wie kent deze plantjes..

wie kent deze plantjes.. 

Onderwerp van zsjanet

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Dayenne
    Jouw blaadje is een baby blaadje. Op de foto van mij staat een volwassen plant.


    t plantje wordt er in ieder geval wel mooier op maar het blad komt inderdaad helemaal overeen, vorm, nerf en buitenkant rood.. ik zal er eentje laten staan.

    Het bloemetje vind ik dan wel weer allerschattigst, het doet me wat denken aan mijn roze clematis die nu in bloei staat
  2. quote:
    Dit schreef Dayenne
    Kijk hier maar even: >>LINK<<


    gaaf, ik zag deze verwijzing al eerder Smile
  3. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef tamtam
    en dan heb ik dit plantje uit de tuin meegenomen om het thuis op balkon ook te proberen, of het lukt, weet ik niet. Het plantje stond aan de kant van een gedempte sloot maar wel zeer drassige grond..

    iemand?



    Die andere is inderdaad Houttuinya cordata...

    Deze is vermoedelijk het Kanariegras, oftewel Phalaria arundiacaea 'Picta'.
    Maar ik moet er wel bij zeggen dat het bij siergrassen wel heel lastig is om ze aan de hand van een enkele foto te determineren. Er zijn nogal wat bontbladige soorten. Om het zeker te weten zou ik foto's moeten hebben van heel dichtbij, van het blad, van de hele pol en dat dan in verschillende jaargetijden.
    Maar Phalaria is een educated guess Smile
  4. quote:
    Dit schreef Kobus



    Die andere is inderdaad Houttuinya cordata...

    Deze is vermoedelijk het Kanariegras, oftewel Phalaria arundiacaea 'Picta'.
    Maar ik moet er wel bij zeggen dat het bij siergrassen wel heel lastig is om ze aan de hand van een enkele foto te determineren. Er zijn nogal wat bontbladige soorten. Om het zeker te weten zou ik foto's moeten hebben van heel dichtbij, van het blad, van de hele pol en dat dan in verschillende jaargetijden.
    Maar Phalaria is een educated guess Smile



    Thanx Kobus, het is in ieder geval een aanwijzing die ik in de gaten kan houden. De pol staat alweer in de grond, ik zal verder wel kijken hoe deze plant zich gaat ontwikkelen op de tuin of balkon. Het blad van dichtbij, dat zal ik nog even bekijken of ik dat beter op de foto kan zetten.
  5. quote:
    Dit schreef tamtam


    Ja, bij mij staat het vooral op het terrasgedeelte, waaronder stenen waarop een dunne laag aarde, mulch en houtsnippers.

    Round up zal ik echt nooit gebruiken: 25 mei is een demonstratie zelfs op de Dam tegen de fabrikant (Monsanto) van dit heel omstreden middel. Monsanto is erg machtig maar hanteert zeer dubieuze praktijken en pretendeert anders te zijn dan de werkelijkheid is.

    >>LINK<< (lange uitzending)

    google eens op Monsanto en tegenstanders...

    ook de gemeente (Partij voor de dieren) hier is er mee bezig:

    >>LINK<<



    De round up in ned kan je gewoon gebruiken . deze zit aan sterke regels vast ..als je het koopt in belgie of duitsland is het consentraat 5 x sterker als die slappe troep hier in nederland .

    de plant in je tuin blijven uit roeien .heb keer bij klant moeten verwijderen dmv tuin 40 cm afgravenen met zand en grond op gevuld .
    kwam wortels tegen zo dik als je pols zelfs dikker en een hele erge stank .

    door dat ze een groot wortel net werk hebben moet je het wel op diepte uitroeien met chemicalien .met de hand gaat je dit niet lukken

    het drukte zelf terras er uit . op nieuw moeten leggen nadat de grond was afgegraven 40 cm en met zand gevuld .. gewoon door groeien die troep !!..
  6. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef papa-djenna



    De round up in ned kan je gewoon gebruiken . deze zit aan sterke regels vast ..als je het koopt in belgie of duitsland is het consentraat 5 x sterker als die slappe troep hier in nederland .

    de plant in je tuin blijven uit roeien .heb keer bij klant moeten verwijderen dmv tuin 40 cm afgravenen met zand en grond op gevuld .
    kwam wortels tegen zo dik als je pols zelfs dikker en een hele erge stank .

    door dat ze een groot wortel net werk hebben moet je het wel op diepte uitroeien met chemicalien .met de hand gaat je dit niet lukken

    het drukte zelf terras er uit . op nieuw moeten leggen nadat de grond was afgegraven 40 cm en met zand gevuld .. gewoon door groeien die troep !!..



    De round-up in Nederland zorgt voor steeds meer problemen bij de winning van drinkwater. Daarom pleit ik al jaren voor een verbod op vrije verkoop. Dit soort middelen zou alleen verkocht mogen worden aan mensen die er een opleiding voor hebben gevolgd en die weten waar ze mee bezig zijn.
    Overigens heb ik ook wel eens Houttuinya verwijderd zonder gif te gebruiken. Was geen probleem, eerst de grond met de greep bewerkt en zoveel mogelijk wortels verwijderd. Vervolgens een jaar lang intensief geschoffeld. Probleem opgelost.
  7. kobus : de consumenten roundup is anders als de prof line

    die in tc word verkocht is zo slap maakt geen schade

    de profline word nu alleen verkocht op vertoon van spuit licentie ..dat is al 3 jr zo ..
    ook de dwang om zo hovenier up to date te houden met info over alles ..
  8. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef papa-djenna
    kobus : de consumenten roundup is anders als de prof line

    die in tc word verkocht is zo slap maakt geen schade

    de profline word nu alleen verkocht op vertoon van spuit licentie ..dat is al 3 jr zo ..
    ook de dwang om zo hovenier up to date te houden met info over alles ..



    En toch wordt er veel meer roundup via de tuincentra en bouwmarkten verkocht dan via de hovenier.
    De realiteit is gewoon dat er teveel van die zooi gebruikt wordt en dat het steeds moeilijker wordt om schoon drinkwater te maken.
    De concentratie van de werkzame stof glyfosaat mag dan wel lager zijn, als je het per liter met een gieter verspreid dan doet de concentratie er niet echt meer toe. De hoeveelheid werkzame stof die in de grond verdwijnt is veel te groot.

    Daarbij komt dat ik, ook zonder spuitlicentie, via verschillende kanalen gewoon 5 liter jerrycans met roundup evolution kan bestellen. En dan heb ik al jaren geen bedrijf meer....
  9. oei dan zijn die bedrijven ilegaal bezig ....om het zo te verkopen
  10. quote:
    Dit schreef papa-djenna
    kobus : de consumenten roundup is anders als de prof line

    die in tc word verkocht is zo slap maakt geen schade



    sorry, maar ik koop helemaal niks van deze fabrikant. Je zou de documentaire eens moeten bekijken helemaal.
  11. Uhh wil niet rot doen maar 90% van ons eten komt bij Unilever vandaan . Staat er tussen ..
    Dus word weinig eten ..

    Totale onzin ...
  12. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef papa-djenna
    Uhh wil niet rot doen maar 90% van ons eten komt bij Unilever vandaan . Staat er tussen ..
    Dus word weinig eten ..

    Totale onzin ...



    Als ik jou was zou ik me echt maar eens gaan verdiepen in het bedrijf Monsanto en de macht die zij uitoefenen op de teelt van ons voedsel wereldwijd. Dat zijn echt geen frisse jongens....
Terug naar de lijst