslag van 1725 euro.
  3. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42

    Er is een concept berekening door een exern bureau gemaakt. Voor het appartement incl parkeerplaats komt het op 120 euro neer, wat mij acceptabel lijkt.
  4. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42

    quote:
    Dit schreef savvy



    Waar ik woon is het ca. 15 euro. Incl. lift. En vorig jaar was de lift een keer verschrikkelijk kapot dankzij iemand die de deur had kapot getrapt. Klinkt alsof we in een horrorflat wonen, maar dit was gelukkig een incident met iemand die hier niet eens woont. Wel een heel vervelend incident, want we hebben een maand zonder lift gezeten en de reparatie was nogal intens. Maar we hoefden er niet extra voor te betalen.

    Maar in de woonplaats van mijn ouders zijn de servicekosten het tienvoudige of zelfs meer (ja, ook in de sociale huur... Kan heel lelijk uit de hand lopen dan!). Dan bieden ze een vierkamerflat aan van 500 euro, en komt er nog eens 200-nog-iets euro aan servicekosten bij... Ka-tsjeng!


    15? Lijkt me wel erg weinig. Bedoel je geen 150?
  5. quote:
    Dit schreef Paul42


    15? Lijkt me wel erg weinig. Bedoel je geen 150?


    Nee, echt! Misschien inmiddels 17 ;-)

    Ik weet dat je voor eengezinswoningen in Dronten 7 euro nog iets betaalt...
  6. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Paul42
    Er is een concept berekening door een exern bureau gemaakt. Voor het appartement incl parkeerplaats komt het op 120 euro neer, wat mij acceptabel lijkt.



    Is er al een VVE......neem je daar zelf zitting in???
  7. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    WOW welk blok ga je wonen? De rechter en dan bovenin zo iets wil ik wel ooit!Smile

    Ben nu wel jaloers hoor, maar kom wel een bakkie doen woon vlak bij Smile
  8. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42

    quote:
    Dit schreef Edith64
    WOW welk blok ga je wonen? De rechter en dan bovenin zo iets wil ik wel ooit!Smile

    Ben nu wel jaloers hoor, maar kom wel een bakkie doen woon vlak bij Smile


    Helemaal bovenin (Penthouse) is iets te ambitieus voor mijn portomonee, ben nu bezig met de 11e.
  9. In het appartementencomplex van mijn ouders (met uitzicht op het IJsselmeerSmile) ben je als bewoner verplicht om bepaalde taken binnen het complex voor je rekening te nemen.

    Zo is de ene bewoner klusjesman voor bijvoorbeeld een lamp vervangen, de andere bewoner voor het onkruidvrij maken/houden van de binnenplaats etc.
  10. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef hoornshopje
    In het appartementencomplex van mijn ouders (met uitzicht op het IJsselmeerSmile) ben je als bewoner verplicht om bepaalde taken binnen het complex voor je rekening te nemen.

    Zo is de ene bewoner klusjesman voor bijvoorbeeld een lamp vervangen, de andere bewoner voor het onkruidvrij maken/houden van de binnenplaats etc.


    Wauw! Wat mooi!Smile
  11. quote:
    Dit schreef twelve


    Wauw! Wat mooi!Smile


    Ik hoop dat ze er nog wonen als die 2 van mij op kamers gaanSmile
  12. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42
    Re: Bewonerscommissie
    quote:
    Dit schreef hoornshopje
    In het appartementencomplex van mijn ouders (met uitzicht op het IJsselmeerSmile) ben je als bewoner verplicht om bepaalde taken binnen het complex voor je rekening te nemen.

    Zo is de ene bewoner klusjesman voor bijvoorbeeld een lamp vervangen, de andere bewoner voor het onkruidvrij maken/houden van de binnenplaats etc.


    Ik weet niet of ik wel zo blij zou worden van een dergelijke regeling.
Terug naar de lijst