Waar koop jij een nieuwe bril?

Waar koop jij een nieuwe bril? 

Onderwerp van scarlet28

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Qua assortiment ben ik enorm tevreden met Eyes and More. Zelfs mijn zus met -10 is daar onlangs leuk geslaagd.
  2. scarlet28
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scarlet28

    Bedankt! Wat veel reacties!
    Dat is toch een groot pluspunt van OA.

    Ik ben de boer op gegaan en begonnen bij een opticien waar ik vertrouwen in had.
    Hem direct na binnenkomst gevraagd of hij het ok? vond als ik na zijn meting en prijsindicatie ook nog naar een ander ging en daarna zou besluiten voor welke bril ik zou gaan.
    De opticien vond het leuk en gaf aan dat hij wel duurder was dan sommige andere adressen.

    Ik heb uiteindelijk toch bij hem een bril gekocht voor 479 euro. Ik kreeg gratis een leesbril mee voor de komende week.
    Ik denk dat ik, net als Fons, later een tweede bril via internet bestellen.
  3. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    In China maar dat is een voordelige bijkomstigheid van mijn werk als stewardess. 😃
  4. Ik heb sinds kort een nieuwe bril gekocht bij optometrist Osinga in Hoorn. Optometristen kunnen veel beter ogen meten, en meten ook facetten die opticiens niet kunnen meten. Opticien zijn mag iedereen. Optometrist zijn juist niet.
  5. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Ik ben naar de duurste opticien in ons dorp gegaan. Vanwege de goede naam en met een grote verwachting van de service.

    Ik had al een leesbril, vooral voor rechts, linkeroog is een verwaarloosd lui oog... en dat is niet meer te corrigeren dus tot op dat moment, had linkeroog een hogere sterkte dan het rechteroog. Het rechteroog doet het werk van het linkeroog is mij altijd verteld.

    Op een gegeven moment werd mijn gewone zicht ook minder en ik werd dus helemaal moe van het bril op bril af...en ben ben ik naar dure opticien gegaan. En ja hoor een multifocale bril werd me geadviseerd.

    Ik moet zeggen ik was helemaal in de weerstand, want ik wil geen bril.

    Dochter is mee geweest om brilmontuur uit te zoeken een was ik wel blij mee, want zij heeft daar een goede kijk op.

    En toen de bril 1, 5 week later (E 750 lichter want dure 'goede' opticien) opgezet is begon het drama.
    Ik kon er maar niet aan wennen ....vooral links was heel lastig...bril op bril af, ik werd helemaal duizelig. Ik ben diverse keren terug geweest want bril deed niet wat ie moest doen. Vooral in grote ruimtes was het ergst. Er werd mij steeds gezegd dat ik er aan moest wennen.
    Na 3 maanden is mij uiteindelijk als oplossing geboden, om dan maar een bril een kijk en leesgedeelte te nemen (met zo n streepje), of er een gewone 'kijk' bril van te maken. Want slechts een heel klein percentage mensen went niet aan een multifocale bril. En helaas was dat bij mij het geval.
    Op mijn vraag hoeveel ik dan terug zou krijgen, was het antwoord. Niets.

    Ik was boos ben verbouwereerd de winkel uitgelopen en gezegd dat ik er nog op terug zou komen.

    Daarna naar Pearl een second opinion gevraagd, oogmeting gedaan, die overigens hetzelfde was. Echter zij adviseerde mij om voor het linkeroog een een balansglas te nemen van dezelfde sterkte als het rechteroog.

    En met dit advies ben ik teruggegaan naar m'n dure opticien.

    En na heel wat praatwerk wilde zij dat wel als allerlaatste proberen. Toen ben ik boos geworden, ik heb me maandenlang ellendig gevoeld, slecht zicht..Ik heb gedreigd met hele slechte reclame, toen bond ze in, en kwam er een sorry.

    Ik heb na 1 week de bril gekregen met een balansglas voor links en sindsdien zie ik weer beter...
    Ik ben ook nog bij een oogarts geweest en hij beaamde dat die overstap ook veel te groot is van een leesbril (met lui linkeroog) naar een multifcole bril volledig gecorrigeerd voor beiden ogen. Dat is beter om het in stapjes te doen voor het luie oog.

    En inmiddels heb ik m'n bril 1,5 jaar en ben ik langzamerhand gewend. Liever niet, maar het is wel heel fijn dat ik weer kan zien.

    Dus ik zal nooit (!!!) meer kiezen voor die dure zaak, ik heb bij Pearl nu een heel goede ervaring, ofschoon ik alle andere goedkope winkels een kans geef. Eyes and more bv....
    Maar voorlopig houd ik nog even bij m'n huidige bril. Misschien dat ik eens op lenzen uitga, al vrees ik dat dat wellicht ook problemen zal geven met een lui oog.
  6. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    quote:
    Dit schreef wendy72
    In China maar dat is een voordelige bijkomstigheid van mijn werk als stewardess. 😃


    Wat een gelukje voor je Wendy, een vriendin van me die regelmatig naar Indonesi? teruggaat koopt ook haar brillen daar voor een schijntje.
  7. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel
    quote:
    Dit schreef Carlita

    Daarna naar Pearl een second opinion gevraagd, oogmeting gedaan, die overigens hetzelfde was. Echter zij adviseerde mij om voor het linkeroog een een balansglas te nemen van dezelfde sterkte als het rechteroog.

    Dus ik zal nooit (!!!) meer kiezen voor die dure zaak, ik heb bij Pearl nu een heel goede ervaring, ofschoon ik alle andere goedkope winkels een kans geef. Eyes and more bv....
    Maar voorlopig houd ik nog even bij m'n huidige bril. Misschien dat ik eens op lenzen uitga, al vrees ik dat dat wellicht ook problemen zal geven met een lui oog.

    Hey! Ik was toevallig bij Pearl vanmorgen Smile
    Meting gedaan en volgende week terug voor meting ivm lenzen..
    Ik heb een lui ook en dat maakt niet uit voor lenzen.
    Ik heb ook enkel cilinder nodig en dat kan ook met lenzen.

    Ik vroeg mij af of je ook nieuwe glazen in je bestaande bril kan laten zetten?
    Mijn bril is nog wel goed, maar de glazen hebben krassen en de anti- spiegellaag laat los...Smile
    Vergeten te vragen. Ivm de verzekering die maar 1x per 3 jaar uitkeert.
    Ik vind 200 euro zonder vergoeding echt wel genoeg geld eigenlijk voor een bril...
  8. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Ja hoor nieuwe glazen in bestaande bril kan ook...

    Ik ben ook al bij pearl geweest voor computerbril, nog niet gedaan, want poe poe dat tikt ook weer aan, en ik zag geen mooi montuur, ik ben dan toch weer te ijdel om te denken ach het is maar voor achter de pc...toen vroegen ze (pearl) mij of ik niet nog een andere bril die daarvoor gebruikt kon worden. dat zou weer schelen in kosten.
    Ik heb natuurlijk nog mn leesbril die ik eigenlijk niet meer gebruik...die had inmiddels volledig gecorrigeerd glas voor het linkeroog, dom had ik niet hoeven doen.
    He wat een handig draadje al pratende kom ik tot dit idee Smile.

    Wat bemoedigend dat jij ook lenzen kunt nemen, Smile met je luie oog Smile, cilinder heb ik ook.
    O dat fijn ik echt fijn te horen, ;t is een non problem hoor dat realiseer ik me direct , maar ik vind een bril gewoon niet fijn, het grote voordeel is dat ik goed kan zien.haha.
    Ik ben beniewd hoe je dat gaat bevallen Margo, lenzen, ik hoor het graag.
    Heb je harde of zachte lenzen..?

    Ik heb ooit 1 zachte lens gehad voor mn linkeroog (het luie oog) ook al bij een goede (lees dure) zaak, maar dat bracht weinig extra zicht. En wat een gepiel zeg...om die lens in je ogen te krijgen...
    Maar ok. wie mooi wil zijn..Smile
  9. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik denk ook dat het valt of staat met de optici?n die in de winkel(keten) staat.

    Mijn vriendin en haar man hadden jarenlang zelfstandig een brillenzaak. Maar dat was niet meer vol te houden. Ze hebben zich over laten nemen door Pearl.
    Nu staan ze nog steeds in dezelfde zaak, maar dan in loondienst. Natuurlijk zijn er wel wat veranderingen, maar zij blijven dezelfde personen met hun kwaliteiten en vakkennis. Ik probeer te zeggen dat het gaat om de deskundigheid van de mensen die de toko draaiende moeten houden en dan denk ik niet dat het veel uitmaakt of er een lichtbord van Pearl of Specsavers op de gevel hangt. Natuurlijk zit er wel verschil tussen de kwaliteit van de brillen.
    De mensen die voor Hans Anders kiezen gaan voor de goedkopere monturen. Hoeft op zich niks mis mee te zijn.
    De een gaat voor zijn vlees naar de Aldi en de ander gaat naar de keurslager.
  10. Ik heb dit draadje met belangstelling gevolgd, zelf ook brildragend met best sterke glazen.

    Nu hoor ik in mijn omgeving vaak , dat die aanbiedingen van Pearl, Hans Anders e.d. vaak maar tot een bepaalde sterkte gelden en dt je daarboven ook de hoofdprijs betaald.
    Ervaringen ?

    Ik zou bijvoorbeeld best graag ook een zonnebril op sterkte willen, maar ja om daar nu een kapitaal aan uit te geven .
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Eyes and More!
  12. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    Kruidvat...

    ... en dan gelijk een stuk of 5 want ik laat ze overal slingeren.
Terug naar de lijst