Douchekraan vervangen.

Douchekraan vervangen. 

Onderwerp van Agnes-HAM

Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef koen
    als je de kraan vervangt, vergeet niet de hoofdkraan dicht te zetten en de CV/WW uit te schakelen, anders wordt het een kliederboel.....


    Moet de cv ook uit als er in de badkamer geen cv is?
    Hoofdkraan wist ik, cv niet. Tnx.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    CV dicht? Ik heb vaker kranen vervangen maar nog nooit iets met de CV gedaan.
  3. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Agnes-HAM


    Moet de cv ook uit als er in de badkamer geen cv is?
    Hoofdkraan wist ik, cv niet. Tnx.

    Cv ? Nou ik zit toch al een tijdje in het vak maar dit is voor mij ook nieuw ? Bij kranen vervangen hoofdkrant dicht . Betreffende kraan open en ergens anders meestal wbt douche even de warm en koud van de wastafel en eventueel keuken . Komt er lucht bij in de leiding en loopt hij sneller leeg .

    Koen bedoeld waarschijnlijk de combiketel maar daar hoef je niks aan te doen .
  4. mooi, laat ik het bij de hoofdkraan. Die weet ik Smile
  5. Wellicht niet onbelangrijk. Alle kranen worden in 2 maten geleverd (hartafstand van midden buis koud tot midden buis warm). 12 en 15 cm.
    De cv staat er volledig los van.
    - Gewoon hoofdkraan dicht
    - kraan nog gemonteerd open draaien en leeg laten lopen.
    - aan achterzijde beide moeren losdraaien met een goed passende steeksleutel of grote bahco. Waterpomptang heeft niet de voorkeur. Veroorzaakt krassen.
    - met oude kraan naar winkel gaan vanwege de aansluitmaat leidingen (3 opties: 3/4, 3/8, 1/2)
    - nieuwe kraan monteren met nieuwe rubbers (kijken of ze meegeleverd zijn, veelal wel)
    - aandraaien volgens de vast is vast en dan nog een klein beetje methode.
    - hoofdkraan opendraaien en controleren nieuwe kraan op lekkages
    Plaatje
  6. Het binnenwerk kan je bij de bouwmarkt kopen of anders de firma warmteservice. Succes
  7. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    als ik aan de waterleiding klus ze ik altijd de CV de warmwater in de UIT stand. mocht de warmwaterleiding bij het monteren van de thermostaat kraan leeglopen, loop je niet het risico dat de CV een leeg warmte reservoir probeert op te warmen.
  8. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Om dit topic weer tot leven te brengen..ik ben ook bezig met een douchekraan. Maar ik krijg die s - stukjes maar niet uit de muur gedraaid. Buurman is op z'n werk en heeft mij een bus WD 40 te leen gegeven.. Ik ben er nu ook achter waaromSmile dit huis is ook al dertig jaar.. Mogelijk zitten die krengen er al dertig jaar in...
    Terwijl ik nu die WD 40 in laat trekken, eet ik even een boterham. Met hoeveel kracht kan ik draaien, zonder dat mijn tegels stuk gaan?..

    Heeft iemand tips...?

    Plaatje:
    Plaatje
  9. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Evelyne1
    Om dit topic weer tot leven te brengen..ik ben ook bezig met een douchekraan. Maar ik krijg die s - stukjes maar niet uit de muur gedraaid. Buurman is op z'n werk en heeft mij een bus WD 40 te leen gegeven.. Ik ben er nu ook achter waaromSmile dit huis is ook al dertig jaar.. Mogelijk zitten die krengen er al dertig jaar in...
    Terwijl ik nu die WD 40 in laat trekken, eet ik even een boterham. Met hoeveel kracht kan ik draaien, zonder dat mijn tegels stuk gaan?..

    Heeft iemand tips...?

    Plaatje:

    Die gaan niet stuk, Je moet een passende steeksleutel er op zetten of een bahco en dan draai je hem zo los.
    Maar voor je dat doet..... en er geen weg terug meer is...
    Heb je teflon tape of vlastouw? Als je dat niet hebt of als je niet weet wat ik bedoel dan niet verdergaan en de oude kraan er weer even opzeten zodat je weer water hebt.
  10. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Ha Raymond,
    Fijn dat je reageert! Ik heb geen vlastouw of teflon. Zag er wel iets over staan op internet en begreep..dat dat niet nodig was, zolang je maar een leertje had.. Maar zal van mij ws klok & klepel zijn..Smile

    Zal ik het kunnen kopen bij de gamma of zo?

    Ik zal in ieder geval niet zomaar verder gaan.
  11. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Evelyne1
    Ha Raymond,
    Fijn dat je reageert! Ik heb geen vlastouw of teflon. Zag er wel iets over staan op internet en begreep..dat dat niet nodig was, zolang ja maar een leertje had.. Maar zal van mij ws klok & klepel zijn..Smile

    Zal ik het kunnen kopen bij de gamma of zo?

    Ja dat kan maar weet je ook hoe je het moet gebruiken....?
  12. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    😂.. Nee..
Terug naar de lijst