Wasmiddel voor de zwarte was

Wasmiddel voor de zwarte was 

Onderwerp van Visje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    Ben blij dit te lezen, vraag me al lange tijd af waarom de donkere was nooit echt lekker rook.
    Ik gebruik voor alle wassen poeders behalve voor de donkere was omdat ik vaak nog zeep resten er in had ook als ik niet veel gebruikte, dus dan maar vanaf nu een normaal vloeibare proberen.


    Wat ook helpt tegen valer worden is een scheut azijn in het naspoelwater zodat de kleur weer ophaalt
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb vandaag HG voor de zwarte was gekocht.
  3. Het voordeel van eens in de maand een kookwas draaien met een vaatwastablet en zonder was, is ook dat de tablet voor ontkalking zorgt.
    Behoud van de machine.
    (Even off topic)
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef EllesB

    Verder stinkt mijn wasmachine niet. Ik draai hem een keer in de maand op 90 graden zonder iets er in. Tot nu toe is dat genoeg.
    Doe er dan de witte was in, dan is het nog functioneel heet gedraaid.
  5. Anita
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anita
    Als je regelmatig op lagere temperaturen wast en met een vloeibaar wasmiddel, moet je eens per maand de wasmachine een lege 90 graden was laten draaien met soda.
    Dat is de tip die ik kreeg toen ik mijn wasmachine kocht.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Een kookwas met waspoeder op 90? volstaat ook en is daarmee dan ook weer nuttig. Je huishouddoekjes bijv.
  7. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik heb vandaag HG voor de zwarte was gekocht.


    Als je het even hebt gebruikt, wil je dan zeggen hoe het bevalt?

    En ik heb juist gehoord dat je een lege machine op 90 graden moet laten draaien. (Als je ziet wat een schuim er dan ontstaat!)

    Heel eigenlijk was mijn beginvraag of zwartwasmiddel beter is voor je zwarte was, oftewel blijft het dan langer zwart?
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Als je het even hebt gebruikt, wil je dan zeggen hoe het bevalt?

    En ik heb juist gehoord dat je een lege machine op 90 graden moet laten draaien. (Als je ziet wat een schuim er dan ontstaat!)

    Heel eigenlijk was mijn beginvraag of zwartwasmiddel beter is voor je zwarte was, oftewel blijft het dan langer zwart?

    Ja ik laat weten hoe het bevalt.

    Los van het effect van zwartwasmiddel op mn machine(geur) vind ik dat het wel mooier blijft.
  9. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Een kookwas met waspoeder op 90? volstaat ook en is daarmee dan ook weer nuttig. Je huishouddoekjes bijv.

    idd. Anders zo jammer dat je zuinig wast en het daarmee verpest.Handdoeken, theedoeken, ondergoed,( gene lingerie) vaatdoeken,washandjes en badlakens.....
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Heb vandaag de HG zwarter dan zwart gebruikt. Zo op het eerste gezicht lijkt het idd veel mooier eruit te zien. Morgen nog eens beter bekijken.
  11. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    ik had het er net nog over, dat het ook een combinatie kan zijn van te langzaam drogen van te dikke(zware) kleding......?

    t is inderdaad hier vaak wel de sweaters, dikke vesten, werkbroeken......

    als t in de droger gaat hebben we er minder last van (dat t ruikt)
  12. Loma
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Loma
    quote:
    Dit schreef marion_5
    ik had het er net nog over, dat het ook een combinatie kan zijn van te langzaam drogen van te dikke(zware) kleding......?

    t is inderdaad hier vaak wel de sweaters, dikke vesten, werkbroeken......

    als t in de droger gaat hebben we er minder last van (dat t ruikt)


    Buiten drogen al eens geprobeerd?

    Ik heb ook een aantal kledingstukken die er te lang over doen om te drogen en dan enorm stinken, het lijkt wel kattenpies Smile
    Als ik ze buiten droog is er niets aan de hand.
Terug naar de lijst