Tweedehands auto?

Tweedehands auto? 

Onderwerp van Basilicum

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Harryhl
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Harryhl
    Auto in vierde versnelling, handrem erop en koppeling op laten komen. Met deze rest test je koppeling en handrem. Blijft de motor gewoon draaien dan is de koppeling versleten e gaat ie rijden dan is de handrem niet zo best meer. Slaat de auto af dan zijn koppeling en handrem in orde.
  2. Harryhl
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Harryhl
    Enne, een goede optie is een nissan micra wegens het ontbreken van een distributieriem. Hier zit namelijk een onderhoudsvrije ketting in.
  3. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Basilicum?? Hoe gaat het bij jou?
    Heb je al iets gevonden?
  4. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Harryhl
    Auto in vierde versnelling, handrem erop en koppeling op laten komen. Met deze rest test je koppeling en handrem. Blijft de motor gewoon draaien dan is de koppeling versleten e gaat ie rijden dan is de handrem niet zo best meer. Slaat de auto af dan zijn koppeling en handrem in orde.

    SmileGeweldig!
  6. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    SmileGeweldig!

    Smile
    nadat ik twee proef~ritauto's op die manier de soep in heb laten draaien (grapje Smile met starten in de vier...) gekozen voor de automaat (met bloemetjes)...
    das ingewikkeld anders; nu moet ik nadenken voor ik weg rij... N A wel / niet rem intrappen/handrem...

    B A S I L I C U hummmmmm waar blijf je nou???
    11 okt '14 - 10:14:56 / 11 okt '14 - 14:14:08
  7. Kwanyin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kwanyin
    ik ben nu meer dan een jaar autoloos, en aan het sparen voor een klein voordelig autootje.

    ook iets om rekening mee te houden, als je autoloos bent, de houdbaarheid van je schadevrije jaren.
    Handig om dit even na te vragen bij je autoverzekering als je die stopzet als je even zonder auto zit.
    Ik heb 11 schadevrije jaren die 3 jaar geldig blijven

    voor die datum van aug. 2016 hoop ik voldoende gespaard te hebben voor een autootje.

    Het lijkt me wel heel lastig, om zelf een goed autootje te kopen
    Alle tips zijn wel;kom en ik lees hier dan ook mee...

    vervoer voor autolozen
    Als ik ergens heen moet waar geen trein rijdt, is dit erg handig.

    >>LINK<<


    >>LINK<<



  8. Basilicum
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Basilicum

    Hier ben ik weer! Ik ben ziek geweest en mijn laptop is 'stuk', ok niet stuk maar ik heb een soort add-on binnengehaald, waardoor het voor geen meter meer werkt. Dus ik forum mobiel nu.. En mijn dochter heeft besloten om 's nachts goed door te slapen, maar overdag lekker wakker te zijn en alleen een haze-slaapje te doen.. ik ben moe 's avonds niet normaal.

    Zo ontzettend bedankt voor de tips! Een vriend van mijn vader had een auto gezien en toen vroeg ik aan hem en de distributieriem? Dat klonk heel wijs :)).

    Ik snap alleen dat van starten in de vierde versnelling niet.. maar misschien moet ik het uitproberen.

    Ik heb nu een Citro?n C3 op het oog uit 2003. Op een of andere manier vind ik het nogal een grote auto. Maar schijnt wel veilig te zijn. Maar hij heeft 80.000 km gereden en die persoon doet hem weg omdat hij een lease-auto krijt (ook een tip ingevuld). Garantie wordt dan moeilijk omdat het een particulier betreft. Brug oprijden ook want het is in brabant.

    Mijn vader moet toevallig zaterdag in de buurt zijn dus gaat even kijken. Ik wil sowieso zelf een proefrit maken met dochter. Straks hobbelt zij alle kanten op, dat is ook niet de bedoeling. En ik was ook van plan om de kinderwagen mee te nemen om te kijken of dat wel past (of is dat heel erg raar?).
  9. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef Basilicum
    Hier ben ik weer! Ik ben ziek geweest en mijn laptop is 'stuk', ok niet stuk maar ik heb een soort add-on binnengehaald, waardoor het voor geen meter meer werkt. Dus ik forum mobiel nu.. En mijn dochter heeft besloten om 's nachts goed door te slapen, maar overdag lekker wakker te zijn en alleen een haze-slaapje te doen.. ik ben moe 's avonds niet normaal.

    Jaaa ze is er weer!
    Leuk zo'n dochter, geniet ervan!

    quote:
    Dit schreef Basilicum
    Zo ontzettend bedankt voor de tips! Een vriend van mijn vader had een auto gezien en toen vroeg ik aan hem en de distributieriem? Dat klonk heel wijs :)).

    Smile
    quote:
    Dit schreef Basilicum
    Ik snap alleen dat van starten in de vierde versnelling niet.. maar misschien moet ik het uitproberen.

    NEEE niet doen hoor!!!

    quote:
    Dit schreef Basilicum
    Ik heb nu een Citro?n C3 op het oog uit 2003. Op een of andere manier vind ik het nogal een grote auto. Maar schijnt wel veilig te zijn. Maar hij heeft 80.000 km gereden en die persoon doet hem weg omdat hij een lease-auto krijt (ook een tip ingevuld). Garantie wordt dan moeilijk omdat het een particulier betreft. Brug oprijden ook want het is in brabant.

    Op Marktplaats kijken hoeveel er van staan en prijzen vergelijken, zou ik doen.
    quote:
    Dit schreef Basilicum
    Mijn vader moet toevallig zaterdag in de buurt zijn dus gaat even kijken. Ik wil sowieso zelf een proefrit maken met dochter. Straks hobbelt zij alle kanten op, dat is ook niet de bedoeling. En ik was ook van plan om de kinderwagen mee te nemen om te kijken of dat wel past (of is dat heel erg raar?).

    Iemand meenemen die er verstand van heeft! Of waarvan jij t idee hebt dat t r verstand van heeft.
    Tuulk kinderwagen ook mee en passen en voelen hoe t voelt!
    Succes!!
    Fijn dat je er weer bent!
  10. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Die zal je zo 3500 a 3900 euro kosten denk ik? >>LINK<<
    Ik adviseer je om een aankoop keuring te laten doen. De ANWB bv doet die >>LINK<<

    Succes,
    Groet Leonard
  11. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    Ik rijd altijd (hele) goedkope tweedehands auti's, in het verleden ook nieuwe auto's gereden en weet je, het is een kwestie van geluk of pech hebben.
    Mijn huidige auto heb ik twee jaar geleden voor 300 euro gekocht, topauto. Kwam vorig jaar zo door de keuring heen.
    Maar ik heb ook een auto van 3500 gehad waar binnen no time een nieuwe koppeling in moest.

    Succes. Echt voorspellen hoe een tweedehandsje het doet is gewoon lastig.
  12. Basilicum...
    Ik heb een paar jaar bij Citroen gewerkt. Ik ben er weggegaan van ellende. Van ellende omdat ik het niet meer kon opbrengen aan mijn klanten uit te leggen waarom hun auto's steeds stuk gingen. Volgens mijn opvolger, die ik nog wel eens spreek is er niet veel verandert....

    De Anwb, Adac en Touring Asistence brengen ieder jaar een rapport uit met auto die zij eigenlijk nooit tegenkomen met pech. 9 van de 10 zijn japanners. Moraal van dit verhaal, wil je probleemloos rijden, koop iets japans
Terug naar de lijst