Douchekraan vervangen.

Douchekraan vervangen. 

Onderwerp van Agnes-HAM

Terug naar de lijst
  1. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Om dit topic weer tot leven te brengen..ik ben ook bezig met een douchekraan. Maar ik krijg die s - stukjes maar niet uit de muur gedraaid. Buurman is op z'n werk en heeft mij een bus WD 40 te leen gegeven.. Ik ben er nu ook achter waaromSmile dit huis is ook al dertig jaar.. Mogelijk zitten die krengen er al dertig jaar in...
    Terwijl ik nu die WD 40 in laat trekken, eet ik even een boterham. Met hoeveel kracht kan ik draaien, zonder dat mijn tegels stuk gaan?..

    Heeft iemand tips...?

    Plaatje:
    Plaatje
  2. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Ha Raymond,
    Fijn dat je reageert! Ik heb geen vlastouw of teflon. Zag er wel iets over staan op internet en begreep..dat dat niet nodig was, zolang je maar een leertje had.. Maar zal van mij ws klok & klepel zijn..Smile

    Zal ik het kunnen kopen bij de gamma of zo?

    Ik zal in ieder geval niet zomaar verder gaan.
  3. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    😂.. Nee..
  4. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Dank je Raymond voor je waarschuwing. Hier heb ik de buurman, die zegt dat het zo wel kan en niets over teflon of anti lekkage zegtSmile...heb ik ws niet zo veel aan, vrees ik nu..
    Ik kijk wel verder..(baal- baal....)
  5. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Ik heb je nummer nietSmile, wil je die PB een naar mij?
  6. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Inmiddels gelukt ?


    Hoi Rene,
    Inmiddels is mij al hulp aangeboden, maar dank voor je vraag!
  7. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    quote:
    Dit schreef Jeroen
    Ik reageer even op dat fotootje van die S-verloopstukken.

    Die wil je toch helemaal niet uit de muur draaien? Dan beschadig je idd de tegels.
    Misschien ben ik niet gehinderd door enige kennis van zaken, maar waarom zou je dat willen doen?


    Bij de nieuwe kraan zitten andere s- stukken. Andere aansluit-maat dan bij de oude kraan.
    Dus moet je die aansluitingen ook weer laten passen.
    Ik ging er van uit dat hart- afstand 12 , overal dezelfde aansluitmaat had..Ik was door iemand verkeerd geinformeerd, helaas.

    Het gaat trouwens om het buitenste deel, en daar steekt een stukje naar binnen. Niet het hele ding Smile
  8. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    quote:
    Dit schreef koen
    kan je dan niet beter de kraan ruilen voor eentje met de juiste hart-afstand ipv je badkamer te verbouwen?


    Anielies en Koen,ik denk dat mijn verhaal voor jullie niet duidelijk was
    Het verhaal gaat over een oude kraan met hart afstand 12 En daar heb ik een nieuwe kraan voor in de plaats gekocht, ook hart afstand 12. SmileHet stomme is, dat de S- stukjes van de nieuwe kraan een andere maat hebben. Dus dacht ik nieuwe S- stukjes in de muur te kunnen draaien, etc., etc.
    Ik heb al iemand die mij morgen helpt, met net het S - stukjes verhaal -in de muur.Smile
    Ik laat nog weten hoe het verder is afgelopen.
  9. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Smile




    Raymond heeft mij geholpen en met een baco de oude S- stukjes uit de muur gedraaid en teflon om het schroefdraad van de nieuwe S- stukjes gedraaid. Het blijkt dat het deel van het nieuwe S-stukje wat de muur in draait even groot was als bij de oude S- stukjes, en gelukkig was alleen het deel waar kraan aan gaat was bij deze kraan een maat groter. Deze maten staan niet op de doos of in de verpakking.
    Het gezin kan weer veilig onder de douche, ik ben weer een gelukkig mensSmile
Terug naar de lijst