Koolhydraatarme recepten

Koolhydraatarme recepten 

Onderwerp van Suzette

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Ik haal dit draadje omhoog, omdat ik koolhydraatarm aan het eten ben. Ik ben door het stoppen met roken 15 kilo aangekomen, dus er mag wel wat af.

    Lekkere (simpele) recepten zijn welkom.
  2. Bloemkoolcouscous

    Koop een bloemkooltje(kleintje dus), maal m in je keukenmachine zo fijn als couscous,ik doe dat in gedeeltes, dus eerst een kwart bloemkool en die doe ik in een stoompan en daarna de rest van de bloemkool.
    Laat water aan de kook komen in het onderste gedeelte van de stoompan en zet de stoominzet met bloemkoolcouscous erop en laat t ff koken tot het beetgaar is en alle couscous goed heet is, kruid het met gewenste kruiden, kan ook alleen met zout.
    Serveer het met een saus met kip, courgette en kikkererwten, of serveer het met iets van je eigen keuze.

    Pond kipfilet in blokjes met zout en peper gekruid
    1 courgette
    1 winterwortel
    klein blikje kikkererwten
    1 ui
    2 teentjes knoflook geperst
    2 eetlepels ras al hanout
    1 kippebouillontablet
    250 ml water

    Bak de kipfilet in wat olie bruin en schep het uit de pan
    Doe de ui in de pan en fruit deze even aan en doe dan de knoflook erbij en de rest van de groenten en bak het even mee.
    Doe de ras al hanout erbij en schep het om en dan de bouillontablet en het water en breng het aan de kook.
    Laat het op zacht vuur sudderen voor ongeveer een half uur en serveer het met de couscous.
  3. Bericht van tinkerbella is op 25-06-2016 om 14:50:28 uur verwijderd door tinkerbella.

    Reden: dubbel

     
  4. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef nibo
    Ik haal dit draadje omhoog, omdat ik koolhydraatarm aan het eten ben. Ik ben door het stoppen met roken 15 kilo aangekomen, dus er mag wel wat af.

    Lekkere (simpele) recepten zijn welkom.


    Off-topic: wat goed van je, dat je gestopt bent met roken! SmileSmile

    Ik ben er destijds toen ook zo door aangekomen, wat mij hielp (om niet de hele tijd te gaan lopen snoepen en snaaien) waren tandenstokers...Smile... ik liep toen de hele tijd met een tandenstoker in mijn mond, om toch maar iets in mijn mond te hebben, wat als soort van sigaretvervanging dienst deed, zonder hierbij te gaan lopen snoepen en snaaien. Maar ja, dat helpt natuurlijk alleen maar om niet verder aan te komen, ik viel er in ieder geval niet van af...SmileSmile...

    Succes met het afvallen en met de koolhydraatarme recepten!

    Ik lees mee, want er mag bij mij ook wel weer wat af...SmileSmile....
  5. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    wat wij gevulde sla noemen

    ijsbergsla
    appels (liefst friszure)
    rozijnen
    uitgebakken spekjes
    gerookte kip

    een lekker sla sausje; mijn favoriet is een zakje honing appel slasaus van euh calv?, past er perfect bij.
  6. Diana63
    Geneet van ut laeve

    Toon alleen de berichten van Diana63
    Kijk eens op Gobento.nl en scroll naar beneden, daar vind je weekmenu's. Heerlijke recepten en geen moeilijk gedoe. Gewone kost met kleine aanpassingen.
  7. Diana63
    Geneet van ut laeve

    Toon alleen de berichten van Diana63
    Spaghetti courgette Bolognese


    Ingredi?nten per persoon
    ? 1 courgette geschaafd of geslierd (? 300 gram)
    ? 50 gram tomatensaus (uit een kartonnen pakje, zoek een pakje uit met de minste koolhydraten, er wil nog wel eens suiker toegevoegd zitten in tomatensauzen)
    ? 150 gram rundergehakt (mag ook half om half)
    ? 1 teentje knoflook, geperst
    ? 1 ui van normaal formaat, in grove stukjes
    ? 2 eetlepels kokosolie
    ? peper naar smaak
    ? ? bouillonblokje
    ? 5 blaadjes verse basilicum (of twee theelepels gedroogd uit potje)
    ? 2 eetlepels Parmezaanse kaas
    Totaal = 19,1 khd ? 713,3 kcal ? 45,9 eiw ? 48,2 vet


    Bereiden:
    Eerst snij en fruit je de uitjes in de kokosolie. Roerbak de sliertjes courgette tegelijk in een andere pan. Als de uitjes goed zijn dan rul je de gehakt. Dit moet eerst gaar zijn voor je de tomatensaus toevoegt. Knijp het bouillon blokje fijn in de saus en voeg de overige ingredi?nten toe behalve de kaas.
    Een pakje tomatensaus is lekker makkelijk, je kan ook zelf tomaten ontvellen en indikken. Neem dan twee middelgrote tomaten per persoon.
    Als het goed is dan is de courgette in de andere pan gaar en kan je het opdienen. De kaas er over is natuurlijk heerlijk maar dat zijn wel flink wat calorie?n.
  8. Diana63
    Geneet van ut laeve

    Toon alleen de berichten van Diana63
    Yoghurtijs met zomerfruit


    Ingredi?nten: (4 personen)
    ? 250 gr. Bevroren (zomer)fruit
    ? 250 gr. Griekse yoghurt


    Bereidingswijze:
    1. Doe de ingredi?nten bij elkaar in de blender of het bakje van de staafmixer en draai tot het fruit kapot is geslagen en je een romige ijsmassa over hebt
    2. Let wel even op; als je te groot fruit neemt zoals bijvoorbeeld aardbeien, laat dit dan even buiten de vriezer anders is het lastig om het goed door de yoghurt te draaien.
  9. Diana63
    Geneet van ut laeve

    Toon alleen de berichten van Diana63
    Koolhydraatarm en Glutenvrij brood.

    Ingredi?nten:

    ? 6 Eieren
    ? 60 gram Whey protein powder
    ? 1/4 Theelepel zout
    ? Coconut oil


    Stap 1. Eiwitten scheiden van het eigeel. Eiwitten in een grote bak doen omdat je deze gaat stijf kloppen. Het eigeel kan in een klein bakje voor later. Let op: het eigeel mag echt ni?t bij het eiwit komen.
    Stap 2. Met een hand mixer kan je de eiwitten in 5-6 minuten stijf kloppen. Je streeft naar een ?opgeklopte slagroom? textuur.
    Stap 3. Zodra je de eiwitten stijf hebt, voeg je de whey, het eigeel en wat zout toe aan het eiwit mengsel. Langzaam met elkaar vermengen, het liefst met een spatel zodat je de luchtigheid behoud.
    Stap 4. Pak een bakblik (liefst een soort langwerpige cake vorm) en vet het in met wat coconut oil.
    Stap 5. Bak je brood op 180 graden Celcius voor ongeveer 35-45 minuten tot ie klaar is. Plaats hem wel in het midden van de oven zodat de warmte er helemaal om heen kan circuleren, anders kan de onderkant niet goed gaar worden.

    Even laten afkoelen voor je het gaat eten. Het brood zal in de oven flink gaan rijzen, maar zodra het afkoelt zal het inzakken. Dit is normaal dus geen paniek als dit gebeurd haha. En klaar is je low carb en gluten vrije brood met maar 3 ingredi?nten. Onwijs cool toch?!

    4 Khd over het gehele brood. Pinterest (Kayla Chandler)

    Wees creatief en geef er je eigen twist aan...bv...Doe wat geraspte kaas door het mengsel....Of doe er gebakken ui en knoflook door heen....Let wel laat je gebakken ui en knoflook heel goed af koelen eer je het toevoegt aan je mengsel....
    Of doe er wat Italiaanse kruiden door heen... Je brood krijgt dan een andere overheerlijke smaak.
  10. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Super al deze recepten en tips. Ik ga er mee aan de slagSmile. Bedankt!
  11. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Claudia


    Off-topic: wat goed van je, dat je gestopt bent met roken! SmileSmile

    Ik ben er destijds toen ook zo door aangekomen, wat mij hielp (om niet de hele tijd te gaan lopen snoepen en snaaien) waren tandenstokers...Smile... ik liep toen de hele tijd met een tandenstoker in mijn mond, om toch maar iets in mijn mond te hebben, wat als soort van sigaretvervanging dienst deed, zonder hierbij te gaan lopen snoepen en snaaien. Maar ja, dat helpt natuurlijk alleen maar om niet verder aan te komen, ik viel er in ieder geval niet van af...SmileSmile...

    Succes met het afvallen en met de koolhydraatarme recepten!

    Ik lees mee, want er mag bij mij ook wel weer wat af...SmileSmile....


    Dank je Claudia.
  12. EmmaN
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmmaN
    Deze moet je eigenlijk bakken als je tijd hebt en dan invriezen. Kinderen zijn er dol op (ontbijt), het is supervoedzaam en bevat nauwelijks koolhydraten:

    >>LINK<<


    Deze is hier ook favoriet:

    >>LINK<<
Terug naar de lijst