Auto aanschaffen - even meedenken

Auto aanschaffen - even meedenken 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Gefeliciteerd met je aankoop.

    Leuke kar. Smile

    Ik denk dat het niet meer gaat vriezen hoor.. zomer screenwash kan je er wel inlaten.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Voorbeeld? Die er nu in zit is al haaks trouwens. Maar zo korte kabel dat je enorm moet pielen om radio en kabels goed weg te werken waardoor de radio mooi weg valt in het dashboard.



    Ik zou dat console vak (klep) wat onder de radio zit weg halen. Waarschijnlijk zit dat van achteren dicht maar wellicht dat een paar schroeven (parkers of Torx?) dat stuk plastic eruit kan...
    Dan met je hoofd eronder 'wroeten' en kijken hoe de bekabeling loopt.. Vermoedelijk zit er een bundeltje tegenaan te schuren..

    Heb je de antennekabel wel bekeken, is deze niet gebarsten ofzo?


    Tip, ga een op het opel forum neuzen.. er zal vast wel iemand zijn die dat console weghalen eerder heeft gedaan en er foto's van gemaakt heeft en online geplaatst.

    Vermoedelijk, als je googled op 'radio ontvangst Opel Corsa B slecht' dat je ook wel wat verbeterinfo kan vinden.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ben er achter dat dat ding een TID heet en de datum doet t niet zodra er een branchevreemde radio in zit. Geen gesleutel meer aan dat ding. Alleen de warmte knop moet nog voorzien worden van licht, want die doet t niet.


    Kijk aan, een 'handige dame' Smile Goed bezig hoor.

    ff en tip.. achter dat verwarmingscluster zullen wel een paar meer dashboardlampjes zitten..
    Vervang ze allemaal, dat scheelt een boel gesleutel als straks een ander ermee ophoudt.

    Koop bij de Brezan oid een doosje steeklampjes (vaak heb je de 1,2w -de kleinste nodig) zodat je kan vervangen wat nodig is.
    Als je het leuk vind.. kan je ook het tellerblok los halen en daarachter de lampjes vervangen.. Is wel ff wat meer ge'prut' door het stuur dat ervoor zit..
    K?n er ook af.. maar dan moet je weer oppassen met de airbag.. Smile
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Inmiddels stromen de pasjes van de diverse maatschappijen binnen. Zo ook de 'groene' kaart en het kentekenbewijs. Vroeger werd er nogal spastisch over gedaan. Moest je vooral niet in de auto laten liggen. Hoe zit dat nu? Kan ik een creditkaart holder met al deze pasjes zonder gevaar in de auto laten?


    Vroeger.. toen had je een papieren 'bewijs'' en een deel III (het overschrijvingsbewijs).. D?t moest je niet samen in de auto laten.. want dan kon iemand met slechte wil de auto op een andere naam zetten..

    Nu kan je het kentekenbewijs en groene kaart (eigenlijk alleen buiten NL noodzakelijk) best in de auto laten.. Als het goed is heb je een 'code' gekregen waarmee je tzt de tenaamstelling kan wijzigen.
    Die code wel thuis 'bewaren'.

    Ik heb zowel rijbewijs als kentekenbewijs in de auto, onder achterbank, liggen. Smile
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne


    Kom je ook op de OA-dag, dan zal ik dat even checken Smile Bedankt voor je uitleg.


    Sorry, ik was er nietSmile

    Dat inhouden.. is dat continue of zo nu en dan?

    Ik zou eerst nog een paar 'langere' ritten maken.. goed warm rijden (dat de olie ook op temperatuur is) en dan even flink op z'n staart trappen.. Zoek bij voorkeur een stuk snelweg waarop 130 km/h is toegestaan en ga dan ff , als het verkeersbeeld dit toelaat, een kilometer of 10 wat harder rijden.. zodat e.e.a goed warm wordt en de interne vervuiling schoon brand.
    Het kan heel goed dat de auto 'lui' is bereden door vorige eigenaars.

    Luchtmassa meter (als ie die heeft?) zorgt meestal voor afname van het vermogen (dus acceleratie).
    EGR klep kom je meestal bij diesels tegen.. mocht deze Corsa er 1 hebben, dan is die mogelijk 'af te toppen' (buiten werking stellen)..

    Ik zou dat Opel forum nog even raadplegen daarvoor.
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef piera



    Kentekenbewijs kun je tegenwoordig toch gewoon in portemonnaie houden? Bij die 300.000 andere onzinpasje die eigenlijk nooit gebruikt worden...


    Zou kunnen, maar dan wordt de geldbuidel zo 'dik' dat ie niet meer lekker zit in de kontzak.

    Smile
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Volgens mij heeft dit voertuig een redelijk sluitende onderhoudshistorie.. dus een vervuild brandstoffilter zou ik niet als eerste verdachte zien.

    Van een dubbel uitgevoerd filtersysteem heb ik ook nog nooit gehoord.. is heden ten dage toch helemaal niet nodig?
Terug naar de lijst