prive auto leasen

prive auto leasen 

Onderwerp van leaving

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    Bedankt voor alle reacties
    Ik neem alles mee in mijn beslissingen en vragen die nog gaan komen.
    Het zijn zeker tips en vragen waar ik iets mee kan of waar ik ook aan moet denken.

    @Sander wat de Prius betreft, zij noemden het een pech geval en ze deden er niets mee, hoofdkantoor geconfronteerd hiermee.
    Maandagmorgen auto ofzo.....

    EN met deze heb ik nu veel, maar vorig jaar toen ik m had gekocht heeft hij ook 7 weken bij de garage gestaan....(ja achteraf kijk je een koe in z'n kont, maar had ik m toen terug moeten geven)
  2. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    Private lease is een huurkoop en als je de termijnen niet meer kan betalen en je er vanaf wil weten ze je wel te vinden ivm een boete clausule....
    ik hou het maar bij oud groot en dus goedkoop. niet in rijden maar wel in aanschaf en vaak wat veiliger...
    Zou toch voor een mooie 2e hands gaan.
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    bij een nieuwe auto betaal je afschrijving en dure AllRisk verzekering, bij een oude auto betaal je voor onderhoud en reparatie.

    zolang de reparatie kosten minder zijn dan de afschrijving van een vergelijkbare auto, kan je beter een oudere auto hebben (voor zolang het goed gaat). uiteindelijke krijg je hoge kosten aan een oudere auto.

    of je nu een auto least of zelf in eigendom hebt; het voordeel van leasen is dat je voorspelbare kosten hebt, maar dat hangt er van af welke kosten de leasemaatschappij uitsluit.

    links om of rechtsom, de kosten van de auto betaal je zelf, leasen of niet.......
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef robbyrood
    .ik hou het maar bij oud groot en dus goedkoop. niet in rijden maar wel in aanschaf en vaak wat veiliger...
    Zou toch voor een mooie 2e hands gaan.
    Ik ging voor nieuw klein en daar ben ik nog steeds blij mee.
  5. Sil
    retro

    Toon alleen de berichten van Sil
    Ik heb een private lease VW UP. Ben er heel erg blij mee.
  6. Texpert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Texpert
    Ik ook, super! Ik betaal circa ?225 voor een 5 deurs High-Up met veel toeters en bellen en heerlijk panoramadak. Dat is natuurlijk geen koopje, maar ik ben de komende 4 jaar af van het gezeik met reparaties en afschrijvingen, en ja eerlijk is eerlijk, een nieuwe wagen rijden is gewoon lekker, en daar heb ik best wat extra's voor over. Ik heb de Uppie geleast bij Volswagen leasing.

    Heb wel veel zitten kijken en vergelijken, aanbod private lease groeit met de dag. Er zitten ook erg veel addertjes onder het gras, dus niet overhaast beslissen. Zeker bij niet dealer of importeur gebonden aanbieders. Let ook goed op je eigen risico, veel vanaf prijzen is met ?500 eigen risico, maar let wel dit is per schade! Heb je einde vd looptijd 3 niet gemelde en gerepareerde schades kun je mooi eff ?1500 ophoesten... Bij veel aanbieders ook geen inzittenden verzekering en dergelijke... Wil je een nieuwe auto en goedkoop klaar zijn met private lease dan is een Up in basisuitvoering momenteel een van de voordeligere keuzes.

    Ik zat te twijfelen tussen de Up, of de bijna indentieke Seat Mii en Skoda Citigo, de Peugeot 108 of de Kia Picanto. De Opel Karl was er destijds nog niet, best een leuke auto. Reden dat ik voor de Up ben gegaan was omdat dit een voorraad auto was met wat extra korting.

    Bij autobedrijf Kooijman kun je tevens een gebruikte auto leasen voor circa ?335. Dan heb je een hele jonge Kia Rio, die toch weer een stukje groter is dan een Picanto of Up.

    Succes met kiezen, maar kijk heel goed de kleine regeltjes na....!
  7. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    quote:
    Dit schreef robbyrood
    Private lease is een huurkoop en als je de termijnen niet meer kan betalen en je er vanaf wil weten ze je wel te vinden ivm een boete clausule....
    ik hou het maar bij oud groot en dus goedkoop. niet in rijden maar wel in aanschaf en vaak wat veiliger...
    Zou toch voor een mooie 2e hands gaan.


    Het is geen huurkoop wat ik wil gaan doen
    het is een auto huren voor een x aantal jaren
    en dan weer verder zien
    dat is iets anders als huurkoop, de auto wordt nl niet mijn eigendom zit ook geen begin of eindbedrag nog bij..

    ik had "oud" 7 jr en groot.......en dat heeft me in 1 jr qua afschrijving en kosten ongeveer 5000 gekost.....de laatste reparatie nog niet meegenomen.....

    voor die prijs kan ik aardig nieuw rijden

    bedankt allen alvast voor de reacties
    ik ben me aan t ori?nteren, wat wil ik precies, groot, toch kleiner, luxe....welk bedrag evt voor 2de hands of wat kan en wil ik pmnd kwijt zijn...

    maar ik doe kalm aan, heb een auto in bruikleen van vrienden en geen eigen meer......
  8. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    Ik kies voor een grote oude terwijl ik ook een private lease kan betalen maar ik
    A nog een trekhaak heb voor caravan of vouwwagen of aanhanger.
    B ik nog wel eens met meer als 4 personen in de auto rijdt.
    C als ik een klapper maak met mijn auto ik toch liever iets beter beschermd zit als een impact zone van voor tot achterbumper.
    D ik nog wel eens een kastje of wat planken en andere dingen of zo maar een fiets achter in gooi.
    E als ik op vakantie ga niet zo veel moeite heb met de bagage kwijt raken...
    D ik voor 5000 euro al 8 autos verder was geweest of anders gezegd , dan al 3 jaar wegen belasting plus aanschaf van een goedkope oude verder was geweest...
    F ik toch wel graag wat ruimte tussen mij en mijn passagier naast me heb ipv de hele tijd tegen de knie aan te stoten tijdens het schakelen..
    G ik weet dat er heeeeeel veel mensen zijn die met de deuren graag tegen mijn auto aan bumpen tijdens het uitstappen op een parkeerterrein en ik me dan dus helemaal de tt zou opwinden terwijl het me nu niet zo intresseert..

    Vandaar...
    Maar ik begrijp de frustratie over de garage bezoeken....

    Vriendin van me rijdt in een Corsa die ze gratis heeft gehad...Apk met 62 euro onderdelen geregeld, bandjes voor voor weinig, nieuwe accu erin nieuwe verdeelkap , ruitenwissers en olie en we rijden vrolijk weer 2 jaar verder...
    zoek en kijk...misschien een Up of polo of een japanner of een fiesta..
    Wens je succes met je keuze!!!!
  9. Texpert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Texpert
    Klopt, daarom altijd goed de voors en tegens op een rij zetten. Als je trouwens al meer rijd dan 10.000 per jaar, regelmatig met 4 of meer personen en dan ook nog eens bepakt en bezakt met de auto op vakantie wilt word private lease een duur verhaal inderdaad. En je moet het er ook voor over WILLEN hebben....Smile
  10. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef robbyrood


    Vriendin van me rijdt in een Corsa die ze gratis heeft gehad...Apk met 62 euro onderdelen geregeld, bandjes voor voor weinig, nieuwe accu erin nieuwe verdeelkap , ruitenwissers en olie en we rijden vrolijk weer 2 jaar verder



    Zo heb ik een paar jaar in een hele oude Twingo gereden, voor bijna niets gekocht en amper kosten aan gehad....

    Het is ook een kwestie van pech of geluk hebben met auto's...
  11. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    quote:
    Dit schreef piera




    Het is ook een kwestie van pech of geluk hebben met auto's...


    En ik heb dus de pech ;-)
  12. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    Of het geluk laat op zich wachten...Smile
Terug naar de lijst