Mega renovatie

Mega renovatie 

Onderwerp van Petra66

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Vorig jaar is z' on project hier afgerond. Nieuwe kozijnen, deels nieuwe muren. Puien werden weg gehaald en de nieuwe pui stond al klaar. Binnen een uur woning dicht. Daken 1 dag sloop, 1 dag platen leggen woning weer water dicht. Verder zijn er kant en klare muren om de woningen gezet. Alles stond klaar. De badkamer renovaties duurden langer dan de woning.
    Ook hier klaagende bewoners over stof, zooi, lawaai en spullen aan de kant. Volgens mij is het voor een groot aantal bewoners uiteindelijk mee gevallen. Het weken lang bouwverkeer, bouwvakkers in de straat en minder privacy is samen met de rommel rond de woningen misschien nog wel het meest storende geweest. Hoe en wat er voor onkostenvergoeding is geweest weet ik niet.

    Zelf woon ik nu in een straat waar alle oude wbv woningen van de jaren 50 zijn gesloopt en waar nieuwbouw voor terug is gekomen. Ik ben nieuw komen wonen maar de oude bewoners zijn er zo op vooruit gegaan.
    Deze bewoners hebben allemaal een verhuisvergoeding gehad.
  2. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Dirk
    pui aan de voorkant er helemaal uit. Pui aan de achterkant er helemaal uit. Alle radiators eruit. Dak eraf

    In 1 dag Smile

    Ja hoor, dat kan, nieuwe technieken. Los van de afwerking dan.
  3. Hier hetzelfde verhaal. Ook alledrie de verdiepingen. 1 dag dit, 1 dag dat en na zes dagen zijn ze klaar.
    (hoe doe je dat met je baan?)
    In ons huurcontract staat ook over die 70%, maar het wordt heel anders uitgevoerd dan in het huurcontract staat.
    Bij 70% deelname gaat het project door, maar je mag weigeren en dan betaal je ook niet de huurverhoging.
    Heel schappelijk.
    Bij jou is het wel ruim op tijd aangekondigd. Bij ons kwam de aannemer praten en twee weken later staan
    ze in je huis.

    Natuurlijk willen ze heel graag dat alle huurders meedoen, want nu kan alles nog met subsidie, en als ik het
    goed begreep kan dat over een paar maanden niet meer. Daarom zullen ze het wel zo standvastig gebracht hebben.
    Valt er niet te praten met de verhuurder?
  4. Petra66
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petra66

    Ik moet nog uitzoeken over commissies enzo. Het is gewoon zo druk. Dit komt er gewoon bij.
    Ik zie niet hoe ik het met werk moet doen. Van tevoren spullen wegzetten kan ook niet, elke kamer wordt gewoon gebruikt, ook de zolder, het gaat niet om opruimen, het gaat om alle spullen op een grote hoop te proppen in het midden van het huis (op zolder moeten bedden kasten, banken, en de kant van de voorraad winterspullen/bouwmaterialen/werkspullen, van alles op een vierkante meter) dus dat vast doen in de aanloop zou het hele huis onbewoonbaar maken, de trappen/gangen alles zou vol komen te staan.
    En de jongens met iets hebben geen problemen met veranderingen, dat is het niet, was dat het maar.
    Ik weet het nog niet.
    Er staat geen vergoeding voor tot nu toe.

    Gaat de hele tuin eraan? Ik denk het wel he... Er zal nogal wat in de tuin moeten.

    Ik zit zelfs te denken om moeilijk te doen, verhuisvergoeding te krijgen en te verhuizen. Dat is beter te doen lijkt wel. Ik weet het echt niet. De tuin zou ik ook erg vinden. Maar die oude mensjes zitten met hetzelfde. Het kan toch niet dat ze ons zo laten zitten. Wat zou er gebeuren als ik toestem en gewoon niets doe in het huis? Dan moeten ze het wel doen.
  5. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Petra66

    Ja jij weet precies wat ik lekker vind natuurlijk ook al zeg ik twee keer wat anders.

    hoe weet je dat nu f je dat lekkerder vind? als je in de winter minder koude luchtstroom voelt en de rekeningen lager zitten...........als men het niet onderhoud os het ook niet goed....
  6. Petra66
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petra66

    quote:
    Dit schreef Edith64

    hoe weet je dat nu f je dat lekkerder vind? als je in de winter minder koude luchtstroom voelt en de rekeningen lager zitten...........als men het niet onderhoud os het ook niet goed....

    dat zeg ik jij weet beter wat ik vind en ook wat ik niet goed vind.
  7. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Klinkt als planmatig onderhoud, dat mag je niet weigeren.
    Waarom zou je ook weigeren?
    Je kasteeltje wordt aangepast aan deze tijd, het gaat je geld opleveren door besparing aan stookkosten.

    Hier in de wijk is planmatig onderhoud gepleegd, niemand kreeg vergoedingen en ik was de enige die naar een hotel mocht want ik kon geen gebruik maken van de Dixi in de straat. De buren zaten een week met de zooi, het hele huis moest daarna goed schoongemaakt worden (is dat ook weer een keer gebeurd, is ook -los van het vele werk- een voordeel.

    Een woningbouwvereniging houdt geen rekening met bewoners die niet van kunststofkozijnen houden, als je geluk hebt mag je de kleur van tegels uitzoeken maar de rest bepaalt de woningbouw.

    Succes met dit project, maak er het beste van.
  8. quote:
    Dit schreef Petra66
    . Wat zou er gebeuren als ik toestem en gewoon niets doe in het huis? Dan moeten ze het wel doen.

    Dan krijg je waarschijnlijk een vette rekening
  9. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Wat gebeurt er als je geen toestemming geeft?
    Stoppen ze dan met onderhoud aan de cv installatie?
    Komen ze dan de buitenkant niet meer verven?
    Komen ze dan de kozijnen niet meer vervangen als ze rot blijken?

    Denk je dat het (op de lange duur) loont om dwars te liggen?
  10. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Mijn ouders hebben twee maanden in een vervangende woning gezeten en toen weer terug verhuisd. Is dat geen optie ?

    Het moet ooit gebeuren weet je.
  11. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Waarom twee maanden in een wisselwoning als ze binnen een paar dagen klaar zijn?
  12. mijn vriendin heeft 'n half jaar in de zooi gezeten

    voor- en achtergevels
    verwarming vernieuwd, incl leidingen
    aanleggen luchtafvoer/toevoer (of hoe noemen ze dat)
    keuken en douche vervangen

    ik heb haar 4 dagen geholpen met het grotendeels leeg halen van de zolder en de keuken
    er stonden grote containers buiten, waar je alles in mocht gooien

    ze was zeer tevreden met het eindresultaat
    vooral met de nieuwe keuken was de keukenprinses erg blij
    goh, wat kon zij heerlijk koken zeg
Terug naar de lijst