wie kent deze plantjes..

wie kent deze plantjes.. 

Onderwerp van zsjanet

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef tamtam
    en dan heb ik dit plantje uit de tuin meegenomen om het thuis op balkon ook te proberen, of het lukt, weet ik niet. Het plantje stond aan de kant van een gedempte sloot maar wel zeer drassige grond..

    iemand?



    Die andere is inderdaad Houttuinya cordata...

    Deze is vermoedelijk het Kanariegras, oftewel Phalaria arundiacaea 'Picta'.
    Maar ik moet er wel bij zeggen dat het bij siergrassen wel heel lastig is om ze aan de hand van een enkele foto te determineren. Er zijn nogal wat bontbladige soorten. Om het zeker te weten zou ik foto's moeten hebben van heel dichtbij, van het blad, van de hele pol en dat dan in verschillende jaargetijden.
    Maar Phalaria is een educated guess Smile
  2. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef papa-djenna



    De round up in ned kan je gewoon gebruiken . deze zit aan sterke regels vast ..als je het koopt in belgie of duitsland is het consentraat 5 x sterker als die slappe troep hier in nederland .

    de plant in je tuin blijven uit roeien .heb keer bij klant moeten verwijderen dmv tuin 40 cm afgravenen met zand en grond op gevuld .
    kwam wortels tegen zo dik als je pols zelfs dikker en een hele erge stank .

    door dat ze een groot wortel net werk hebben moet je het wel op diepte uitroeien met chemicalien .met de hand gaat je dit niet lukken

    het drukte zelf terras er uit . op nieuw moeten leggen nadat de grond was afgegraven 40 cm en met zand gevuld .. gewoon door groeien die troep !!..



    De round-up in Nederland zorgt voor steeds meer problemen bij de winning van drinkwater. Daarom pleit ik al jaren voor een verbod op vrije verkoop. Dit soort middelen zou alleen verkocht mogen worden aan mensen die er een opleiding voor hebben gevolgd en die weten waar ze mee bezig zijn.
    Overigens heb ik ook wel eens Houttuinya verwijderd zonder gif te gebruiken. Was geen probleem, eerst de grond met de greep bewerkt en zoveel mogelijk wortels verwijderd. Vervolgens een jaar lang intensief geschoffeld. Probleem opgelost.
  3. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef papa-djenna
    kobus : de consumenten roundup is anders als de prof line

    die in tc word verkocht is zo slap maakt geen schade

    de profline word nu alleen verkocht op vertoon van spuit licentie ..dat is al 3 jr zo ..
    ook de dwang om zo hovenier up to date te houden met info over alles ..



    En toch wordt er veel meer roundup via de tuincentra en bouwmarkten verkocht dan via de hovenier.
    De realiteit is gewoon dat er teveel van die zooi gebruikt wordt en dat het steeds moeilijker wordt om schoon drinkwater te maken.
    De concentratie van de werkzame stof glyfosaat mag dan wel lager zijn, als je het per liter met een gieter verspreid dan doet de concentratie er niet echt meer toe. De hoeveelheid werkzame stof die in de grond verdwijnt is veel te groot.

    Daarbij komt dat ik, ook zonder spuitlicentie, via verschillende kanalen gewoon 5 liter jerrycans met roundup evolution kan bestellen. En dan heb ik al jaren geen bedrijf meer....
  4. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef papa-djenna
    Uhh wil niet rot doen maar 90% van ons eten komt bij Unilever vandaan . Staat er tussen ..
    Dus word weinig eten ..

    Totale onzin ...



    Als ik jou was zou ik me echt maar eens gaan verdiepen in het bedrijf Monsanto en de macht die zij uitoefenen op de teelt van ons voedsel wereldwijd. Dat zijn echt geen frisse jongens....
  5. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef papa-djenna
    Weet jij wat er gebruikt word in de kassen. Voor jou groente en fruit te laten groeien ..

    Ik dus wel . Heb er in gewerkt !!
    Als je daar over druk gaat maken hoe alles word bewerkt. . En ook in de tuin ..
    Zou ik nu maar je koffer pakken en op de Noordpool gaan zitten en gat hakken in ijs en vis vangen ..
    Want je ontkomt er niet aan !! Dat er spullen worden gebruikt wat jij niet wil ! Pech gehad !!
    Maak je niet zo druk er over ..




    Je zou echt even verder moeten kijken dan je neus lang is. Natuurlijk kun je sommige ontwikkelingen niet stoppen, maar wat Monsanto allemaal doet is ronduit eng.
    Wist je bijvoorbeeld dat de monarchvlinder met uitsterven wordt bedreigd doordat ze niet tegen het stuifmeel in gemanipuleerde mais kunnen?
    Nou kan die monarchvlinder je waarschijnlijk niets schelen. Maar wist je dat boeren wurgcontracten krijgen voor de teelt van zaden van Monsanto? En dat Monsanto een leger van detectives in dienst heeft die onderzoeken of boeren niet illegaal van hun zaden gebruik maken? Dat er boeren failliet zijn gegaan door rechtzaken, aangespannen door Monsanto, omdat enkele Monsanto zaden van de buurman op hun grond terecht kwamen en zij geen contract hadden met Monsanto? Dat Monsanto steeds machtiger wordt en probeert om de wereldwijde handel in zaden in handen te krijgen? Dat die zaden zijn gemanipuleerd zodat de planten die er uit groeien niet doodgaan als ze met Roundup worden bespoten? Dat de bedoeling dus is dat er meer Roundup gebruikt wordt? Dat het steeds moeilijker wordt om drinkwater te maken onder andere door de vervuiling van ons grond- en oppervlaktewater met glyfosaat?

    Het zou echt goed voor je zijn om je hier een beetje in te verdiepen. Eigenlijk ben je dat ook wel een beetje aan jezelf verplicht als je in het groen werkt.
    Kijk de documentaire waar TamTam het over heeft, kost je alleen een beetje tijd en je weet niet wat je ziet!
Terug naar de lijst