Milieuvriendelijke en besparende huishoudtips van iedereen

Milieuvriendelijke en besparende huishoudtips van iedereen 

Onderwerp van Marnel

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Een Tupperware emmer is ook heel eco.Smile

  2. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    dat heet bij mij het korte was programma

    eco staat hier voor het lange programma Smile






    wat een leuke tips zijn hier verder bijgeplaatst Smile
  3. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    Eco is bij mij ook lang, gebruik het nooit
    Ik was mooie vesten, shirts enzo altijd op het 30 minuten programma van 30 graden. Vuil is het nooit, moet gewoon even opgefrist worden
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik heb afgelopen zomer een boek gekocht met 1001 tips om geld te besparen, en hoe je allerdaagse dingen kunt gebruiken.

    Ik ga er toch maar wat mee doen.

    Van de week ga ik maar eens een flacon zuiveringszout en een flacon Borax kopen. Daar kun je zoveel mee doen in de schoonmaak.

    Bijvoorbeeld vaatwaspoeder maken kun je maken van 2 eetlepels zuiveringszout en 2 eetlepels borax. Wil ik zeker gaan proberen.

    Met zuiveringszout kan je ook koelkast, magnetron, thermosflessen schoonmaken en ook de afvoer mee ontstoppen.

    Met Borax kun je vlekken uit tapijt reinigen, wc schoonmaken, onkruid in de kiem smoren, e.d..
  5. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    wat is borax? Smile

    mijn systeem hier is vaak verstopt, dus dan gooide ik tot dusver HG ontstopper erin Smile

    Zo foute boel. Las hier dat af en toe soda ook goed helpt.

    En met HG ook geprobeerd tussen tegels schoon te maken. Hielp echt helemaal NIKS. Azijn wel.

    En dan al die plastic flessen waar die rotzooi in zit.

    Afijn, ik ben een beetje de dorpsgek van OA met dit soort onderwerpen.

    Maar het scheelt ook geld om andere middelen te gebruiken. Dus voor ieder wat wils Smile
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Marnel
    wat is borax? Smile



    Borax of boorzuur is een krachtige, waterverzachtende alkali die ervoor zorgt dat een actieve stof beter werkt. In de Victoriaanse tijd werd het veel gebruikt bij het wassen van kleding.

    Borax is tevens een ontsmettingsmiddel, vlekkenverwijderaar, krachtige vetoplosser en absorbeert luchtjes. Het kan worden gebruikt om het wasmiddel krachtiger te maken, bijvoorbeeld als je luizer wilt weken of zelfs als wasverzachter. Je kunt het niet gebruiken voor tere stoffen als zijde of wol.

    Borax wordt verkocht in poedervorm of als kleurloos kristalzout. Je koopt het in sommige supermarkten en anders bij de drogist of apotheker.

    Borax is matig giftig ! Eet het niet op, gebruik het niet op oppervlakken waar eten wordt bereid, en draag handschoenen bij gebruik.
  7. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    Dan valt borax toch niet echt onder milieuvriendelijke middeltjesSmile
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef loezepoes
    Dan valt borax toch niet echt onder milieuvriendelijke middeltjesSmile


    Matig giftig, dus niet opdrinken, maar dat geldt ook voor alle schoonmaakmiddelen die nu in keukenkastjes staan.

    Ik vrees dat met alleen met een fles azijn de huishouding niet kan worden gedaan.
  9. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    ...en wat voor azijn moet je dan gebruiken? frambozen-azijn of mss champagne-azijn?
  10. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    niet jouw keukengerei, Dee

    gewone schoonmaakazijn.
  11. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    heb de titel even aangepast Smile

    want ik weet even niks meer

    Smile
  12. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef loezepoes

    Kook was? Bedoel je een was op 90 graden??

    Wat wordt er dan zo vuil dat je het op 90 graden moet wassen?

    Ik was nooit op 90 graden, enorm slecht voor je spullen, duur en slecht voor het milieu

    Droger gebruik ik ook zelden meer, ik hang het buiten of op zolder, maar vroeger toen mijn zoons nog thuis woonden gebruikte ik hem wel meer, toen had ik veel meer was.

    Ooit een cursus gehad over bacteri?n in je keuken goed??
Terug naar de lijst