Wel of niet meebetalen schutting

Wel of niet meebetalen schutting 

Onderwerp van Irsa

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik vind dat als ze zonder overleg de schutting hebben gekocht, jij niet hoeft mee te betalen. Dat jij akkoord gaat met plaatsing op de erfgrens is fijn voor hen (en natuurlijk ook voor jou, als je de schutting mooi vindt) en daarmee heb je m.i. al een deel van je 'schuld' ingelost. Misschien kun je aanbieden te helpen met plaatsen?

    Juridisch ben je trouwens idd wel mede eigenaar van de schutting nu deze op jullie erfgrens komt te staan. Je mag aan jouw kant er mee doen wat jij wil.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mijn beide buren hebben geen haast....
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Beetje wel. Maar denk dat de omslag met het weer voor verandering gaat zorgen. Zo niet dan bouw ik iig 1 kant dicht met mijn oude schutting. Op mijn erf natuurlijk.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mijn buren willen dezelfde schutting als wat de woningbouw heeft geplaatst. Da's 1 met de hoofdprijs. Ik vind een bouwmarkt schutting prima, als de plankbreedte gelijk is. Puur op basis van de latjes onder, midden en boven (bouwmarkt smaller en hoofdprijs de breedte van een plank) gaan zij voor de duurdere. De buurman sprak ik eerst, de buurvrouw later zonder dat hij het wist. Zij zei dat ze evt. de schutting zelf zouden betalen. Prima.

    Tussen mij en de andere buren moet 1 meter afscheiding komen. Ik ga dat op eigen terrein zetten, denk ik, want die kant heeft weinig haast, itt ons. Heb nog planken en palen, dus dat komt wel goed.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Inmiddels staat de schutting van de ene kant. Het is toch de duurdere geworden en ik heb de helft meebetaald. Tussen de andere buren en mij nog altijd niks. Heb er talloze keren naar gevraagd, maar ze lijken geen haast te hebben. Binnen nu en een week gaat de kogel door de kerk en plaats ik zelf een schutting. Enige waar ze over mogen meebeslissen is of deze op de erfgrens gaat komen of in mijn eigen tuin. Zijn niet de leukste gesprekken en doen de verstandhouding ook niet direct goed, maar heb geen zin meer om te wachten.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Vervelende is dat de woningbouw bij ons al 1.80m aan schutting heeft neergezet. Het soort wat niet in de bouwmarkt te koop is. We hebben nu een meter niks staan. Dit betekent eigenlijk dat je zelf met planken enzo in de weer moet, of een andere creatieve oplossing moet bedenken om die meter te overbruggen. Ik heb bij de Praxis een trellisscherm gezien van een meter breed, dus dat past precies. Er komt aan mijn kant dan nog gaas tegenaan.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik weet niet of je posting aan mij gericht was? Ik heb inmiddels van eigen hout (afkomstig van oude schutting) een schutting van een meter gebouwd en op mijn grond gezet.

    Ik heb al te vaak bij ze aangebeld en er komt maar niks concreets van de grond. Laatste keer wilden ze een duur scherm, waarop ik zei dat ik voor een meter schutting geen 100 euro ga neertellen. Ze zouden eea uitzoeken en terugkoppelen. Dit is ruim een maand geleden. Mochten ze nu alsnog komen, zal ik aangeven dat deze schutting al dan niet tijdelijk is. Mochten zij alsnog een schutting willen neerzetten, dan voor eigen rekening en evt. op de erfgrens. Haal ik de mijne weer weg. Willen ze m op eigen grond is het ook goed. Ik kan nu iig verder met mijn tuin en de hond kan ook lekker naar buiten.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Evert1963



    Nee hoor, is jou draadje toch niet ....

    Oh ok?, had als laatste geschreven, vandaar.
Terug naar de lijst