koophuis en inschrijven woningbouw

koophuis en inschrijven woningbouw 

Onderwerp van Lisenna

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Ik heb drie jaar geleden een huis gekocht, toen nog met een vaste baan, en de enige manier om uit een vervelende buurt weg te komen.
    Inmiddels weet ik dat ik mijn baan kwijt ben na 31 maart 2013.
    Geen idee of ik mijn hypotheek straks nog kan blijven betalen, en nog maar pas weer ingeschreven....
    Herkenbaar, dus...
    Smile
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Loeki
    Ik heb drie jaar geleden een huis gekocht, toen nog met een vaste baan, en de enige manier om uit een vervelende buurt weg te komen.
    Inmiddels weet ik dat ik mijn baan kwijt ben na 31 maart 2013.
    Geen idee of ik mijn hypotheek straks nog kan blijven betalen, en nog maar pas weer ingeschreven....
    Herkenbaar, dus...
    Smile


    Shit, zeg! Smile

    Indien je geen vermogen hebt, kun je informeren of je in aanmerking komt voor woonkostentoeslag. Dat kan natuurlijk geen jaren duren, maar wellicht net lang genoeg om een andere oplossing/werk te vinden.
  3. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef kaatje
    kun je informeren of je in aanmerking komt voor woonkostentoeslag.
    een blik op de website van mijn gemeente leert me helaas dat ze dat hier alleen voor huurwoningen kennen.
    Maar wel dank voor de tip.
    Ik zal er nog eens wat meer over opzoeken.
  4. net ingeschreven maar las wel als ik een ander huis koop ik uitgeschreven word en me opnieuw aan moet melden dus gaat opnieuw pas de jaren weer tellen dat is wel jammer.
  5. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Sta ook bij de svnk in Alkmaar ingeschreven inmiddels al 7 jaar. Heb een fijn koophuis in Heiloo maar je weet nooit hoe het leven loopt. Als je onverwacht een andere woning nodig hebt heb ik in ieder geval mijn inschrijfduur.
  6. ik zat gisteren even te kijken voor zorgtoeslag en kindgebonden budjet en daar stond nu bij de vraag of je bezittingen had zit je boven de ton dan krijg je geen toeslagen meer dus voor mij is het geen optie om na verkopen huis om te huuren dan mis ik ongeveer ook nog eens 2hondert euro per maand aan toeslagen.

    eigen huis telde niet als bezittingen gelukkig.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef tien
    ik zat gisteren even te kijken voor zorgtoeslag en kindgebonden budjet en daar stond nu bij de vraag of je bezittingen had zit je boven de ton dan krijg je geen toeslagen meer dus voor mij is het geen optie om na verkopen huis om te huuren dan mis ik ongeveer ook nog eens 2hondert euro per maand aan toeslagen.

    eigen huis telde niet als bezittingen gelukkig.


    Sorry, maar ik vind het niet zo gek dat je geen toeslagen meer zou krijgen, als je meer dan een ton op je rekening hebt staan Smile
  8. quote:
    Dit schreef tien
    ik zat gisteren even te kijken voor zorgtoeslag en kindgebonden budjet en daar stond nu bij de vraag of je bezittingen had zit je boven de ton dan krijg je geen toeslagen meer dus voor mij is het geen optie om na verkopen huis om te huuren dan mis ik ongeveer ook nog eens 2hondert euro per maand aan toeslagen.

    eigen huis telde niet als bezittingen gelukkig.



    Nou sorry, maar als ik een ton op de bank had hoefde ik echt geen toeslagen meer!
  9. Waar schrijf je in voor een huurwoning als zekerheid, bij de gemeente of bij een plaatselijke woningbouwvereniging?
    Ik heb er nooit over nagedacht maar vind het zeker geen slecht idee voor de toekomst.
  10. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef tien
    ik zat gisteren even te kijken voor zorgtoeslag en kindgebonden budjet en daar stond nu bij de vraag of je bezittingen had zit je boven de ton dan krijg je geen toeslagen meer dus voor mij is het geen optie om na verkopen huis om te huuren dan mis ik ongeveer ook nog eens 2hondert euro per maand aan toeslagen.

    eigen huis telde niet als bezittingen gelukkig.


    Toeslagen zijn, terecht, voor hen die het echt nodig hebben.
  11. men zij waarom huur je niet als je huis heb verkocht dat doe ik dus niet omdat ik het niet kan betalen van mijn salaris.

    wel een huis kopen uit opbrengst oude huis en dan krijg ik wel die toeslagen????
  12. quote:
    Dit schreef Carla-S


    Toeslagen zijn, terecht, voor hen die het echt nodig hebben.


    wie zegt dat ik het niet nodig heb omdat ik grond geerft heb van mijn vader en dat onder mijn hius zit dat nu verkocht moet worden?
Terug naar de lijst