Wonen in een appartement

Wonen in een appartement 

Onderwerp van paul42

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Paul42 zelf op 10 oktober 2011 om 22:57:51

Terug naar de lijst
  1. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42
    Wat zijn jullie ervaringen met het wonen in een (modern) appartement? Ik denk dan aan bijv. geluidsoverlast van bovenburen etc.
  2. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Kijk hoe rijk de VVE is en welke (dure) onderhoudskosten er binnenkort aankomen. In de flat waar ik het laatst woonde kwamen hoge kosten aan voor onderhoud liften en dak. Dat ging om meer dan 1000euro per woondeel.

    Geluidsoverlast hangt helemaal van de flat, leeftijd flat, leeftijd/soort medebewoners, hoe leidingen lopen af. Valt hier niet echt antwoord op te geven. Probeer kontakten aan te knopen met mensen die er al wonen en ga daar eens op verschillende tijden koffie drinken (begin van de avond maar ook weekend overdag).

    Hoe is gas/water/licht geregeld? Alle kosten op een hoop of ieder zijn eigen meters? Als alles op de grote hoop gaat en naast je wonen mensen met 4kinderen en 2 ligbaden zijn in verhouding veel goedkoper uit dan als je enkel een douche hebt.

    Parkeren? Ga op verschillende tijden kijken hoe het is gesteld met het parkeren in de buurt/voor de flat.

    Hoe bereikbaar is de berging? Je hebt flats waarbij de berging heel makkelijk te bereiken is, maar ook waarbij je verschillende deuren door moet. Dan pak je toch steeds makkelijker de auto.

    Verwarming: hoefde in de flat vaak niet echt de verwarming aan te doen, kreeg genoeg warmte van de buren. Als je op een hoek woont is dat weer anders.

    Succes


    Bedankt voor je tips, die neem ik mee. Contact leggen gaat lastig omdat het nieuwbouw betreft en de woning heeft een eigen parkeerplaats in de garage.


    >>LINK<<
  3. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42
    Re: Re: Wonen in een appartement
    quote:
    Dit schreef martincito



    Ik woon al weer enkele jaren in een appartement, met tuin.

    Het bevalt voor nu prima.

    Bewoners mogen overlast veroorzaken in welke vorm dan ook. (geluidsoverlast, omdat er laminaat ligt en er een dame iedere avond een gast ontvangt met stiletto's aan bijvoorbeeld)

    Voor de rest, heeft ArnoM, al nuttige tips/info aangedragen.

    Succes.


    Je doet gewoon je gehoorapparaat uit?
    ;-)
  4. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42

    Er is een concept berekening door een exern bureau gemaakt. Voor het appartement incl parkeerplaats komt het op 120 euro neer, wat mij acceptabel lijkt.
  5. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42

    quote:
    Dit schreef savvy



    Waar ik woon is het ca. 15 euro. Incl. lift. En vorig jaar was de lift een keer verschrikkelijk kapot dankzij iemand die de deur had kapot getrapt. Klinkt alsof we in een horrorflat wonen, maar dit was gelukkig een incident met iemand die hier niet eens woont. Wel een heel vervelend incident, want we hebben een maand zonder lift gezeten en de reparatie was nogal intens. Maar we hoefden er niet extra voor te betalen.

    Maar in de woonplaats van mijn ouders zijn de servicekosten het tienvoudige of zelfs meer (ja, ook in de sociale huur... Kan heel lelijk uit de hand lopen dan!). Dan bieden ze een vierkamerflat aan van 500 euro, en komt er nog eens 200-nog-iets euro aan servicekosten bij... Ka-tsjeng!


    15? Lijkt me wel erg weinig. Bedoel je geen 150?
  6. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42

    quote:
    Dit schreef Edith64
    WOW welk blok ga je wonen? De rechter en dan bovenin zo iets wil ik wel ooit!Smile

    Ben nu wel jaloers hoor, maar kom wel een bakkie doen woon vlak bij Smile


    Helemaal bovenin (Penthouse) is iets te ambitieus voor mijn portomonee, ben nu bezig met de 11e.
  7. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42
    Re: Bewonerscommissie
    quote:
    Dit schreef hoornshopje
    In het appartementencomplex van mijn ouders (met uitzicht op het IJsselmeerSmile) ben je als bewoner verplicht om bepaalde taken binnen het complex voor je rekening te nemen.

    Zo is de ene bewoner klusjesman voor bijvoorbeeld een lamp vervangen, de andere bewoner voor het onkruidvrij maken/houden van de binnenplaats etc.


    Ik weet niet of ik wel zo blij zou worden van een dergelijke regeling.
Terug naar de lijst