prive auto leasen

prive auto leasen 

Onderwerp van leaving

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    Wie heeft er evt. ervaring met prive autoleasen?

    Geen huurkoop

    Maar echt leasen (huren dus eigenlijk)

    heb er al veel over gelezen, maar zou ook graag persoonlijke ervaringen/tips etc lezen....

    Ik ben benieuwd
  2. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    Dank voor je reacties

    Ik schijn pech te hebben de laatste jaren met auto,s
    Heb nu in iets meer dan 4 jr mijn 3de auto en ook die brengt kosten mee waar ik heel niet blij van wordt.
    nee ik heb t niet over 500 euro ;-)

    ik wil dus vaste lasten, overzicht en duidelijkheid.(mogelijk voor 1 periode van 2 of 3 jr en dan verder zien)
    Ik weet dat ik de kleine lettertjes goed moet lezen.
    Inderdaad ervaringen van mensen die het hebben gedaan of ondervonden..

    En ja ik kan een evt. bijbetaling voor iets wel betalen.
    Mijn auto nu kost me ex diesel ook al 267 per mnd
    (dat is 1 x gr beurt, wb en verz).

    Ik rij auto,s van doorgaans tussen de 4 en 7 jr oud.

    Ik ga t andere draadje even doorspitten.
  3. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    quote:
    Dit schreef Sander76



    Ik lees, Marion_5, uit jouw bericht dat je nu diesel rijdt? Van een jaar of 7 oud?
    Dat kan inderdaad, afhankelijk van het model, een vervelend dure reparatie aan het geavanceerde brandstofsysteem inhouden..

    Wat rijdt jij voor jaarkilometers?
    Wil je die in een kleine, A segment auto maken?
    De prijzen die je voor Private Lease betaald / ziet, zijn vaak gebaseerd op 10 duizend kilometer per jaar.. als dat 3x zoveel is.. dan zie je ineens heel andere prijzen op het bord.
    Veelal ook zonder de brandstof.. een kostenpost die bij 30K per jaar significant hoger is natuurlijk..

    Check dit topic ook eens.

    link naar Autoweek.nl waarin een private lease offerte wordt besproken


    Ik rijdt (reed want hij rijdt dus niet meer) een diesel van 7 jr.
    Heb dit jaar wel veel km gemaakt, maar dat kwam meer door de kinderen (die lenen hem)
    Dus dat alles moet ik meenemen in een beslissing.
    Voor puur mijn werk redt ik het met onder de 10000......

    Ik lees me suf, maar dat is ook goed, ik wil nu niets overhaast beslissen.
    Ik weet alleen zeker dat ik de auto die ik nu heb kwijt wil, voelt niet vertrouwd meer.
    Het is nu de dynamo die het begeven heeft, de distributieriem komt eraan.. net een grote beurt gehad....900 euro........
    Het is pech een dynamo kan iedereen overkomen, i know, maar behalve de tussen auto had ik hiervoor een auto (prius, die overigens prima beviel)............
    jonge auto maar met 4 jr de accu/batterij stuk........komt bijna niet voor............maar bij mij wel....
    Ik ben daar klaar mee,
    ik wil dus eigenlijk meer zekerheid en dan maar iets inleveren qua geld (ik had ik voor t bedrag wat ik er de afgelopen 4 jr ingepompt heb.......luxe kunnen leasen....)
    en mogelijk wat kleinere auto......maar gewoon geen gedonder meer in de portemonee

    voor nu verkoop ik deze auto, leen tijdelijk van iemand een auto om naar mijn werk te komen (nog 5 weken) dan na de schoolvakantie wil ik iets anders hebben..........
    dus wil deze tijd benutten om goed na te denken.
    Hoop dat ik dat volhoud, t voelt raar geen auto voor de deur...(zeker als er dan wat is met/voor de kids)
  4. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    Bedankt voor alle reacties
    Ik neem alles mee in mijn beslissingen en vragen die nog gaan komen.
    Het zijn zeker tips en vragen waar ik iets mee kan of waar ik ook aan moet denken.

    @Sander wat de Prius betreft, zij noemden het een pech geval en ze deden er niets mee, hoofdkantoor geconfronteerd hiermee.
    Maandagmorgen auto ofzo.....

    EN met deze heb ik nu veel, maar vorig jaar toen ik m had gekocht heeft hij ook 7 weken bij de garage gestaan....(ja achteraf kijk je een koe in z'n kont, maar had ik m toen terug moeten geven)
  5. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    quote:
    Dit schreef robbyrood
    Private lease is een huurkoop en als je de termijnen niet meer kan betalen en je er vanaf wil weten ze je wel te vinden ivm een boete clausule....
    ik hou het maar bij oud groot en dus goedkoop. niet in rijden maar wel in aanschaf en vaak wat veiliger...
    Zou toch voor een mooie 2e hands gaan.


    Het is geen huurkoop wat ik wil gaan doen
    het is een auto huren voor een x aantal jaren
    en dan weer verder zien
    dat is iets anders als huurkoop, de auto wordt nl niet mijn eigendom zit ook geen begin of eindbedrag nog bij..

    ik had "oud" 7 jr en groot.......en dat heeft me in 1 jr qua afschrijving en kosten ongeveer 5000 gekost.....de laatste reparatie nog niet meegenomen.....

    voor die prijs kan ik aardig nieuw rijden

    bedankt allen alvast voor de reacties
    ik ben me aan t ori?nteren, wat wil ik precies, groot, toch kleiner, luxe....welk bedrag evt voor 2de hands of wat kan en wil ik pmnd kwijt zijn...

    maar ik doe kalm aan, heb een auto in bruikleen van vrienden en geen eigen meer......
  6. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    quote:
    Dit schreef piera




    Het is ook een kwestie van pech of geluk hebben met auto's...


    En ik heb dus de pech ;-)
  7. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    ik ben me suf aan t ori?nteren

    ik lees alles wat los en vast zit,
    maak berekeningen enz..

    kom leuke auto,s tegen en minder leuke
    en soms denk ik h?, deze auto is maar een x bedrag minder per maand dan die andere xx
    waar voor mijn gevoel een wereld van verschil in zit...
    (ja ik weet t het is mijn gevoel en niet t verstand van auto,s ;-) )

    ik denk en kijk en lees nog even door.....

    eigenlijk zou ik een 2tal jaar willen huren en daarna weer verder zien

    Dan is het leven hier ws flink veranderd ;-)
  8. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    quote:
    Dit schreef Hed
    Het lijkt mij ook een heel aantrekkelijke optie! Zeker het overwegen waard. Maar die kleine lettertjes inderdaad ... de addertjes onder het gras. Ik zoek ze ook.

    Net mijn zakelijke leaseauto ingeleverd, en ik kreeg inderdaad nog een eindafrekening voor vlekjes en plekjes van 3500 euro, terwijl alle schades altijd geheel hersteld zijn. Anderzijds denk ik, dat moet toch onder de allrisk-verzekering vallen?!?!?

    Maar die eindafrekening, dat lijkt me een addertje onder het gras en zou ik zeer zeker uitzoeken als ik jou was. Verder zelf nog geen addertjes kunnen ontdekken.

    Dat hoor en lees je dus inderdaad vaker, dat van die eindafrekening
    en ik weet niet hoe je dat kunt voorkomen, want het is hun woord tegen het jouwe.

    Inderdaad zou je denken dat het onder de verzekering valt en je gaat van een zx bedrag uit bij lease(huur) wat de auto na afgesproken tijd nog waard is en dat is niet opeens 3500 minder omdat er een krasje opzit...

    ik ben nog steeds denkende ;-)
  9. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

Terug naar de lijst