Wel of niet meebetalen schutting

Wel of niet meebetalen schutting 

Onderwerp van Irsa

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Pffff, tja, jeetje, lastig verhaal. De buren hebben je niet om een bijdrage gevraagd, als ze het samen hadden willen doen waren ze daar wel mee gekomen neem ik aan. Ik woon nu nog in een huur eengezinswoning waar we 7 jaar geleden zijn komen wonen. Er stond toen al een schutting aan beide kanten dus daar hebben wij ook niet aan beijgedragen. Dat zullen vorige bewoners hebben gedaan. De buren bij jou kunnen deze schutting die ze nu gaan plaatsen straks waarschijnlijk wel gewoon weer onder de arm slaan als ze gaan verhuizen.....
    Een schutting kost veel geld, ik zou afwachten of je buren ermee komen om kosten te delen en dan eventueel een bijdrage naar draagkracht leveren of gewoon zeggen dat jij het geld er niet voor hebt. Daar is niks mis mee.
  2. quote:
    Dit schreef karinM
    De buren bij jou kunnen deze schutting die ze nu gaan plaatsen straks waarschijnlijk wel gewoon weer onder de arm slaan als ze gaan verhuizen.....


    Als de schutting op de erfgrens staat kunnen ze dat niet meer. De schutting is dan juridisch eigendom van beide huiseigenaren en kan alleen in overleg veranderd / verwijderd worden.
  3. quote:
    Dit schreef Irsa
    Sinds een maand woon ik in een nieuwbouwwoning waar alles nog kaal en leeg is. Gisteren kwam ik thuis en hadden mijn buren palen en schuttingen in hun tuin liggen en aan de achterkant alvast een begin gemaakt.
    Vandaag kwam de buurvrouw met de vraag of ik het goed vond dat ze de schutting op de erfgrens gaan plaatsen. Zoniet, dan zouden ze deze op hun grond zetten. Ik heb er geen bezwaar tegen, vind de schutting prima.
    Maar nu zit ik met het dilemma of ik mee zou betalen. Ze heeft er niet om gevraagd. Wat vinden jullie?


    waarom zou je niet mee betalen? Ik neem tenminste aan dat je zelf ook een schutting wilt, of een andere vorm van afscheiding tussen jouw tuin en die van de buren. Wees blij dat zij je dat werk uit handen nemen! Als de schutting nou extreem veel duurder is dan wat jij genomen zou hebben, zou je over dat verschil een gesprek kunnen aangaan. Maar de helft van een 'normale' schutting zou ik gewoon betalen, jij hebt er ook voordeel van.
  4. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Zelazny


    waarom zou je niet mee betalen? Ik neem tenminste aan dat je zelf ook een schutting wilt, of een andere vorm van afscheiding tussen jouw tuin en die van de buren. Wees blij dat zij je dat werk uit handen nemen! Als de schutting nou extreem veel duurder is dan wat jij genomen zou hebben, zou je over dat verschil een gesprek kunnen aangaan. Maar de helft van een 'normale' schutting zou ik gewoon betalen, jij hebt er ook voordeel van.


    Als ik mee zou moeten betalen aan een schutting, dan zou ik zeker inspraak gehad willen hebben over de uitvoering ervan. Horizontaal, Verticaal.. houten palen of betonnen palen. Enig overleg van te voren van hun kant zou beter zijn geweest.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mijn beide buren hebben geen haast....
  6. Jammer? Smile
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Beetje wel. Maar denk dat de omslag met het weer voor verandering gaat zorgen. Zo niet dan bouw ik iig 1 kant dicht met mijn oude schutting. Op mijn erf natuurlijk.
  8. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Handig juist dat je buren een schutting hebben gekocht. Als ze hadden gewild dat je bij zou dragen in de kosten dan hadden ze zich wel voor de aanschaf gemeld. Zou gewoon wat leuks voor ze doen. Koffie met gebak voor de schuttingbouwers of gezellig wijntje met wat lekkers achter af. Heb hier super buren. Vorig jaar gezamenlijk de voortuinen gedaan. Heb nu mooie voortuin voor een kleine 400 euro aan materiaalkosten en een doos wijn voor de buurman. Smile
  9. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42
    Als je de schutting NIET op de erfgrens plaatst heb jij meer tuin Smile
  10. quote:
    Dit schreef Paul42
    Als je de schutting NIET op de erfgrens plaatst heb jij meer tuin Smile



    dan praat je over lengte tuin en 10 cm breder tuin .. vette hap zeg .. is net nog geen land goed hahahaSmile
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mijn buren willen dezelfde schutting als wat de woningbouw heeft geplaatst. Da's 1 met de hoofdprijs. Ik vind een bouwmarkt schutting prima, als de plankbreedte gelijk is. Puur op basis van de latjes onder, midden en boven (bouwmarkt smaller en hoofdprijs de breedte van een plank) gaan zij voor de duurdere. De buurman sprak ik eerst, de buurvrouw later zonder dat hij het wist. Zij zei dat ze evt. de schutting zelf zouden betalen. Prima.

    Tussen mij en de andere buren moet 1 meter afscheiding komen. Ik ga dat op eigen terrein zetten, denk ik, want die kant heeft weinig haast, itt ons. Heb nog planken en palen, dus dat komt wel goed.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Inmiddels staat de schutting van de ene kant. Het is toch de duurdere geworden en ik heb de helft meebetaald. Tussen de andere buren en mij nog altijd niks. Heb er talloze keren naar gevraagd, maar ze lijken geen haast te hebben. Binnen nu en een week gaat de kogel door de kerk en plaats ik zelf een schutting. Enige waar ze over mogen meebeslissen is of deze op de erfgrens gaat komen of in mijn eigen tuin. Zijn niet de leukste gesprekken en doen de verstandhouding ook niet direct goed, maar heb geen zin meer om te wachten.
Terug naar de lijst