3 werkgevers hoe zit dat met schaal ?

3 werkgevers hoe zit dat met schaal ? 

Onderwerp van Angelika

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Angelika-72 zelf op 20 oktober 2012 om 14:33:31

Terug naar de lijst
  1. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Angelika-72
    Ik heb met een beetje pech straks 3 werkgevers , waarvan ik er bij 2 voor een groot gedeelte in de ziektewet zit .

    Maar ik werd vandaag gebeld voor werk , zoiezo 1 dag in de week.
    werk wat me hopelijk beter afgaat dan het schoonmaken.
    Weliswaar via een uitzendburo maar toch.

    En waar ik hopelijk meer kan gaan werken in september.

    Maar hoe zit dat met de belasting en de schaalverdeling ?
    Ik zit nu ook in 2 verschillende loonschalen en in 1 betaal ik wel loonheffing en de andere niet.
    Maar ik heb er echt geen verstand van.

    Wie weet hoe dat werkt ?


    Een loonschaal is de vertaling van je functie naar een salaris. Belastingschalen is weer iets anders. Je praat over heffingskorting.

    Je betaalt overal loonheffing maar je krijgt altijd maar 1 keer algemene heffingskorting.

    Zolang de werkgever waar je de heffingskorting krijgt je loon doorbetaald laat je daar de algemene heffingskorting toepassen. Vanaf de dag dat die werkgever stopt met loondoorbetaling laat je de algemene heffingskorting toepassen bij de nieuwe werkgever.

    Tegen het uitzendbureau zeg je nu dat ze de algemene heffingskorting niet moeten toepassen. Daar krijg je van hun ook een formulier voor. Maak er meteen een kopie van. Die vul je in op het moment dat ze de algemene heffingskorting wel moeten gaan toepassen.
  2. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Angelika-72
    Ik ben op gesprek geweest bij het uitzendburo die die baan aanbiedt en ik ga toch even overleggen met mijn werkgevers.
    Ik heb ook aangeboden om het te proberen 1 dag of meer als nodig is onbetaald te gaan.

    Als ik afgekeurd ga worden voor het werk bij de 2 eerste werkgevers kunnen zij mij ontslaan of kan ik ontslag nemen en evt een WIA uitkering/aanvulling krijgen.
    En die WIAkeuring zit eraan te komen in augustus/september dit jaar.

    Ik kan dan dus ook niet terug naar mn oude werkgever.
    Dat is ook niet mijn bedoeling.

    Ik wil iets gaan doen waarbij ik als het even kan niet afhankelijk ben van een uitkering of hooguit een aanvulling.

    Ik wil gewoon werken en mezelf kunnen onderhouden , die onafhankelijkheid en het sociale contact wat je bij een baan hebt is erg belangrijk voor mij.


    Ik zou eens onderzoeken of je gedetacheerd kunt worden bij deze werkgever. De oude werkgever(s) krijgen dan jouw salaris en vullen dat aan met jouw ziekengeld.

    Je kunt niet ?n je oude salaris doorbetaald krijgen ?n er een nieuw salaris bij krijgen. Er zal een of andere vorm van verrekening dienen plaats te vinden.

    >>LINK<<
  3. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef peter_pan


    Niet alleen met je werkgever regelen maar ook met de bedrijfsarts. Als jij bij je werkgever ontslag neemt/krijgt en ergens anders gaat werken ben je opeens niet meer ziek. Ook je traject tot afkeuren voor schoonmaakwerk stopt dan waarschijnlijk en ben je dus weer geschikt voor schoonmaakwerk. Dat kan later dus weer allerlei problemen opleveren.

    Peter


    Om die reden is ook de detachering bedacht.
Terug naar de lijst