Laminaat of grenen vloertje

Laminaat of grenen vloertje 

Onderwerp van Liz7

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef bmw

    6.Stel nooit eisen voor kleur- of lengte aan het hout.
    .

    Nou, als ik een hoop geld uitgeef voor een vloer, stel ik daar zeker wel eisen aan.
    Dan wil ik weten welke kleur en hoelang de planken zijn...Smile
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef bmw
    Tien geboden
    Bij het zoeken naar een houten vloer of parket voor uw woning of kantoor geldt een tiental vuistregels.

    1.Laat u bij het kiezen van een houten vloer of parket vooraf goed adviseren.
    2.Elke inlichting is zonder koopverplichting.
    3.Kijk nooit met een 'laminaatoog' of door een 'parketbril' naar massieve planken vloerdelen.
    4.Hout is eerlijk en kan dus nooit mooier worden verkocht dan het werkelijk is.
    5.Hoe breder het hout, des te bonter de vloer qua kleur en structuur.
    6.Stel nooit eisen voor kleur- of lengte aan het hout.
    7.Beter drie planken teveel besteld, dan ??n te weinig.
    8.Neem lever- en legtijden aan de ruime kant.
    9.Maak pas verhuisafspraken als het hout voor u gereed staat.
    10.Het mooie van elke houtsoort leeft in de ziel van hem of haar die ernaar kijkt.

    En van wie is dit lijstje?
    Ik ben het overigens niet met alles eens en vind punt 1 nogal betekenisloos. Waar is dat advies dan op gebaseerd?
  3. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    is dat het hout blijft werken en er bij droogte kieren ontstaan en bij vocht komt hij vast te liggen.Bij een grenen vloer moet je wel altijd span veren gebruiken die de vloer op druk blijft houden deze zijn het beste te plaatsen aan de lange kant tussen muur en hout.Kopse kanten niet te veel maar een enkele.Grenen vloeren zijn minder geschikt voor intensief gebruik ook al lak je ze met de beste lak.De lak is nog eens erg duur ook.En geeft wel degelijk krassen als er iets onder de schoenen zit.

    Als wij bezig zijn bij klanten en er ligt een grenen vloer moeten we altijd extra lagen stucloper leggen anders gaat het totaal mis.Ook leggen we er weleens platen op want je zult maar je hamer laten vallen.
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik vind eerlijk gezegd grenen een beetje uit de tijd.
    In de tachtiger jaren was het grenen wat de klok sloeg.

    En omdat grenen zacht hout is kleven er veel nadelen aan die hier al genoemd zijn.
  5. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef twelve
    Ik vind eerlijk gezegd grenen een beetje uit de tijd.
    In de tachtiger jaren was het grenen wat de klok sloeg.

    En omdat grenen zacht hout is kleven er veel nadelen aan die hier al genoemd zijn.

    Klopt, ik heb mijn grenen kastje gepimpt, is nu een whoite wash lookSmile
  6. alex
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van alex
    quote:
    Dit schreef marc
    Je kunt grenen prima lakken met Glitsa. Dit trekt in het hout en maakt het harder. Als je dan ook nog de PT-lak neemt van Glitsa, zal het hout helemaal niet snel meer beschadigen.

    >>LINK<<
    >>LINK<<


    Hoewel 't er wel voor bedoeld is; Lak vloeren NOOIT, maar dan ook NOOIT met Glitsa!!!!
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    TIP: doe eens wat anders, en kies voor een gietvloer.
    In alle kleuren te gieten en gemakkelijk in het onderhoud.

  8. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef alex


    Hoewel 't er wel voor bedoeld is; Lak vloeren NOOIT, maar dan ook NOOIT met Glitsa!!!!

    Waarom niet?
  9. Lian
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lian
    quote:
    Dit schreef alex


    Hoewel 't er wel voor bedoeld is; Lak vloeren NOOIT, maar dan ook NOOIT met Glitsa!!!!

    Waarom?
  10. marc
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marc
    quote:
    Dit schreef alex
    Hoewel 't er wel voor bedoeld is; Lak vloeren NOOIT, maar dan ook NOOIT met Glitsa!!!!
    ik zou ook niet weten waarom niet...

    Ik heb uitsluitend positieve ervaringen met glitsa. het verhard het hout, waardoor het slijtvaster wordt.
    Bij een vriendin van mij (met hond en kinderen) heb ik chipwoodtegels (40x40cm tegels van met lijm geperste houtsnippers van 4-5 mm dik) gelegd op de vloer van de de gang en de keuken en dit met glitsa (gemixed met een witte verf voor een white wash-look) en dat ligt er nu 3 jaar en geen spoor van vuil of slijtage te bekennen.
  11. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Hier al een jaar of tien een grenen vloer in de huiskamer.
    Met drie kinderen, een kat en twee honden heeft ie veel te lijden.
    Maar ik vind het al met al wel meevallen eigenlijk.

    Ik heb de vloer destijds wit gelakt met gewone Sigmahoogglans. Een keer per jaar lak ik hem bij. In de tussentijd komen er beschadigingen in, nagelkrassen van de honden bijvoorbeeld. Maar geen kieren en ook geen putten, en de lak houdt verrassend goed. En ik vind de krassen ook wel weer bij zo'n witte vloer horen.

    Het is dus maar net wat voor eisen je stelt. Als ik hier de perfecte geoliede eikenhouten vloer had liggen, zou ik het veel erger vinden als er een kop koffie overheen gaat, of als de honden hun dollehondenuurtje hebben.
  12. bmw
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bmw
    quote:
    Dit schreef Tinus

    En van wie is dit lijstje?
    Ik ben het overigens niet met alles eens en vind punt 1 nogal betekenisloos. Waar is dat advies dan op gebaseerd?


    Dit is een lijst van een verkooppunt van houten vloeren/laminaat(weet niet meer welke).

    Wat je andere vraag betreft;
    Dit is juist van essentieel belang om een goede keuze te kunnen maken door of voor een houten vloer tegaan of voor bv laminaat.Een hele massa mensen gooien alles op een hoop als zijnde een ""houten vloer"".
    Juist de voors en tegens van een vloer is beslissend voor een goede keuze hierin,zodat je niet later spijt krijgt van een ev.verkeerde keuze die je gemaakt hebt,als de vloer toch tegen valt.
Terug naar de lijst