Milieuvriendelijke en besparende huishoudtips van iedereen

Milieuvriendelijke en besparende huishoudtips van iedereen 

Onderwerp van Marnel

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    Wat ik hier sowieso altijd deed is, de gene die het laatst douchte maakt de boel droog. Ik hoef echt nooit met een schuurspons en middel aan de gang.
    Tevens een goede tegen schimmel, want als je het aan trekt loopt het water het putje in ipv dat het verdampt.Kost elke keer twee minuten maar alles blijft als nieuw
  2. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Marnel


    Maar ik vind het echt jammer om zulke dure schoonmaakmiddelen te kopen. En die ook heel slecht zijn voor het milieu.

    Idd duur en vaak super agressief!
    Van HG kun je voor elke vlek wel wat kopen maar is zooo slecht.

    Ben benieuwd wat voor tips er komen waar ik nog wat aan heb en voor mij zijn de dingen die ik doe zo gewoon dat het echt nadenken is.

    Wat ik zelf altijd doe is een laken onder mijn dekbed zodat ik niet elke week het overtrek hoef te wassen. En een voordeel als je met zijn tweeen bent en ieder een eigen dekbed dat je met een twee persoonslaken toch tegen elkaar aan ligt zonder koude kier......nee een gewone kier en niet die kierSmile
  3. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Marnel
    Ik lees net dat azijn ook kan worden gebruikt als wasverzachter Smile

    Jee, dit wist ik echt niet.

    >>LINK<<

    Is ook beter voor je droger als je daar in droogt, door de wasverzachter wordt de censor vettig waardoor de droger niet goed kan voelen hoe droog het is, eigenlijk is azijn wonder middel
  4. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Marnel


    nog een tip:

    ik heb mijn droger en de vaatwasmachine al lang afgeschaft toen ze hun tijd hadden gehad

    en mis het helemaal niet

    scheelt ook weer elektra Smile

    Ik wil niet meer zonder, ik droog alles 10 minuten en dan hoef ik het niet te strijken, anders is alles hard wasverzachter of niet.

    Alleen kookwas droog ik helemaal
  5. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Angela1971
    [B

    Kalkvlekken van je kranen: doekje met schoonmaakazijn er om heen wikkelen en in laten weken. [/B]

    Gewoon drooghouden kost het je zelfs geen azijn Smile
  6. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef twelve
    Voor de afwas:
    Een zeepklopper met Sunlightzeep.


    Smile
  7. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Jacco
    Hier staan ook een hoop leuke tips tussen.
    >>LINK<<

    zo die is handig! Zie al diverse dingen waar ik tegen aan loop oa de inpakpapier rollen en die klote verpakkingen.Heb het opgeslagen Smile
  8. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef loezepoes

    Kook was? Bedoel je een was op 90 graden??

    Wat wordt er dan zo vuil dat je het op 90 graden moet wassen?

    Ik was nooit op 90 graden, enorm slecht voor je spullen, duur en slecht voor het milieu

    Droger gebruik ik ook zelden meer, ik hang het buiten of op zolder, maar vroeger toen mijn zoons nog thuis woonden gebruikte ik hem wel meer, toen had ik veel meer was.

    Ooit een cursus gehad over bacteri?n in je keuken goed??
  9. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef jeannetted



    Waarom gebruik je wasverzachter als je je was in de droger doet.
    Dat hoeft helemaal niet. Ook zonder wasverzachter komt het er zacht uit.
    Ik gebruik alleen wasverzachter als ik 's zomers buiten droog en dan alleen maar bij de handdoeken.

    Eeehm ik zeg ook niet dat ik dat doe maar er zijn heeeel veel mensen die dat wel doen.Is niet nodig en niet goed voor de droger.

    Zelfs dus als je de was maar kort in de droger doet is het al zacht, vaak zeggen ze dan, ja maar ruikt zo lekker. Dan zou ik dus een ander wasmiddel nemen.

    Trouwens mijn vriendin heeft de duurste Miele staan en dan komen ze bij je thuis als er wat is en die meneer zei, je hebt maar 1 thee lepel poeder nodig voor een was de rest is overbodig! Verkoop techniek,en zeker die builtjes.
    Nu vind ik zelf een theelepel wel erg weinig maar ben wel beduidend minder gaan gebruiken hierdoor.
  10. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Dee53
    ...en wat voor azijn moet je dan gebruiken? frambozen-azijn of mss champagne-azijn?

    Smile echt weer een man!
  11. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef indigo
    haren niet meer verven Smile

    Tis een begin Smilescheelt ook een hoop water voor het uit spoelen.
  12. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Malero
    Lakens, theedoeken en vaatdoekjes en witte sportsokken gaan echt op 95 graden.
    Ik krijg nu al de kriebels als ik eraan denk welke beestjes er in de lakens zitten.
    Die gaan echt niet dood met 40 graden. Dat vinden ze juist lekker.

    Precies! Maar ruik eens na 1 dag aan je vaatdoekje,brrrr.
Terug naar de lijst