3 werkgevers hoe zit dat met schaal ?

3 werkgevers hoe zit dat met schaal ? 

Onderwerp van Angelika

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Angelika-72 zelf op 20 oktober 2012 om 14:33:31

Terug naar de lijst
  1. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Ik zou echt, als ik jou was, voor ik iets zou tekenen bij het UB, of zou starten, ervoor zorgen dat ik zwart op wit van BEIDE werkgevers toestemming had.

    Want het klopt niet, objectief gezien. Je bent arbeidsongeschikt voor de 2 banen die je hebt, maar arbeidsgeschikt voor je evt nieuwe werk. Dan moet je dus stoppen bij die andere banen. Anders vang je inderdaad 2x ziekengeld, plus 1x loon-naar-werken.

    Je initiatief om weer te gaan werken moet toegejuicht worden. Mooi, dat er mensenzijn die gewoon zelf op zoek gaan en iets vinden, en niet op de bank zitten af te wachten tot het iets in de schoot geworpen wordt.
    Of dat ook gebeurt? ik weet het niet - je fietst een beetje tussen de procedures door, lijkt het. Met de allerbeste bedoeling, maar toch - regels zijn regels, zegt het UWV.
    Zorg dat je de uitkerende instantie mee hebt, en niet tegen.

    Dus: zorg voor toestemming! Dikke kans dat je huidige 2 werkgevers aangeven dat je dan maar ontslag moet nemen. Terecht of niet.
  2. Die toestemming is wel een goeie idd , dat ga ik proberen.

    Ik kan altijd de 1e dag of meer als nodig is als een soort stage gaan werken in de kantine zodat ik maar ook nieuwe werkgever kunnen bekijken of ik het idd aan kan.
    Want het zou dan om 8 uur per dag gaan.
    Voorlopig 1 dag maar toch is dat best pittig.

    Dan krijg ik niets betaald maar krijg ik wel een goed beeld of ik het op langere termijn ga trekken , want ik wil wel heel graag maar helaas denkt mijn lijf daar vaak ff anders over.

    En dat geeft me nog even tijd om dingen te regelen met werkgevers die ik al heb.
  3. bmw
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bmw
    in jou geval gewoon 1dag gaan ""proef draaien"" zonder betaling.Kun je zien of je het aan zou kunnen dit werk.Ook geen ruchtbaarheid aan geven naar de andere werkgevers/instanties.

    Bevalt dit werk en kan je het aan....ja dan is of terugkeren bij je vorige werkgevers of kiezen voor je nieuwe baan ook al heb je geen garantie voor de tijdsduur hiervan.

    Maar ook met je med.status lijkt het mij gezien niet zinvol om op lange termijn 3 werkgevers te hebben.

    Btw je beurt maar 1keer ziekengeld ook al heb je meerdere werkgevers.

    suc6 met je afweging
  4. Ik ben op gesprek geweest bij het uitzendburo die die baan aanbiedt en ik ga toch even overleggen met mijn werkgevers.
    Ik heb ook aangeboden om het te proberen 1 dag of meer als nodig is onbetaald te gaan.

    Als ik afgekeurd ga worden voor het werk bij de 2 eerste werkgevers kunnen zij mij ontslaan of kan ik ontslag nemen en evt een WIA uitkering/aanvulling krijgen.
    En die WIAkeuring zit eraan te komen in augustus/september dit jaar.

    Ik kan dan dus ook niet terug naar mn oude werkgever.
    Dat is ook niet mijn bedoeling.

    Ik wil iets gaan doen waarbij ik als het even kan niet afhankelijk ben van een uitkering of hooguit een aanvulling.

    Ik wil gewoon werken en mezelf kunnen onderhouden , die onafhankelijkheid en het sociale contact wat je bij een baan hebt is erg belangrijk voor mij.
  5. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Angelika-72
    Ik ben op gesprek geweest bij het uitzendburo die die baan aanbiedt en ik ga toch even overleggen met mijn werkgevers.
    Ik heb ook aangeboden om het te proberen 1 dag of meer als nodig is onbetaald te gaan.

    Als ik afgekeurd ga worden voor het werk bij de 2 eerste werkgevers kunnen zij mij ontslaan of kan ik ontslag nemen en evt een WIA uitkering/aanvulling krijgen.
    En die WIAkeuring zit eraan te komen in augustus/september dit jaar.

    Ik kan dan dus ook niet terug naar mn oude werkgever.
    Dat is ook niet mijn bedoeling.

    Ik wil iets gaan doen waarbij ik als het even kan niet afhankelijk ben van een uitkering of hooguit een aanvulling.

    Ik wil gewoon werken en mezelf kunnen onderhouden , die onafhankelijkheid en het sociale contact wat je bij een baan hebt is erg belangrijk voor mij.


    Ik zou eens onderzoeken of je gedetacheerd kunt worden bij deze werkgever. De oude werkgever(s) krijgen dan jouw salaris en vullen dat aan met jouw ziekengeld.

    Je kunt niet ?n je oude salaris doorbetaald krijgen ?n er een nieuw salaris bij krijgen. Er zal een of andere vorm van verrekening dienen plaats te vinden.

    >>LINK<<
  6. quote:
    Dit schreef erwin1


    Ik zou eens onderzoeken of je gedetacheerd kunt worden bij deze werkgever. De oude werkgever(s) krijgen dan jouw salaris en vullen dat aan met jouw ziekengeld.

    Je kunt niet ?n je oude salaris doorbetaald krijgen ?n er een nieuw salaris bij krijgen. Er zal een of andere vorm van verrekening dienen plaats te vinden.

    >>LINK<<



    Heel erg bedankt voor deze link , ik had geen idee dat zoiets mogelijk was .
    Ik ga dit zeker met mijn werkgever bespreken.Ik wil ook niet dat hun in de problemen komen om mij.
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Angelika-72

    Ik wil gewoon werken en mezelf kunnen onderhouden , die onafhankelijkheid en het sociale contact wat je bij een baan hebt is erg belangrijk voor mij.


    Respect voor jouw instelling!Smile

    Maar kijk wel goed uit. Inderdaad met alle partijen overleggen (werkgevers , uwv (arts)). Dit om te verkomen dat je straks niet thuis zit zonder uitkering of je op een andere manier in de vingers snijdt of dingen doet die juridisch niet toegestaan zijn.

    Ik wens je veel succes!
  8. quote:
    Dit schreef twelve


    Respect voor jouw instelling!Smile

    Maar kijk wel goed uit. Inderdaad met alle partijen overleggen (werkgevers , uwv (arts)). Dit om te verkomen dat je straks niet thuis zit zonder uitkering of je op een andere manier in de vingers snijdt of dingen doet die juridisch niet toegestaan zijn.

    Ik wens je veel succes!



    Jaja , ik kijk uit , ik wil ook niemand benadelen , ook mijn werkgevers niet.
    Het is voor hun al lastig genoeg dat ze mij 2 jaar moeten doorbetalen voor er ?berhaupt iets gebeurd.
    Ook een beetje raar maarja daar kan ik niks aan doen.

    En ik wil het natuurlijk ook voor mezelf goed doen , het moet ook lichamelijk wel haalbaar zijn.

    Maar ik ga liever een beetje over mn grens en dat ik het naar mn zin heb dan dat ik thuis naar de muur zit te staren.
    Dat is dan weer iets wat het wel te dragen maakt als ik veel pijn heb .
  9. quote:
    Dit schreef Angelika-72



    Heel erg bedankt voor deze link , ik had geen idee dat zoiets mogelijk was .
    Ik ga dit zeker met mijn werkgever bespreken.Ik wil ook niet dat hun in de problemen komen om mij.



    Zij komen niet in de problemen wanneer je dit buiten hun medeweten om doet. Jij komt in de problemen wanneer dit uitkomt want bent hen en het UWV aan het 'oplichten'.

    Zelfs een onbetaalde stage zal je bij je werkgever(s) moeten melden.
  10. quote:
    Dit schreef Wiebeline



    Zij komen niet in de problemen wanneer je dit buiten hun medeweten om doet. Jij komt in de problemen wanneer dit uitkomt want bent hen en het UWV aan het 'oplichten'.

    Zelfs een onbetaalde stage zal je bij je werkgever(s) moeten melden.



    Ho even , ik licht niemand op ! ( al dan niet tussen haakjes )

    Dan moet je het draadje toch even beter door lezen.
  11. quote:
    Dit schreef Angelika-72



    Ho even , ik licht niemand op ! ( al dan niet tussen haakjes )

    Dan moet je het draadje toch even beter door lezen.



    Ik heb je draadje gelezen. Ik zet 'oplichten' niet voor niets tussen aanhalingstekens. Ik wil je slechts waarschuwen, want de point van wat wij zeggen schijnt niet goed tot je door te dringen.

    Ergens gaan werken, al is het proefdraaien, is in principe illegaal zonder toestemming van de werkgevers die nu je salaris (lees: ziektegeld) betalen. Dus ben je de zaak in principe aan het oplichten.

    Dat je in eerste instantie niet realiseerde dat wat je wilde doen niet mag zonder toestemming van je werkgevers zal, wanneer zij lullig willen doen, hun worst zijn.

    Dat jij niet thuis wilt gaan zitten en een uitkering trekken is lovenswaardig. Maar bereik je dat via een illegale manier, kan je dat duur komen te staan.
  12. Dat snap ik ook , ik ga ook niet beginnen voor alles geregeld is met de 1e werkgevers.
Terug naar de lijst