Ramen zemen met een apparaat..is dat wat?

Ramen zemen met een apparaat..is dat wat? 

Onderwerp van twelve

Terug naar de lijst
  1. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef maartje


    Gaat veel snellerSmile


    Dan zal ik eens kijken naar zo'n ding. Smile
    Kruidvat, zei je?
  2. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Malero
    Een duur apparaat en dan nog niet streeploos schoon. Dan maar een emmer sop 1 X in de 6 weken. En netjes met een prop krant erover wrijven als laatste.



    1x in de 6 weken?
    Wow. Ben blij als ik 2x per jaar haal....
  3. Ik was mijn ramen en alle andere gladde oppervlakken maak ik schoon met 2 doekjes. Een natte en een droge. Geen gesjouw met emmers, geen overtollig water en streeploos schoon. Best prijzig die doekjes maar doe er al jaren mee. Ik loop alles zo bij langs met het natte doekje en met de droge in mijn andere hand droog ik na. Streeploos. Ook erg geschikt bij ramen met vakjes. Daar ze ooit voor gekocht.
  4. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef piera



    1x in de 6 weken?
    Wow. Ben blij als ik 2x per jaar haal....


    Ik ga ook echt niet zo'n ding kopen voor de 2 of 3x per jaar dat ik mijn ramen zeem. Emmer met glansspoelmiddel, soppen, met de trekker en klaar
  5. Estelle
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Estelle
    Ik heb een HaRa raamreiniger.

    >>LINK<<

    Je zeept 'm aan de ene kant in met een paar druppels HaRa schoonmaakmiddel, en doet het raam daarmee. Tegelijkertijd vang je het gebruikte water weer op en met de andere kant wis je het raam (zeg ik dat goed). Het is even een slag, maar als je die door hebt, is ramen wassen een fluitje van een cent. Het enorme voordeel is dat je niet met een emmer sop en een emmer schoon water, spons, zeem en trekker loopt te sjouwen van raam naar raam. Af en toe spoel ik 'm onder de kraan even uit en doe er nieuw schoonmaakmiddel op. Dat schoonmaakmiddel is meer voor het idee dan dat het echt nodig is, de vezel reinigt. De randen droog ik met een theedoek en dat is het. Wil nooit meer zonder.
  6. quote:
    Dit schreef Linda



    Dat is iets van voor de oorlog


    Het is in de wereld altijd wel ergens oorlog.
    Maar de krant werkt nog steeds goed.
    Heeft de action ook niet zo'n apparaat?
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef melijn
    Zijn er eigenlijk ook van die elektrische dingen die goed werken en die je op een stok kunt zetten om de bovenverdieping mee te doen?


    Ik heb uiteindelijk na wikken en wegen gisteravond de K?rcher gekocht. Ik zag dat je er ook allerlei accessoires bij kunt kopen, waar onder een lange stok,

    Zo dadelijk ga ik ramen zemen.Smile
  8. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Hier ook een Karcher met een lange stok voor de bovenverdieping. Ik vind het wel lastig om te hanteren trouwens. Ik gebruik dat speciale schoonmaakmiddel ook niet, maar doe mijn eigen sopje in de spuitfles. Wel streeploos resultaat.
    Overigens kan ik met een accu niet mijn hele huis doen. Nu heb ik veel grote ramen dus dat maakt uit. Ik vind het ideaal. Ga dit weekend maar weer eens aan de slag.
  9. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Zo, nu ff pauze..Smile
    Heb al een paar ramen gedaan, en het werk superhandig!
    De K?rcher die heb ik gisteravond bij de Gamma gekocht. Het is een duurder type van normaal 75 euro, maar er was een actie, dus uiteindelijk 60 euro voor betaald.
    Als het busje speciaal reinigingsmiddel op is, dan maak ik ook mijn eigen sopje.

    Zo nu eerst even de jalouzi?n met de hogedrukreiniger buiten afspuiten (staan nu in de week met Dasty ontvetter) en dan snel het keukenraam doen.
    Heb er zin in in!

    Ik vind het toch veel handiger dan al dat gezeul met emmers, spons en zeem.
    Ben er blij mee, ik denk dat ik nu ook vaker de ramen ga zemen. Dat lukte tot nu toe hooguit 2x per jaar.
  10. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    en het houtwerk dan moet dat ook met de hogedrukreiniger lekker zooitje geeft dat heel handig
  11. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Linda
    en het houtwerk dan moet dat ook met de hogedrukreiniger lekker zooitje geeft dat heel handig


    Nee hoor Linda, dan doe je gewoon even met een sopje.

    Geen zooitje hier, maar wel gemakkelijk en snel reinigen, daar hou ik van.

    Hoe maak jij een jalouzie schoon? Zeker met 2 washandjes? Smile
  12. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    met een stofzuiger, stofdoek, en daarna afnemen met nat
Terug naar de lijst