Laminaat of grenen vloertje

Laminaat of grenen vloertje 

Onderwerp van Liz7

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Paul42
    Mijn ex schoonzus had een (2e hands) grenen vloer. Idd erg zacht en zelfs splinters in de voeten van mijn zoon. Leuk voor op zolder...

    Nou, dat is dan wel erg slecht grenen geweest. Grenen is zacht, maar hoort niet te splinteren (en doet dat in mijn ervaring ook niet).
  2. quote:
    Dit schreef Tinus

    Nou, dat is dan wel erg slecht grenen geweest. Grenen is zacht, maar hoort niet te splinteren (en doet dat in mijn ervaring ook niet).

    Alleen als er iets heel zwaars op valt of honden overheen rennen kunnen er wel eens splinters onstaan, maar normaal splintert hout inderdaad niet.
  3. Ik heb laatst een laminaatvloer aangeschaft, geen goedkope omdat ik een hond heb. Het ziet eruit als een echte houten vloer en kan een stootje verdragen.

    Mijn schoonzoon heeft het in 1 dag gelegd( die kosten dus weer bespaard) en ben er super blij mee.

    Zat ook te twijfelen tussen een houten vloer of een laminaatvloer. Laminaat is onderhoudsvriendelijk terwijl je hout eens in de zoveel tijd weer in de olie moet zetten.

    Nu een vochtige doek en dweilen maar, super makkelijk.
  4. In mijn huisje van heel heel lang geleden had ik ook een grenen vloer, met 2 x glitsa.
    Ondanks die harde lak kreeg ik toch putten en krassen (ooit een vriendin met stilleto hakken over die vloer.....) en een zichtbaar looppad naar de voordeur en keuken.
    Ik vond het echt mooi die vloer maar of het nou handig en duurzaam was, nee.
  5. quote:
    Dit schreef Annemijn
    In mijn huisje van heel heel lang geleden had ik ook een grenen vloer, met 2 x glitsa.
    Ondanks die harde lak kreeg ik toch putten en krassen (ooit een vriendin met stilleto hakken over die vloer.....) en een zichtbaar looppad naar de voordeur en keuken.
    Ik vond het echt mooi die vloer maar of het nou handig en duurzaam was, nee.

    Psies, naaldhakken, hondennagels en schuiven met meubelen zijn dodelijk voor zachthouten vloeren, helpt geeneen lak aan.
    Vloeren moeten van hardhout zijn ?f een goede kwaliteit laminaat ?f vloertegels (met houtstructuur), als je hout(achtig) wilt tenminste.
  6. Ik heb een eikenhouten vloer van allemaal verschillende korte lengtes, veel mooier dan laminaat, behandeld met olie. Bij beschadiging even schuren, met een doekje olie erover en je ziet er niets meer van. Deze vloer is goedkoper dan de meeste laminaatvloeren. Zie DOV-vloeren op internet.
  7. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42
    quote:
    Dit schreef leeuw
    Ik heb een eikenhouten vloer van allemaal verschillende korte lengtes, veel mooier dan laminaat, behandeld met olie. Bij beschadiging even schuren, met een doekje olie erover en je ziet er niets meer van. Deze vloer is goedkoper dan de meeste laminaatvloeren. Zie DOV-vloeren op internet.


    Goede tip, ? 19.50 voor een eiken vloer!
    >>LINK<<
  8. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef leeuw
    Ik heb een eikenhouten vloer van allemaal verschillende korte lengtes, veel mooier dan laminaat, behandeld met olie. Bij beschadiging even schuren, met een doekje olie erover en je ziet er niets meer van. Deze vloer is goedkoper dan de meeste laminaatvloeren. Zie DOV-vloeren op internet.


    Zo'n geoliede vloer is veel bewerkelijker dan een moooooooie laminaatvloer!
  9. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Paul42


    Goede tip, ? 19.50 voor een eiken vloer!
    >>LINK<<



    19.50 per m2 ex btw. Komt dus nog een kleine 2euro per m2 bij. Moet je wel even bij opletten.
  10. quote:
    Dit schreef Dianaa


    Zo'n geoliede vloer is veel bewerkelijker dan een moooooooie laminaatvloer!


    Eh, hoe weet jij dat? Ik heb hem al twee jaar, en hij is al een keer verhuisd (zwevend gelegd). Dat al eens geprobeerd met laminaat? En ik heb er nog nooit iets aan hoeven doen. Ik heb er trouwens ? 14 m2 voor betaald.
  11. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef leeuw


    Eh, hoe weet jij dat? Ik heb hem al twee jaar, en hij is al een keer verhuisd (zwevend gelegd). Dat al eens geprobeerd met laminaat? En ik heb er nog nooit iets aan hoeven doen. Ik heb er trouwens ? 14 m2 voor betaald.



    De mensen die ik ken (meerdere), met een gezin, kinderen, hond etc. bevalt het voor geen meter omdat je ieder vlekje ziet.

    Mijn laminaatvloer is ook verhuisbaar. Heb er destijds zo'n 4500 gulden voor betaald, hele beneden verdieping en 1 slaapkamer.
  12. bmw
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bmw
    Tien geboden
    Bij het zoeken naar een houten vloer of parket voor uw woning of kantoor geldt een tiental vuistregels.

    1.Laat u bij het kiezen van een houten vloer of parket vooraf goed adviseren.
    2.Elke inlichting is zonder koopverplichting.
    3.Kijk nooit met een 'laminaatoog' of door een 'parketbril' naar massieve planken vloerdelen.
    4.Hout is eerlijk en kan dus nooit mooier worden verkocht dan het werkelijk is.
    5.Hoe breder het hout, des te bonter de vloer qua kleur en structuur.
    6.Stel nooit eisen voor kleur- of lengte aan het hout.
    7.Beter drie planken teveel besteld, dan ??n te weinig.
    8.Neem lever- en legtijden aan de ruime kant.
    9.Maak pas verhuisafspraken als het hout voor u gereed staat.
    10.Het mooie van elke houtsoort leeft in de ziel van hem of haar die ernaar kijkt.
Terug naar de lijst