Koekenpan

Koekenpan 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Voor het echte kwijlwerk " Prakkie kookblog" en dan de pannenhoek. Aanrader!
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM


    Ok, het is reclame, maar het schijnt wel geweldig te werken (en waarschijnlijk de reden dat je maar 5maanden met een pan doet?)

    On-topic: inderdaad niet in de vaatwasser schijnt beter te zijn. En ook met plastic spatels oppassen, want die kunnen alsnog hard/scherp zijn wat de anti-aanbak laag aantast. Liefst met houten lepels dus werken.

    (wat ik allemaal niet doe Smile en mijn anti-aanbak koekenpannen niet helemaal anti-aanbak meer zijn).
  3. geert26
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van geert26
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Wat is nou echt een fijne en goede koekenpan? Ik wil er nu eindelijk eens eentje die de beloften waarmaakt en niet na 5 maanden eigenlijk zn beste tijd al heeft gehad.


    Dag Kaatje,

    Een tijd geleden ben ik overgestapt op gietijzeren pannen voor (aan)braden van vlees, pastasauzen, eenpansmaaltijden, stoofschotels, etc. naast m'n gewone pannen voor aardappelen, groente en een gebakken eitje.

    Ik heb twee gietijzeren braadpannen: een grote (ge?mailleerde) Cousances braadpan, zo'n 35 jaar geleden gekocht bij de Blokker en een hele simpele, maar oerdegelijke braadpan van de Hema (ca. ?35,- perfect voor eigengemaakte pastasauzen).
    Wat koekepannen betreft heb ik al een aantal jaren een 28 cm La Creuset (ooit met fikse korting gekocht op een uitverkoop in Duitsland) en een 28 cm Carl Victor koekepan (toen voor ?50,- via internet gekocht).

    La Creuset is overal verkrijgbaar maar is flink prijzig. Carl Victor is veel goedkoper en vind je eenvoudig via google (een lekkere simpele ouwerwetse pan met houten steel). Ook Ronneby Bruk is een betaalbare gietijzeren pan.
    Zet deze pannen never never nooit in de vaatwasser. Aanbaksels laten weken in heet water, dan even met de hand in een sopje en direct het schuim afspoelen met heet water. Na afdrogen insmeren met zonnebloem- of maiskiemolie, dan blijven ze als nieuw (geen olijfolie, dat droogt op).

    Ik doe echt heel veel met deze pannen, het worden vrienden voor het leven. Ze hebben ??n nadeel: ze zijn loeizwaar.

    Succes ermee.

    Groet van Geert.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik koop ze tegenwoordig bij de Action. De lichte pannen met witte binnenkant. Ze kosten ongeveer ?9,- en het zijn de fijnste pannen die ik ooit had. En als ze op zijn na x tijd (ik heb ze al langer dan een jaar) dan doe ik ze voor dat geld gewoon weg.
  5. JoopDongen
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JoopDongen
    Een tip was hem gewoon met de hand af is veel beter.
    Gr joop
  6. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef scar
    Ik koop ze tegenwoordig bij de Action. De lichte pannen met witte binnenkant. Ze kosten ongeveer ?9,- en het zijn de fijnste pannen die ik ooit had. En als ze op zijn na x tijd (ik heb ze al langer dan een jaar) dan doe ik ze voor dat geld gewoon weg.



    dat doe ik tegenwoordig ook, alleen koop ik de 365 pannen van Ikea. Die kan ik gewoon gebruiken, en ik gebruik ze gewoon maar zoons hebben nog wel eens de neiging om er toch met een mes in te zitten rommelen
    Na een jaar of 3 vervang ik ze door nieuwe pannen, Maar misschien koop ik de volgende keer ook de pannen met witte binnenkant van Action, hoor er veel goede verhalen over



    Een pan elke keer insmeren met olie enzo, ik moet er niet aan denken, dan liever een goedkope pan die ik na een aantal jaren gewoon wegdoe
  7. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef scar
    Ik koop ze tegenwoordig bij de Action. De lichte pannen met witte binnenkant. Ze kosten ongeveer ?9,- en het zijn de fijnste pannen die ik ooit had. En als ze op zijn na x tijd (ik heb ze al langer dan een jaar) dan doe ik ze voor dat geld gewoon weg.


    Ik ook!
    Ze zijn ook lekker licht, dat vind ik fijn
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb ooit een witte sola koekenpan gekocht. Rampen ding is het en geld absoluut niet waard. Heb m weggegooid en een nieuwe bij Ikea gekocht (kleintje). Sowieso wordt er hier veel vervangen door 365+ serie van Ikea. De glazen zijn ook fijn.
  9. quote:
    Dit schreef Caroline
    En als je een maatje wil die je leven lang bij je blijft en je hebt een keer geld over: Le Creuset.


    Mooie pannen zijn dat Smile

    Die van Ikea heb ik trouwens ook. Bevalt prima.
    Hij gaat ook gewoon in de afwasmachine
  10. JoopDongen
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JoopDongen
    Als je in de vaatwasser zet is het dan niety een aanbak pan geworden
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef JoopDongen
    Als je in de vaatwasser zet is het dan niety een aanbak pan geworden

    Bij mij niet.
  12. Bericht van Tresie56 is op 27-06-2015 om 07:54:17 uur verwijderd door tresie56.

    Reden: Laat maar

     
Terug naar de lijst