roze laptop

roze laptop 

Onderwerp van Pluk

BEHEERD DOOR:
rdolfijn

Dit onderwerp is gesloten.
door een beheerder op 3 januari 2015 om 16:50:20

Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik zou wel even onderzoeken of de met libreoffice gemaakte documenten (tekst-spreadsheet-presentatie) zijn te openen en te lezen door iemand die geen libreoffice heeft maar alleen microsoftoffice, zoals de scholen. Veel schoolopdrachten moeten nl digitaal worden aangeleverd of een gemaakte presentatie moet in de klas kunnen worden vertoond op schoolcomputers.
    Wellicht valt het ook nog wel te onderhandelen om MS Office studentversie gratis te krijgen bij aanschaf laptop. Heb je in ieder geval Word, Excel en PowerPoint. Of regelmatig zijn er zulke acties bij bv Mediamarkt.
    Het is dus maar net waarvoor je de laptop en een officepakket wilt gaan gebruiken. Voor eigen brieven of werkstukken, die je wilt kunnen afdrukken is libreoffice prima denk ik.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Dit is onderling uitwisselbaar, mits je opslaat in de betreffende office extensie (.docx, .xls enz.). Standaard te kiezen bij opslaan als. De LibreOffice eigen extensie is .odt en niet te lezen in Office, daarom hebben ze de office extensies ingebouwd. Mijn dochter werkt samen met andere leerlingen vaak aan 1 project (powerpoint, Word) en dan gaat het van Libre Office naar MS Office en vv. Probleemloos.
  3. Koop een laptop en een roze spuitbus. Probleem opgelost.
  4. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Dit is onderling uitwisselbaar, mits je opslaat in de betreffende office extensie (.docx, .xls enz.). Standaard te kiezen bij opslaan als. De LibreOffice eigen extensie is .odt en niet te lezen in Office, daarom hebben ze de office extensies ingebouwd. Mijn dochter werkt samen met andere leerlingen vaak aan 1 project (powerpoint, Word) en dan gaat het van Libre Office naar MS Office en vv. Probleemloos.


    Okee dat wist ik niet. Goede tip dus!
  5. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef melijn
    Koop een laptop en een roze spuitbus. Probleem opgelost.


    Ik ben al weer van het roze idee afgestapt, ik koop wel een leuke sticker bij Action. Smile
  6. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Dit is onderling uitwisselbaar, mits je opslaat in de betreffende office extensie (.docx, .xls enz.). Standaard te kiezen bij opslaan als. De LibreOffice eigen extensie is .odt en niet te lezen in Office, daarom hebben ze de office extensies ingebouwd. Mijn dochter werkt samen met andere leerlingen vaak aan 1 project (powerpoint, Word) en dan gaat het van Libre Office naar MS Office en vv. Probleemloos.


    Goed om te weten! Smile
    Nog ??n week dan is kind jarig.
    Ik zeg maar niet wat ik nu denk aan te schaffen, want ik kan zo maar weer van gedachten veranderen.
    Nou vooruit, ik denk nu toch weer aan de HP Pavilion 15-p035nd.
    Veel geld maar het prijsverschil in verhouding met het prestatieverschil lijkt me dan toch niet zo groot.
    Morgen eerst maar es een winterjas voor haar kopen en een galapak voor zoon.
    Nog een paar dagen om te beslissen...Smile
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Hp pavillion is gewoon goed.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Da's een goeie!! Alle specs zijn ok voor Sims gebruik.
  9. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    Dayenne, Scar of andere slimme PC mensen: welke virusscanner en firewall zouden jullie er op zetten?
    Ik zie wel het tips en adviezen draadje maar misschien is de ??n beter of makkelijker als de ander?
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Firewall zit bij W8.1 volgens mij ingebakken. Verder draaien hier alle pc's op Avast >>LINK<< . De gratis versie.

    Zet er ook Ccleaner >>LINK<< en Malwarebytes >>LINK<< op en draai dat regelmatig.

    Had je de downloadlink voor LibreOffice al: >>LINK<< Donatie kun je negeren.

    Edit 03-01-2015: downloadlink van Avast aangepast. Was verwijzing naar pagina die met de download malware en/of andere schadelijke software mee stuurde.
    23 nov '14 - 11:24:50 / 3 jan '15 - 15:47:47
  11. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Firewall zit bij W8.1 volgens mij ingebakken. Verder draaien hier alle pc's op Avast >>LINK<< . De gratis versie.

    Zet er ook Ccleaner >>LINK<< en Malwarebytes >>LINK<< op en draai dat regelmatig.

    Had je de downloadlink voor LibreOffice al: >>LINK<< Donatie kun je negeren.


    Jeetje Dayenne, als je dichtbij zou wonen dan kwam ik je even knuffelen!
    Ik ben je erg dankbaar!
    SmileSmileSmile
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Pluk


    Jeetje Dayenne, als je dichtbij zou wonen dan kwam ik je even knuffelen!
    Ik ben je erg dankbaar!
    SmileSmileSmile

    SmileGraag gedaan hoor.

    Uiteraard is dit mijn visie h?. Misschien dat anderen er anders over denken.
Terug naar de lijst