Beginnen met yoga

Beginnen met yoga 

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Ik wil echt yoga gaan doen en geen andere dingen. Puur omdat wat ik tot zover gelezen heb over yoga me een klein beetje enthousiast maakt en er ook in de toekomst voor kan zorgen dat ik mijn momenten blijf pakken. Ik kan niet eens normaal boodschappen doen vanwege teveel mensen om me heen, laat staan dat ik trainingen wil gaan volgen.

    Grootste uitdaging nu is vooral om mijn eigen weg te vinden in alle adviezen die ik van iedereen krijg. Ik hoor zoveel verschillende do's en dont's, heel verwarrend en vooral teveel om te handelen.
  2. Bericht van Loeki is op 23-07-2014 om 23:40:52 uur verwijderd door Loeki.

    Reden: Verkeerd gelezen

     
  3. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Ik zie toevallig nu op tv iets over persoonlijke crisis bij dertigers en veertigers die veel aan Yoga doen.. Kan ook weer een extra ding op een to do list zijn.
  4. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Ik heb een abo op yogamagazine en dat yogatv. Vind t fijn om die lessen te volgen. Maar: ik heb wel de basis nodig gehad van een echte juf. Omdat je dan feedback krijgt op houdingen en adem en rust enzo. Maar goed-als je ervan overtuigd bent dat dat jou nu niet lukt: dan is dit een fijn begin. Zoek wel de lessen uit waarbij ze veel aandacht besteden aan houding en adem! Op YouTube zijn daar ook goeie filmpjes voor. Maar er zit heel veel kaf tussen t koren, let daar op.

    Ik wil wel ns een soort selectie voor je maken Bloem, van die site? Als kiezen nu even lastig is?
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Ik wil wel ns een soort selectie voor je maken Bloem, van die site? Als kiezen nu even lastig is?

    Dat zou ik heel fijn vinden! Dank je wel.
  6. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Dat zou ik heel fijn vinden! Dank je wel.

    Pub maar ff je mailadres. Ben nu even aan t bijkomen van een operatie-zal er binnen een paar dagen naar kijken.
  7. Sterkte Bloem Smile
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Net via yoga tv een ontspanningssessie ter voorbereiding op een meditatiesessie gedaan, om rustig te kunnen slapen. Ben er zo vol van dat ik alsnog niet kan slapen Smile

    Vind het erg fijn.
  9. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik wil echt yoga gaan doen en geen andere dingen. Puur omdat wat ik tot zover gelezen heb over yoga me een klein beetje enthousiast maakt en er ook in de toekomst voor kan zorgen dat ik mijn momenten blijf pakken. Ik kan niet eens normaal boodschappen doen vanwege teveel mensen om me heen, laat staan dat ik trainingen wil gaan volgen.

    Grootste uitdaging nu is vooral om mijn eigen weg te vinden in alle adviezen die ik van iedereen krijg. Ik hoor zoveel verschillende do's en dont's, heel verwarrend en vooral teveel om te handelen.

    Als je het nu al te verwarrend vind raad ik je aan, om alles wat niet goed voelt direct op zij te leggen. Doe wat idd al goed voelt! En nee het is niet gek dat je even niemand om je heen duld.
    Alles is je gewoon te veel. Luister aub goed naar je gevoel dat zal je helpen. Heel veel succes met alles, enne niet te snel willen, hoe langer je doet over het opbouwen van een burnout hoe langer het nodig heeft dat uit je systeem te geraken!
  10. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Net via yoga tv een ontspanningssessie ter voorbereiding op een meditatiesessie gedaan, om rustig te kunnen slapen. Ben er zo vol van dat ik alsnog niet kan slapen Smile

    Vind het erg fijn.

    nou ja iig vind je het fijn en dat is al een plusje toch !
  11. adnarim
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van adnarim
    Ha Bloem,

    van mijn psych kreeg ik de volgende site mee: >>LINK<<

    ik zit ook in de uitloop van een burn out en dit heeft mij goed geholpen. Ik ben begonnen met de eerste van Ton Mensink.

    Jij woont in Vlaardingen toch? Als je redelijk low-key wil beginnen met yoga en je bent toe aan een kleine groep (max 9 mensen) dan is Mary Yoga heel fijn. Ze is heel lief en het is vooral heel ontspannend.

    Sterkte!
    Miranda
  12. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Ik heb een poos yoga gedaan, werd via het werk aangeboden. Ik vond het zeer ontspannend en kwam er altijd met tonnen energie vandaan. Ik denk wel dat een goede docente daar bij helpt. Zij zorgt ervoor dat je precies de goede houding aanneemt, corrigeert als je even wat verkeerd doet en begeleidt ook de ontspanningsoefeningen aan het eind. Bovendien is de ruimte waarin je je oefeningen doet ook van belang. In ieder geval rustig, niet te veel visuele prikkels en liefst een beetje Oosters. Wat ik wel verkeerd deed is dat ik me haasten moest om na mijn werk op tijd op yoga te zijn. Beter is als je daarvoor ook al rust inbouwt. Ik had dan de halve les nodig om relaxt te worden, dus profiteerde eigenlijk alleen van de laatste helft van de les.
Terug naar de lijst